Bij mijn dochter sloeg de nexium vrij snel aan na 1 of 2 dagen had ze nergens last meer van. Ook de smaak van nexium is gewoon neutraal zodat het makkelijk te geven is. Ik ben erg erg tevreden over. In overleg met kinderarts gaan wij pas afbouwen als ze het grootste deel van de dag overeind staat. We zijn pas begonnen toen ze 5 maanden was
Echt nog even doorzetten! Nexium duurt echt even voor het gaat werken! Vanaf donderdag is nog veeeeel te kort om te concluderen dat het niet werkt, voor nexium! Maar: je moet wel de leefregels ook strak erbij hanteren! Dus: voeding indikken bedje ophogen, evt buikligging goed laten boeren tijdens en na de voeding half uur omhoog houden na de voeding
De leefregels hanteren we ook hoor. Al vanaf dat ze geboren is. Ik ga nog door met nexium, geef het even de tijd. Ik moet zeggen dat ze vandaag voor het eerst weer zelf lekker is gaan slapen, zonder te huilen enz. Ik hoor het ook niet omhoog komen. Ik ben vanaf vanochtend ook weer begonnen met Friso comfort dus dat zou ook mee kunnen spelen. Ik wacht rustig af.
De nexium lijkt hier aan te slaan, minder gegil in de nacht. Hier geven we nutrilon soya vanwege koemelkallergie...
Is dat in overleg met een ka? Soya is nl meestal een absolute 'no-go' met kea! Je hebt ruim 60% kans op kruis-allergie en een soya allergie is inprincipe levenslang... Beter is pepti, nutramigen of neocate, dat zijn nl vervangers bij kea, soya niet.
Het is in overleg met de huisarts gebeurd. Er is nooit officieel KMA vastgesteld door de kinderarts, maar ze verdroeg het ook niet. het kwam er met grote golven of bogen vaak weer uit. Maar niet altijd en daarom vinden ze het geen allergie... je brengt me nu aan het twijfelen of Soya goed is.....
Maar als ze het niet als allergie zien waarom dan toch overstappen? Ik wil je niet onnodig bezorgt maken of onzeker, maar soya is echt een afrader voor kindjes met allergien of vermoeden van allergie. Zonder dat weet ik niet, dat geef ik eerlijk toe. Huisartsen weten vaak niet voldoende af, probeer liever bij een ka te komen.
Hoe lang gebruik je de soja nu? Als daar nog steeds geen reactie op is geweest, behoor je gewoon tot de groep van bijna 40% bij wie geen kruisallergie optreedt en heb je mazzel (en kun je dus gewoon door hiermee: qua smaak is de nutrilon soja veeel lekkerder dan pepti of nutramigen!) Is niet zo handig geweest van jullie huisarts, om op soja over te stappen: pepti of nutramigen/friso allergy care zijn dan de eerste alternatieven voor de gewone voeding, omdat, zoals averlhach al aangeeft, de kans op een kruisallergie ruim 60% is, als een kindje ook al KMA heeft. Onze oudste heeft een KMA en kon vanaf 14 maanden soja verdragen. Bij onze jongste heb ik het laatst voorzichtig geprobeerd, maar ging nog niet. Met de ervaring van de oudste op zak proberen we het met een maand of 14-15 gewoon eens weer.