Ervaringen neusamandelen verwijderen

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Kitty07, 14 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kitty07

Kitty07 Fanatiek lid

5 jan 2011
    2.297
    25
    48
    Financieel administratief medewerker
    Ergens in Limburg
    Dag dames,

Ik ben vandaag met mijn zoontje bij de KNO arts geweest en over 3 weken worden zijn neusamandelen verwijderd.
    Dit ivm continu verkouden/infectie, snurken en sinds december niet meer liggend willen/kunnen slapen . :(
    Ze moeten dus eruit en ik ben een beetje benieuwd naar mama's wiens kindjes ook geen neusamandelen meer hebben.

Wat kan ik die dag een beetje verwachten? Duurt de ingreep lang?
    En hoe snel was je kindje weer de oude?

En vervolgens....heeft het verwijderen idd geholpen met het minder vaak ziek zijn / beter ademen etc?

Ben erg benieuwd naar jullie reacties! :)

2. Brusje10

Brusje10 Actief lid

10 jun 2013
    122
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij mijn zoon zijn ze in oktober verwijderd. In dezelfde ingreep kreeg hij ook meteen buisjes. Ik werd toen hij onder narcose was weggeleid en kreeg een kopje koffie. Die was nog niet eens leeg toen de arts alweer kwam vertellen dat het klaar was!

Hij was 's middags alweer aan het spelen, ging zo snel! In de ochtend was hij wat huilerig en hangerig maar na een flink slaapje was hij alweer bijna de oude.

Hij snurkt al veel minder (was eigenlijk maar weinig ziek en dat is niet veranderd) maar hij ademt nog steeds weinig door zijn neus vind ik. Dat ga ik bij de controle wel aangeven.

3. september08

september08 Fanatiek lid

20 okt 2008
    3.356
    4
    38
    Hier hebben we vanalles al gehad..
    Neusamandelen is een kleine ingreep. Is idd misschien 10 minuten. Ze mogen even bijkomen en wat drinken.
    Voor de lunch zijn ze weer thuis. ;)

4. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    Ons zoontje heeft ook de neusamandelen verwijderd en buisjes gehad omdat hij (te) vaak ziek was. De ingreep is meegevallen. Hij was na afloop nog erg hangerig en slaperig, maar toen hij eenmaal thuis was, wilde hij al weer buiten spelen.
    Hij is nu nog wel eens verkouden, maar komt er veel sneller doorheen. Ook is hij al ruim een kilo aangekomen na de operatie. Dus wij zijn er erg blij mee dat we het gedaan hebben.

5. Mowtom

Mowtom Fanatiek lid

22 aug 2006
    3.530
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster kdv
    Omg eindhoven
    Alleen neus amandelen is idd zo gedaan. Ze worden vrij snel weer wakker ook. Tijd voor koffie heb je niet zeg maar ;)

Daarna was mijn meisje vrij snel de oude. Eind van de dag al nergens meer last van. Ook de snottebellen en oorpijnen waren verdwenen. Wel was het na vier maanden weer zover aangegroeid dat het nogmaals moest gebeuren, toen ook meteen buisjes erbij gekregen. Dat duurt wat langer en zijn ze ook langer onder zeil.

Succes!

6. Appeltjes

Appeltjes Fanatiek lid

2 jan 2013
    1.276
    10
    38
    Onze dochter kreeg met 1 jaar neusamandelen knippen en buisjes dat was appeltje eitje. Onze dochter liep direct alweer vrolijk rond te dartelen.

Met anderhalf nog een keer neusamandelen knippen ,maar toen ook keelamandelen. ivm veel nabloeden moest ze toen een nachtje blijven ,maar was daarna ook direct weer op de been.

7. Bamsekram

Bamsekram Actief lid

10 nov 2012
    136
    0
    0
    NULL
    Friesland
    Wij hebben afgelopen maandag neus en keel laten doen bij de oudste. Hij kreeg een infectie en is nu aan de antibiotica. De ingreep zelf viel heel erg mee, hij mocht rond lunchtijd naar huis en is om 8 uur al geholpen. Er was 1 kindje op zijn zaal die alleen de neusamandelen had. Die huilde niet bij terugkomst en ging ong. 2 uur na de ingreep al naar huis.

Mag je bij de narcose zijn? Daar ben ik nl heel erg van geschrokken. Ze worden in ons ziekenhuis zitten geopereerd, dus hij moest op een stoel zitten. Hij accepteerde het kapje zonder problemen, geen huilen e.d. Alleen door de narcose werd hij eerst wat spastisch, zijn ogen gingen draaien en zijn armen en benen wild zwaaien. Ik had dit niet verwacht, dacht dat ze slap zouden worden, dus dat was een naar gezicht waar ik niet op voorbereid was. De rest is me 100% meegevallen, op de infectie met koorts na dan...

Succes!

8. Biancamv2

Biancamv2 Niet meer actief

Hier bij mijn meisje( toen 14 mnd oud) neus/keel amandelen verwijderd en oren gedaan.
    was binnen een kwartier gedaan.

Ze komen best huilerig en boos bij.
    Dus niet schrikken.

plus ze zitten aardig onder het bloed.

Mijn dochter sochtends geholpen en pas half 5 naar huis omdat ze niets wou drinken en ook geen ijsjes wou.

ze moet binnenkort weer omdat haar neusamandelen opnieuw zijn aangegroeid.

Ze is er helaas niet veel van opgeknapt

9. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Wat ik persoonlijk t ergste vond van het verwijderen van de neusamandelen, was het verdriet bij mijn zoontje. Hij was zo overstuur na t wakker worden. Verder zag je geen bloed bij hem.

Hij kreeg ze in combinatie met buisjes en wij merkten vrij snel dat hij beter kon horen. Drie weken na de operatie durfde hij los te lopen! Was toen al bijna 2.

Het vele ziek zijn hield pas op toen een half jaar later de keelamandelen eruit gingen. Voor die tijd ging het best rap met de zetpilletjes. Maar daarna nooit meer 1 nodig gehad. En nu is hij bijna 4.

Eten en drinken was na beide operaties geen probleem bij hem.

10. nanni1996

nanni1996 Fanatiek lid

23 jul 2008
    3.640
    322
    83
    Bij mijn oudste zijn zijn neus en keelamandelen verwijderd toen hij 2,5 jaar was.. Dat ging prima, dronk s middags goed, en de volgende dag at hij weer van alles.. Narcose ging opzich goed, alleen hij moest meer krijgen want hij ging niet slapen, terwijl hij wel gewoon rustig was..

A.s. dinsdag moet de jongste voor neusamandelen.. Ik zie het wel hoe hij reageert.. Hier zeiden ze wel, wij zien het liefst dat ze na de ingreep huilen want dan loopt het bloed niet in de longen..

11. september08

september08 Fanatiek lid

20 okt 2008
    3.356
    4
    38
    Het verhaal over veel bloed etc. is echt door keelamandelen.
    Dit herken ik ook. Ik heb ervaring met:
    keel en neusamandelen
    alleen neusamandelen
    en buisjes

Keel is echt een groot verschil met neus en buisjes is echt niets aan. Dat is alleen bijkomen van de narcose maar ze hebben geen pijn oid.

12. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Onze zoon krijgt over 3 weken buisjes en gaat de neusamandel eruit.

13. nikkijane

nikkijane Fanatiek lid

27 jul 2007
    2.410
    0
    0
    friesland
    Wij hebben vandaag de pre-op gehad bij de anesthesist.
    ook met een week of 2/3 dat hij geholpen gaat worden aan buisjes en neusamandel.

Ben ook benieuwd. Hier word door een speltherapeut s ochtends alles nagespeeld hoe het zal gaan... dus dan is hij voorbereid. Ook zou je filmpjes kunnen kijken op youtube. Vind mijn zoon erg fijn.

14. Kitty07

Kitty07 Fanatiek lid

5 jan 2011
    2.297
    25
    48
    Financieel administratief medewerker
    Ergens in Limburg
    Groeien neusamandelen weer aan?? :(
    Dus als je pech hebt kan je dat 2-3 keer laten doen? :$

15. veghelsemeid

veghelsemeid Fanatiek lid

3 aug 2008
    2.083
    0
    0
    huisvrouw
    veghel
    neusamandelen groeien idd weer aan

5februari heeft me zoontje voor de 2de x

neusamandelen laten knippen

en opnieuw buisjes in allebei de oren

16. nikkijane

nikkijane Fanatiek lid

27 jul 2007
    2.410
    0
    0
    friesland
    Ja neusamandelen groeien weer aan. Daarbij, buisjes groeien ook weer uit.

17. laravelk

laravelk Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.970
    2
    38
    Heb zelf de combi neusamandel en buisjes 3x gehad... Het enige voordeel was dat ik het de derde keer helemaal niet eng meer vond ; )

18. wendyw80

wendyw80 Fanatiek lid

8 jan 2009
    2.189
    24
    38
    zeeland
    Bij allebei de kids zijn tegelijk de neusamandelen verwijderd en buisjes geplaatst.
    De oudste was net 3 en hadden we goed kunnen voorbereiden.
    Die heeft er weinig last van ondervonden en vond het maar raar dat er kindjes waren die moesten huilen.
    Met een uurtje stonden we dan ook buiten.
    Tot nog toe ook weinig verkouden geweest.

Afgelopen vrijdag zijn bij haar voor de tweede keer buisjes geplaatst.

De jongste was net 1 jaar en dat werd een groot drama.
    Ze zeggen ook hoe ze de narcose ingaan zo komen ze er ook uit en dat klopte ook.
    Het werd een groot gevecht om het kapje op haar gezicht te krijgen,ze bleef om haar heen slaan en het was een akelig gezicht om te zien dat ze zo aan het vechten was tegen de narcose.

Binnen 10 minuten was ze weer terug op zaal en inderdaad ze was heel boos toen ze uit de narcose kwam.
    Wilde niet in bed blijven,niks drinken en bleef maar slaan en trappen.
    Na een uurtje mocht ze naar huis en toen ik ze in haar autostoel zette was ze al aardig rustig en thuis heeft ze de hele dag geslapen.

Helaas is alle moeite voor niks geweest want ze is nu vanaf September al doorlopend verkouden geweest.

19. nanni1996

nanni1996 Fanatiek lid

23 jul 2008
    3.640
    322
    83
    Afgelopen dinsdag is mijn jongste geopereerd aan zijn neusamandelen..
    Moesten ons om 7.30 uur melden. Hij zou als 2e zijn maar uiteindelijk mocht nummer 1 niet geopereerd worden ivm slijm in de longen.. Door dit moesten wij langer wachten vlak voor de OK..
    Narcose ging goed, wel huilen maar dat had een voordeel want kwam meer narcose gas mee naar binnen.
    Operatie was zo klaar.. Het plaatsen van het infuus duurde langer, dat lukte niet zo goed hihi.
    Op de uitslaapkamer was hij boos om het infuus, toen die eruit was was het goed.. Daarna mochten we al naar huis.. Thuis lekker gedronken en wat gegeten.. Rest van de dag een btje slaapdronken geweest verder weinig gemerkt aan hem

Deel Deze Pagina