ervaringen nodig? mijn te vroeg geboren kindje is 10 maanden

Discussie in 'Prematuur' gestart door zwangerevrouw, 28 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zwangerevrouw

zwangerevrouw Fanatiek lid

22 jul 2011
    2.115
    222
    63
    Heb je voedingsadvies/spuugadvies/slaapadvies etc nodig?
    Die van mij heeft het heel goed gedaan & je hoeft het wiel niet zelf uit te vinden! Mijn kindje is geboren met 32 weken dus als je advies nodig hebt, voel je vrij mij te berichten!

2. wuppie 01

wuppie 01 Fanatiek lid

1 jun 2007
    1.817
    10
    38
    Hihi grappig dat je het op deze manier neerzet:D

Ik heb wel een vraag wanneer ben je begonnen met bijvoeden?

Ik heb banaan en appel geprobeerd en daar trok hij een heel vies gezicht bij. Geen succes dus.
    Toen een beetje pap in de fles en gister met een lepeltje dit heeft hij wel gegeten, maar meneer had net hele dunne poep met duidelijk de pap zichtbaar. Zouden zijn darmen er nog niet aan toe zijn?

Hij is nu 21 weken en geboren met 33.5

3. Blondje

Blondje Fanatiek lid

29 aug 2009
    1.640
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wuppie; de kinderarts adviseerde ons bij 6 maanden te beginnen met bjjvoeding. Dit ging hier meteen goed toen, eerst fruit 1 soort een paar dagen geven zodat je ziet hoe ze reageren. Na een paar weken ook groente.

4. adi

adi Niet meer actief

Je hoeft leeftijd niet te corrigeren voor voeding, maar het mag wel. Maar aangezien het algemeen bijvoedingsadvies nog steeds op 6 maanden zit, zou ik bij een prematuur niet snel eerder gaan bijvoeden. Tenzij dit nadrukkelijk is geadviseerd door de ka.

Naast de darmen moet de motoriek vd baby ook klaar zijn voor de bijvoeding. Zuigreflex moet weg zijn en de baby moet redelijk goed rechtop kunnen zitten om het verslikkingsrisico te voorkomen.
    Dit gebeurt bij een prematuur later dan bij aterme kindjes.

5. Vlinder1987

Vlinder1987 Fanatiek lid

14 dec 2010
    1.795
    0
    0
    Wij zijn met ruim 6 maanden begonnen met bijvoeding, daarvoor uitsluitend borstvoeding!
    Uiteraard hebben we dit langzaam opgebouwd en hij heeft in principe nergens last van gehad. Gelukkig maar!
    Nu is hij ruim 11 maanden en eet praktisch alles!
    Hij is geboren met 33 weken maar was ook dysmatuur!

6. wuppie 01

wuppie 01 Fanatiek lid

1 jun 2007
    1.817
    10
    38
    Bedankt voor de antwoorden en de ervaringen.

Ga het pas weer over een maand proberen ook de rijstebloem ga ik niet meer geven, het leek alsof zijn darmen daar echt nog niet tegen konden.

Nog een vraagje ik ben niet zo kapot van de rijstebloem aangezien het alleen maar vulling is.
    Is het niet beter om met een maand of 7 gelijk te beginnen met een granenpap?

Hij drinkt nu overigens 4 flessen van 180/6 en weegt 6.4 kilo en heeft hier genoeg aan moet ik dit nog gaan ophogen ?

7. adi

adi Niet meer actief

Wij zijn idd met 7 mnd gestart met brood en granenpap. Rijstebloem maar een paar keer gegeven toen ze diarree hadden.

Qua melk: ik hield altijd ong 150-180cc per kg per dag aan als richtlijn. Met 1 liter als max.

8. Blondje

Blondje Fanatiek lid

29 aug 2009
    1.640
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vlinder; mijn dochter is ook geboren bij 33 weken, ook dysmatuur en ze is nu ruim 11 maanden, wanneer wordt je zoon precies 1 jaar? Ep

Deel Deze Pagina