Vraagje over menopur en gonal f

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Tess27, 11 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tess27

Tess27 Fanatiek lid

31 jul 2013
    3.477
    1.140
    113
    Almere
    Hallo dames..

Ik heb dus een vraag over de menopur en de gonal f, ik ga nu de 3e poging in voor een 1e icsi ,beide keren waren met menopur , 1e keer 150 menopur en dat werden 11 eitjes en heel veel kleintjes en waardes in t bloed op 21.000 en de Max is 12.500 en de 2e poging 75 menopur en dag 9 opgehoogd naar 112.5 en maar 1 groot ei, nu is dus besloten over te gaan op de gonal f prikken (ga 100 prikken) , is dat nou echt heel anders als menopur aangezien ze t zelfde moeten doen ? Ik vraag dit omdat de apotheek geen idee had en nooit met dit werkte en moest besteld worden, en m'n arts ziek is en diegene die t voor schreef was er niet omdat het nu van te voren bepaald is gezien m'n vorige mislukte pogingen , gelukkig tellen die niet als poging aangezien het voor de punctie was.. Ga er vanuit dat t nu werkt want 3x is scheepsrecht zeggen ze ;) maar onzeker word je er wel van!

Dank jullie wel alvast..

2. Ja, het is zeker heel iets anders! Globaal gezien komt het natuurlijk op hetzelfde neer, maar in de hoeveelheid LH en FSH zit een verschil. Daarnaast is het ook zo dat het ene bij iemand veel beter kan werken dan bij de ander. Ik had bij mijn eerste punctie 9 eicellen, waarvan er maar 2 bruikbaar waren, toen heb ik gespoten met Gonal. De tweede keer was met Menopur. Toen had ik ook 9 eicellen (+ tig kleine follikels waar niets in zat wat bruikbaar was). Van de 9 eicellen konden er uiteindelijk 8 gebruikt worden. Dat is 4 keer zoveel als bij de eerste punctie! Ik zweer dus bij Menopur, maar het kan natuurlijk ook andersom zijn! :)

3. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Oh meis er is zoveel verschil! Sommige artsen durven te beweren dat het allemaal hetzelfde is, maar dat is echt niet zo! De werking moet hetzelfde zijn maar de samenstelling en of het bijvoorbeeld natuurlijk (menopur) of synthetisch (puregon) is, verschilt.

Gonalf ken ik persoonlijk niet maar genoeg mensen hier wel!

4. Tess27

Tess27 Fanatiek lid

31 jul 2013
    3.477
    1.140
    113
    Almere
    Bedankt alvast voor jullie antwoorden!

Tja aangezien onze 'echte' fertiliteits arts al maanden ziek is, en diegene van de planning ook , kreeg ik iemand die normaal echo s doet , ook niet erg maar ook omdat ons ziekenhuis (Flevoziekenhuis) niet met de goal werkt snapte ik niet wat er dan anders aan is dat ik wel goed zou kunnen reageren , en de apotheek wist er ook niks van, wel beetje slecht maar goed.. Verder ben ik diegene die gezond is bij ons 2 want m'n vriend heeft 'slecht' zaad om t maar zo te zeggen.. Dus ik snap totaal niet dat m'n waardes eerst gaan knallen op menopur ( was er ook echt ziek van ,douchen was al teveel dus begrijp dat die waardes gevaarlijk zijn) maar wel 11 mooie eitjes waar ik dus niks aan had en met de helft doet m'n lichaam bijna niks... Hoop echt dat die gonal z'n werk goed doet en ik niet weer een gestaakte poging krijg.. Spannend allemaal...

Deel Deze Pagina