Hoi Twinkle Star , Ik had hier ook al me twijfels over alles beter als niks doen. Daarbij kan ik hiermee naar het HBO en daar wil ik uiteindelijk heen. Ik ben nog vrij jong ( 21) en wil heel graag nog naar het HBO. Nu heb ik dus de kans om alvast tijdens het zwanger worden en zwanger zijn periode mijn diploma te halen en dan als ik bevallen ben naar het HBO te gaan. Misschien een beetje onhandig op deze manier maar het is niet anders . Ik heb nooit de kans gehad thuis om naar school te gaan anders had ik nu bijna klaar met een HBO opleiding geweest. Dan maar iets later als mijn leeftijds genootjes klaar met school maar ik kom er wel. Daarbij snap ik wat je bedoelt met de crisis en werk. Gelukkig kan ik je vertellen dat ik zo goed als werk gevonden heb. Ik ben aangenomen en werk nu dus mijn eind tijd bij me oude werkgever uit. Ik kom te werken bij een instelling voor dak en thuis loze en verslaafde. Iets wat ik ook met deze opleiding wilden bereiken. Dus misschien heb ik geluk gehad. Groetjes
Kraamverzorgende is wel op een normale mbo school te doen hoor. De opleiding is mbo niveau 3 en duurt 2 jaar. Het is dan wel bbl en het is 21+ dus je zit niet met kleine kinderen in De klas
Hier ook een NHA studie kraamverzorgende gevolgd. Ik heb er slechte ervaringen mee. Begeleiding is zeer slecht, huiswerk is vaak onduidelijk en wil je daar uitleg over is de deadline verstreken voordat je antwoord hebt. Heel chaotisch en absoluut niet te combineren met een parttime baan. Je moet veel stage uren maken die uiteraard zelf maar moet zoeken en regelen. Nee nooit meer!
Ik vind het echt enorm knap en je klinkt als een enorme doorzetter. Ik denk wel dat jij er komt! Super dat je al een passende baan gevonden hebt, wellicht licht dat aan regio waar je vandaan komt. In de randstad is het wat dat betreft een drama.
En daarbij met een NHA thuisstudie kom je natuurlijk nooit aan een baan. Ik had al moeite met een stageplek. Kijk naar de vacatures van kraamverzorgende, ze vragen altijd Verzorgende IG! En die heb je nu niet, als ik jou was zou ik informeren bij een ROC in de buurt, misschien kan je dit jaar nog instromen. Succes ermee.
Dankjewel Het is niet altijd makkelijk geweest. Al moet ik zeggen dat ik leergierig aangelegd bent. Maar als je op je 16de er helemaal alleen voor komt te staan moet je werken en dus niet naar school. Nu heb ik een vriend , een basis en een thuis. En nu ga ik er helemaal voor !! En ja gelukkig wel , ik woon ook in de randstad,. In het gooi zelfs. Maar ik ben via via binnen gekomen en het is een relatief kleine orginisatie die nu aan het uitbreiden is. Ben blij dat ik ook een keer geluk heb
Kletskoek heb je de opleiding uiteindelijk afgemaakt? Ik ga mijn parttime baan opzeggen tegen de tijd dat ik stage moet gaan lopen. Weet het, een enorme gok zeker in deze tijd maar het stagelopen en parttime werken zal idd niet te combineren zijn.