Vandaag kreeg ik via Insta een berichtje waarin gevraagd werd om mijn telefoonnummer. Door een bekende waarvan het niet gek zou zijn dat ze mijn telefoonnummer zou vragen. Gegeven dus, waarna ik een bericht kreeg dat er een sms werd verstuurd met een code die ik dan dus weer moest doorsturen. Toen kreeg ik argwaan natuurlijk, via Facebook contact gezocht, account inderdaad gehackt. De sms met code heb ik niet gekregen (ook niet van plan om daar iets mee te doen), maar heb ik nu nog iets om me zorgen om te maken? Bange poeperd dat ik ben denk ik dat er nu van alles kan gebeuren.
Ik had precies hetzelfde een maand of 3 geleden. Heb ook nooit een SMS of iets gehad en dat account meteen geblokkeerd op Instagram, verder geen gekke belletjes gehad ook.
Ik werd pas geleden op tijd gewaarschuwd door mijn schoonzusje. Ik werd op Insta toegevoegd door 'mijn zus'. Ik had haar geaccepteerd, maar nog geen berichtje gehad. Mijn schoonzus zei dat het, na acceptatie, een ander profiel was en dat ze dan om mijn telefoonnummer zouden vragen. Heb haar dus meteen geblokkeerd.
Ik heb van de week een messenger bericht van mn tante gekregen, die vroeg om Mn telefoonnummer en e-mailadres. Geen sms van haar nog gekregen, dus misschien gewoon toeval.
Er zijn veel nep DHL sms’jes. Ik heb er 7 gehad. Met je pakket is in Nederland, maar je moet nog de invoerrechten betalen. En dan moet je op een linkje klikken, ziet er allemaal echt uit. Het gaat om €6,95, maar dan halen ze je hele bankrekening leeg. Als je betaald.
Bedankt voor jullie reacties! Er is nog niks spannends gebeurd gelukkig, het zal vast mee vallen. Hoop ik.
Dit sms'en en mailtjes krijg ik ook vaak. En niet te vergeten te bitcoins mailtjes, als ik dat zou geloven zou ik een miljonair zijn nu . Ik krijg dagelijks een mailtje dat ik x bedrag heb (en het gaat dan om supergrote bedragen). Hebben zij ff pech dat ik niet eens aan bitcoins oid doe. Enige dat ik heb is de bijna zo goed als lege bankrekening
Ik denk niet dat ze veel kunnen met alleen je telefoonnummer. Je telefoonnummer kan je sowieso vaak makkelijk vinden, vandaar ook dat call centers altijd zoveel nummers hebben. Je kunt wel het account blokkeren op instagram (evt melding van maken op insta).