Baby Sleep, aanrader of niet?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door LovelyBrunette, 18 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LovelyBrunette

LovelyBrunette Actief lid

11 dec 2011
    353
    0
    0
    NULL
    Maassluis
    Delta Baby Sleep | Bedtextiel | Baby-Dump

Wie heeft hier ervaring mee?
    Is het een aanrader?

Het lijkt mij namelijk ideaal voor de eerste 6 maandjes, voor het hoofdje.
    En tegen voorkeurshouding.... En veiliger (wiegendood) ??

2. kleintje84

kleintje84 Fanatiek lid

11 jun 2008
    1.910
    0
    0
    Verzorgende i.g.
    Beverwijk
    Ik heb de delta sleep gekocht toen ons zoontje een voorkeurshouding had.
    Ik mocht hem van de fysio alleen gebruiken onder toezicht, omdat er kindjes zijn die er toch overheen rollen.

Ik liet onze kleine man dus overdag in de box slapen in de deltasleep zodat ik er toezicht op had.
    Ik vond het goed werken. Hij lag er goed in.

3. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.136
    8.868
    113
    Qua veiligheid wordt juist niets in bed aangeraden (oa door de Stichting Wiegedood).

Ik zou zo iets alleen doen als je kind echt een enorme voorkeurshouding blijkt te hebben en dan nog alleen in overleg met CB/HA/KA.

4. djennes

djennes Bekend lid

24 apr 2012
    823
    29
    28
    Vrouw
    Thuis mama
    Rsn
    Ik heb er goede ervaring mee, zowel in bed als in de box.

5. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Zolang er nog geen reden voor is begin ik niet aan zulke dingen. Jaagt je, in mijn ogen, alleen op kosten, terwijl het misschien niet eens nodig is.

6. MMM74

MMM74 Fanatiek lid

18 okt 2011
    1.054
    0
    0
    Doktersassistente
    We gaan verhuizen!
    Ik heb hem gebruikt en ga hem bij nr twee ook zeker weer gebruiken. Vooral als ze zo heel klein zijn vond ik het fijn dat ze op haar zij sliep (ook ivm spugen). Het voorkomt idd een voorkeurshouding en na een maand of twee ben ik er mee gestopt, dan heb je ook de kans dat ze gaan rollen en dat wilde ik voorkomen. Ik heb het trouwens wel in overleg met de KA en Fysio gedaan.

7. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Zolang je geen reden hebt om dit te gebruiken ( voorkeurshouding ) niet kopen. Alles wat je in het bedje legt is juist een risico op wiegendood, lees maar eens op wiegendood.nl en veiligslapen.nl als het nodig is ivm voorkeurshouding is het natuurlijk weer een ander verhaal. ( En tip; kijk dan 's op marktplaats! )

8. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    Tegen wiegedood zou een rugligging veiliger zijn....

Maar zonder toezicht in een onaangepaste Delta laten slapen kan levensgevaarlijk zijn. In overleg met de fysio heb ik de mijne omgenaaid zodat deze wel veilig wordt (want de ruimte tussen het lange en het korte kussen is te groot, waardoor het kind zou kunnen omrollen en vast kan komen te zitten).

Eigenlijk had ik beter deze kunnen kopen: Veilige babyspullen online kopen | Babyveilig.nl

9. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Ik heb deze gekocht omdat mij meisje ook verplicht op haar zij moest slapen.

Ze wurmde gewoon net zo lang totdat ze op haar rug lag, en er boven of onder uit kon. Gelukkig heeft zij een hele erge neiging om altijd naar haar rug te rollen. Ligt nu al weer een paar weken ongebruikt in de kast.

10. misa

misa Niet meer actief

Ik zou dat pas halen als je kindje echt een voorkeur lijkt te krijgen. Of als hij veel beter op de zij slaapt.
    Hier zijn we beide kids na een week of 2 op de buik gaan leggen. Ze slapen er het beste door.

Laat je niet te veel gek maken door alle verkooptrucs over wiegendood. :)

11. Marlett

Marlett Fanatiek lid

13 jun 2009
    1.276
    10
    0
    *Even op de barricades* ;)

Maatregelen die bewezen minder kans op wiegedood hebben zijn borstvoeding geven en je kindje de eerste zes maanden bij de ouders op de slaapkamer laten slapen.
    Hartstikke gratis dus. :D

12. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    *Applaus*

Deel Deze Pagina