Bij de koopsom van het huis zat een standaard badkamer, geen keuken. Het genoemde bedrag is dus de keuken, tuin, aankleding van het huis (wanden, vloeren, gordijnen) meerkosten voor de badkamer voor bijvoorbeeld een ander type tegel, andere badkraan etc.
Nou dit. We hebben nu net 2 weken onze bedden in onze nieuwbouw staan. Helemaal naar ons zin maar bijna een ton er bovenop met alle ditjes datjes en meerwerk. Het was het wachten waard maar ik denk niet dat we het snel weer doen dus hier worden we vooralsnog oud
Dit begreep ik idd ook als bouwrijp. Aanleg van het eea weet ik niet, zou ik moeten navragen. De bouwkavels maken deel uit van een nieuwbouwproject dus denk dat verlichting, riolering etc daarbij hoort maar als ik een ding uit alle reacties opmaak is dat je nergens vanuit kan gaan..alles kost extra geld haha.
Wij hebben redelijk lang gewacht met het verkopen van ons oude huis en als de bouw een beetje op schema was gebleven hadden we wel redelijk vlekkeloos over gekund. Helaas is de bouw toch behoorlijk vertraagd en hebben we tijdelijk iets anders moeten regelen. Dat zou eigenlijk een vakantiehuisje worden, maar omdat het midden in de eerste Coronagolf was konden we daar niet meer terecht. Wij hebben toen uiteindelijk toch een dikke 2 maanden in het huis van mijn ouders gezeten, die op hun beurt gelukkig weer bij mijn tante terecht konden, want met 7 man in hun seniorenwoninkje werd echt wel krap. Afgezien van dat gedoe vind ik nieuwbouw wel echt een aanrader. Het fijne is dat de basis van je huis in 1 keer goed is: de keuken, de badkamer, toiletten, muren, vloeren, tuin, alles is zoals wij het willen. En we moeten nog steeds vreselijk veel doen en afwerken en inrichten, maar omdat de basis op orde is kunnen we daar gewoon rustig de tijd voor nemen. Het geld vliegt wel met bakken tegelijk je zak uit, dus hou daar rekening mee, begroot vooral niet te krap.
Idd een gedoe. Precies waar ik bang voor ben. Maar geloof dat als je er eenmaal in zit het heel fijn is om alles goed en naar eigen zin te doen.
Dat kan ik alleen maar beamen, wij beseffen dat wij het heel luxe hebben met 2 keer een nieuwbouwwoning.
Precies, wij zouden ook echt niet meer anders willen! Alles is naar ons zin, niks hoeft de komende jaren vervangen te worden. Vind het de kosten sowieso al meer dan waard.