Ervaringen niet meer werken en financiële onafhankelijkheid

Discussie in 'Weer aan het werk' gestart door Roos97, 5 jun 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roos97

    Roos97 Lid

    11 dec 2021
    99
    19
    8
    Vrouw
    Hee hoi,

    Onze kleine meid is net 5 maanden en ik ben na mijn verlof niet meer aan het werk gegaan. Ik wil echt geen dag van haar missen en op zich redden we het prima. Mijn partner is zzp’er en dat brengt wel de nodige zorgen met zich mee als hij uitvalt of klanten of opdrachtgevers niet tijdig betalen. Inmiddels zit mijn WW er ook bijna op en hou ik toch graag wat financiële onafhankelijkheid, ondanks dat ik volledig thuis voor onze kleine wil zorgen.

    Ik ben benieuwd of anderen dit herkennen en hoe ze daar mee om zijn gegaan.
     
    Damali vindt dit leuk.
  2. WWJD

    WWJD Niet meer actief

    Hoi!

    Ik werk niet meer sinds de 2e 9 maanden was. Nu inmiddels ruim 7 jaar thuis.
    Ik snap je wens heel goed om bij je kind te willen zijn. Dat bevalt me ook enorm goed. Het heeft zeker zeker ook andere kanten. Ik ben er daarom vrijwilligerswerk naast gaan doen (waarbij de kleintjes mee konden/kunnen).

    Ik ben wel blij dat mijn man een vaste baan heeft voor financiële zekerheid. Hij is ook een periode zzp'er geweest en dat vond ik spannender financieel gezien.

    Als de jongste naar school gaat ben ik van plan parttime te gaan werken. Zodat ik onder schooltijd werk en verder nog wel thuis kan zijn.
     
  3. Golden1213

    Golden1213 Fanatiek lid

    14 apr 2020
    2.439
    1.825
    113
    Ik zeg doen wat jullie fijn vinden en wat werkt!
    Betreft afhankelijk worden, nooit meer!
    Dit mede omdat je wanneer er iets op het vlak van je partner gebeurt je niets kunt doen.
    Het is bij ons goed gegaan maar ik begon alles te missen. (Interactie)
    Daarnaast gingen we scheiden. Ik had werk maar wat was dat vervelend. Gelukkig is het nu goed.
     
    Lies1611 vindt dit leuk.