Delta Baby Sleep | Bedtextiel | Baby-Dump Wie heeft hier ervaring mee? Is het een aanrader? Het lijkt mij namelijk ideaal voor de eerste 6 maandjes, voor het hoofdje. En tegen voorkeurshouding.... En veiliger (wiegendood) ??
Ik heb de delta sleep gekocht toen ons zoontje een voorkeurshouding had. Ik mocht hem van de fysio alleen gebruiken onder toezicht, omdat er kindjes zijn die er toch overheen rollen. Ik liet onze kleine man dus overdag in de box slapen in de deltasleep zodat ik er toezicht op had. Ik vond het goed werken. Hij lag er goed in.
Qua veiligheid wordt juist niets in bed aangeraden (oa door de Stichting Wiegedood). Ik zou zo iets alleen doen als je kind echt een enorme voorkeurshouding blijkt te hebben en dan nog alleen in overleg met CB/HA/KA.
Zolang er nog geen reden voor is begin ik niet aan zulke dingen. Jaagt je, in mijn ogen, alleen op kosten, terwijl het misschien niet eens nodig is.
Ik heb hem gebruikt en ga hem bij nr twee ook zeker weer gebruiken. Vooral als ze zo heel klein zijn vond ik het fijn dat ze op haar zij sliep (ook ivm spugen). Het voorkomt idd een voorkeurshouding en na een maand of twee ben ik er mee gestopt, dan heb je ook de kans dat ze gaan rollen en dat wilde ik voorkomen. Ik heb het trouwens wel in overleg met de KA en Fysio gedaan.
Zolang je geen reden hebt om dit te gebruiken ( voorkeurshouding ) niet kopen. Alles wat je in het bedje legt is juist een risico op wiegendood, lees maar eens op wiegendood.nl en veiligslapen.nl als het nodig is ivm voorkeurshouding is het natuurlijk weer een ander verhaal. ( En tip; kijk dan 's op marktplaats! )
Tegen wiegedood zou een rugligging veiliger zijn.... Maar zonder toezicht in een onaangepaste Delta laten slapen kan levensgevaarlijk zijn. In overleg met de fysio heb ik de mijne omgenaaid zodat deze wel veilig wordt (want de ruimte tussen het lange en het korte kussen is te groot, waardoor het kind zou kunnen omrollen en vast kan komen te zitten). Eigenlijk had ik beter deze kunnen kopen: Veilige babyspullen online kopen | Babyveilig.nl
Ik heb deze gekocht omdat mij meisje ook verplicht op haar zij moest slapen. Ze wurmde gewoon net zo lang totdat ze op haar rug lag, en er boven of onder uit kon. Gelukkig heeft zij een hele erge neiging om altijd naar haar rug te rollen. Ligt nu al weer een paar weken ongebruikt in de kast.
Ik zou dat pas halen als je kindje echt een voorkeur lijkt te krijgen. Of als hij veel beter op de zij slaapt. Hier zijn we beide kids na een week of 2 op de buik gaan leggen. Ze slapen er het beste door. Laat je niet te veel gek maken door alle verkooptrucs over wiegendood.
*Even op de barricades* Maatregelen die bewezen minder kans op wiegedood hebben zijn borstvoeding geven en je kindje de eerste zes maanden bij de ouders op de slaapkamer laten slapen. Hartstikke gratis dus.