Overtijd (niet zwanger)

Discussie in 'De lounge' gestart door ShampooL, 27 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Hai,

Ik ben op dit moment 7 dagen overtijd. (8 als je mijn NOD meerekent). Ik heb op dag 3 en op dag 6 een zwangerschapstest gedaan, deze waren negatief. Niet zo raar ook, want de kans dat ik zwanger kan zijn is zowat 0.

Ik heb sinds een paar dagen hoofdpijn, ik ben licht in mijn hoofd, ik ben snel moe, soms ook wat duizelig en een beetje misselijk.
    Ik heb niet het idee dat mijn klachten hormonaal zijn; in ieder geval dus niet veroorzaakt worden door het hCG-hormoon.

Mijn vriend zegt dat ik gewoon op mijn menstruatie moet wachten (hij heeft makkelijk praten, lol) Ik had de eerste dagen hetzelfde idee, maar nu dat ik mij al 2 a 3 dagen niet lekker voel gaat het mij toch een beetje irriteren.

Het zijn allemaal geen extreme klachten waardoor ik niet het idee heb dat ik per direct naar de huisarts moet of zo, maar ik erger mij er wel zodanig aan dat ik een topic open, lol.

Bij hoelang overtijd is het toch verstandig om naar de huisarts te gaan? De ene website zegt 14 dagen, de andere 10 dagen, wat denken jullie?
    Andere tips zijn ook welkom!

Groetjes,
    Een zielige ShampooL

2. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Ik ben net weerongesteld sinds 3 maanden. Van mijn huisarts moest ik met 4 maanden even komen maar was het ook wel normaal als het eens lang wegblijft.
    Heb je misschien veel stress en spanning op het moment?

3. Islah

Islah Niet meer actief

Ik las een keer dat je ondergewicht hebt. Hoe ernstig is dit, want het kan wel door over- of ondergewicht komen wanneer je een tijdje niet menstrueert.

4. ShampooL

@ Ligero, Geen stress gehad, ik ben ook niet ziek geweest. 4 maanden is lang joh! Ben je vaker onregelmatig?

@ Islah, Ik zit inderdaad op randje ondergewicht, maar ik sta al 4 jaar stabiel in gewicht (altijd tussen de 45 en 48 kilo). Ik heb niet het idee dat het daardoor komt. Ik heb mijn ovulatie (dacht ik) ook gewoon gevoelt deze maand.

5. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    voelen is geen zekerheid dat hij ook echt gesprongen is, misschien is hij gewoon wat later. ondergewicht kan altijd een rol spelen, al had ik hier zelf nooit last van, ook al had ik vrij erg ondergewicht. soms is het gewoon niet te verklaren en is de boel gewoon even wat in de war. of je slaat een keer over, kan ook gebeuren.

6. Islah

Islah Niet meer actief

Ok, op het randje valt natuurlijk nog mee. Heb je veel stress gehad de afgelopen tijd?

7. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Stress inderdaad? :(

8. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    Soms gebeurt het gewoon zonder reden. Er zijn veel vrouwen die wel eens een periode overslaan..
    Als je je echt niet goed voelt kun je natuurlijk altijd met je huisarts overleggen.

9. ShampooL

Nee, niet echt stress gehad.
    Ik doe niet aan testen of temperaturen, dus het kan best zo zijn dat mijn eisprong toch later is gekomen. Op zich vind ik dat geen probleem, maar dat ik mij nu ook niet lekker voel is geen fijne combinatie. Ik vraag me af waarom dat zo is..

10. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    De klachten die je beschrijft zijn voor mij vrij normale premenstruele klachten die dus door de 'gewone' hormonen worden veroorzaakt.

Voor mij geldt dat ik meer premenstruele klachten heb als mijn cyclus langer is. Alsof de balans van hormonen dan anders is of zo? ;)

Wat betreft overtijd, ik heb verschillende ervaringen. Bij mijn middelste kreeg ik op cyclusdag 40 (10 dagen overtijd) een tuurstreepje, was toen toch echt zwanger, maar (bleek later) minder lang dan gedacht, ws een late eisprong (maar gebruikte dus geen anticonceptie). Had toen overigens al 14 dagen hormonale klachten.

Ook een keer overtijd geweest met mijn 1e koperspiraal, met toenemende klachten die ik als premenstrueel inschatte, maar toen ik ruim een week overtijd een testje deed was deze toch duidelijk positief.

Ik heb best een redelijk regelmatige cyclus, maar de afgelopen jaren heb ik een paar uitschieters gehad, van 38 tot 44 dagen. Zonder dat ik daar een reden voor aan kon wijzen...

Persoonlijk zou ik zeker 14 dagen afwachten en voor zekerheid testje om de paar dagen herhalen. Tenzij je klachten uiteraard zo heftig worden dat je alleen al daarom naar huisarts wilt gaan.

11. Mommy11

Mommy11 Bekend lid

7 apr 2015
    905
    202
    43
    Stress kan een oorzaak zijn, maar ondergewicht ook, of als je een tijd slechter gegeten hebt, minder voedingsstoffen/vitamines etc kan de menstruatie ook uitblijven. Ik heb dat toen een jaar lang gehad

12. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    @shampoo, mijn cyclus is ergens tussen de 28 en 116 dagen. En elke cyclus weer anders. Geen touw aan vast te knopen dus. Volgens de ha kan het geen kwaad.

13. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Maar...als je nou altijd heel erg regelmatig bent geweest..dan is dat overslaan wel iets om even naar te laten kijken.

Ik ben bijvoorbeeld echt op de klok gelijk...met alles. Met de eisprong en ook de menstruatie. Ik kan er de klok op gelijk zetten.

Mocht ik ooit echt ver over tijd zijn en absoluut niet zwanger kunnen zijn zou dat voor mij dus wel echt vreemd zijn.

14. Islah

Islah Niet meer actief

Dat heb ik dus ook, juist met de pil is het vreemd genoeg onregelmatiger dan zonder pil.
    Ik heb het wel eens gehad dat ik een paar dagen overtijd was door vasten.

15. mw21

mw21 VIP lid

24 okt 2010
    5.173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    Mijn er ervaring is dat Hoe langer ik er mee bezig ben Hoe langer het duurt voordat ik ongesteld wordt

Zou het nog weekje aankijken en je niet te druk te maken

16. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Ik sloeg regelmatig cyclus over en op Den duur werd ik niet meer ongesteld. Toen bleek mijn schildklier van slag. Eenmaal schildklier weer op orde bleef cycles onregelmatig maar was er wel weer. Eenmaal weer aan de pil op Den duur geen menstruatie meer ondanks stopweek. Uiteindelijk Nu spiraal en weer geen menstruatie maar wel weer klachten die bij een menstruatie horen. Weer bleek mijn schildklier van slag

17. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.188
    16.522
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik had het pas ook.
    Ik ben op de klok iedere 4 weken op de dinsdag ongesteld maar de vorige dus helemaal niets nada noppes.
    Kans op zwangerschap nihil en niet meer stress dan normaal.
    Ik maakte me er niet heel druk om want uiteindelijk kwam het ruim een week later.
    Ik ben 41 jaar dus zou ook heel goed bij mijn leeftijd kunnen horen maar afgelopen keer helaas weer precies 4 weken want ik vind het niet heel erg als het wegblijft haha.
    Als je nu een hele cyclus overslaat zou ik de huisarts even bellen maar die zeggen toch ook meestal eerst uitsluiten zwangerschap en dan even geduld en wachten.

18. ShampooL

Iedereen bedankt voor de berichtjes!

Gisterenmiddag werd ik echt niet lekker en ben een half uurtje gaan slapen. Wat uitliep in 2,5 uur. Oeps, haha.
    Vanmorgen weer opgestaan met hoofdpijn, maar geen duizeligheid meer. En dat scheelt enorm in mijn gemoedstoestand :p

Vandaag 8 dagen (met NOD, 9 dagen) overtijd.
    Ik ben redelijk regelmatig. Tussen de 29 en 32 dagen in. Een paar maanden terug ook een uitschieter gehad naar 35 dagen.

.. we wachten af. Ik zit nu op cd 40.

19. ShampooL

Hier kan ik mij wel in vinden. Ik zei gisteravond tegen mijn vriend dat ik mij zo raar voelde, alsof ik niet mijzelf ben. Een hormoon disbalans kan daar een goede verklaring voor zijn!

Je ervaring over alsnog zwanger zijn negeer ik maar ff :p

20. Kerstster

Kerstster Actief lid

1 nov 2015
    261
    31
    28
    Vrouw
    Silvermoon City
    Kan je misschien PCOS hebben? Bij mij was het ook zo, onregelmatig 30 tot 35 en later zelfs 55 en 75 dagen. Toen naar gyn geweest en idd PCOS. Hoewel ik behalve dat mijn menstruatie uitbleef geen verdere klachten. Misschien toch mee naar de dokter gaan.

Deel Deze Pagina