Van Eindhoven naar Den Helder.. We blijven 1 dag en 1 nachtje bij schoonouders. En wat moeten we allemaal meenemen voor de baby? Alvast bedankt!
Tuurlijk! Neem desnoods een draagdoek mee zodat de kleine lekker kan slapen. Qua spullen heb je nodig wat je altijd gebruikt: Luiers en billendoekjes. Kleding (hou rekening met spugen en spuitluiers). Campingbedje of kinderwagen met beddengoed om in te slapen. Spuugdoekjes. Eventueel flesjes en poedermelk.
Ja hoor, wij zijn toen onze oudste 6 weken was, van Duitsland naar Nederland gekomen met de trein. Ging prima! Inderdaad draagdoek mee, genoeg hydrofiele doeken en kleertjes, verder gewoon een goed gevulde luiertas!
Ligt eraan of je bv of fv geeft? Anders een thermosflesje met afgekoeld gekookt maar nog warm water. Verder alles wat je thuis ook gebruikt... Als je mazzel hebt dan slaapt je kleintje het grootste deel van de reis. Oh ja liever niet in een maxicosi zo lang... Goede reis!
Zorg dat je een zitplaats hebt, investeer in een eerste klas kaartje als je weet dat het druk gaat worden. Verder gewoon zitten, kind lekker in draagdoek en gewoon aanleggen wanneer dat nodig is en anders thermoskan met heet water en fles koud water en poedertorentje mee.
ja hoor, toen mijn zoon 6 weken was ben ik een dag met de trein de wezen reizen met mijn pa. wat nodig luiers kleding doekjes spullen voor een fles indien fv. en anders hydrofieldoek waar je kind onder kan drinken voor een voeding. oja ik vervoerde mijn zoon toen we in een draagzak zodat hij lekker kon slapen en rondkijken.
Geen probleem.. en je moet de dingen mee nemen die je normaal gebruikt. enne... probeer te ontspannen... dan is de kans dat je baby ontspannen is het grootst
Oh ik ga zondag voor het eerst met de trein met de kleine. Ook vanaf eindhoven. Vind het wel heel vervelend dat er geen lift is. Dus moet even kijken hoe ik dat ga doen in mijn uppie. Wel een lange reis voor de boeg jij. Komt helemaal goed. Belangrijkste zijn luiers en melk haha.
Hulp vragen er zijn mensen voor op het station en volgens mij kan er als je aan geeft hoe laat je gaat reizen ook iemand voor je klaar staan. Eindhoven heeft toch wel een (dienst)lift?
baby in de draagdoek en de kinderwagen volladen met spullen. Heb je je handen vrij om de kinderwagen de trein in te trekken en heb je je handen niet vol met spullen. komt vast en zeker goed
Inderdaad zoals iedereen al zegt..goed inpakken! Maar ook niet teveel meenemen, daar moet je ook allemaal mee slepen. Wat ik het nadeel vind van de trein is dat je de kinderwagen in het halletje moet laten staan..daarom inderdaad slim om een draaddoek oid mee te nemen! Vooral genieten!
We zijn nu inmiddels in Den Helder .. Het is aardig gelukt. Kleintje heeft flesje gedronken in de trein en voor de rest geslapen. We hebben de reisbak op het bankje gezet en er tegenover gezeten. Er was wel plek gelukkig. En het onderstel er gewoon naast in het halletje. (waar we ook zaten natuurlijk.)
Eindhoven heeft wel een lift, moet je alleen even iemand van daar vragen om mee te lopen... brengen ze je naar het perron. En anders iemand vragen om te tillen. Maar als je je kindje in de draagdoek hebt, kun je natuurlijk ook gewoon met de (rol)trap.
Volgens mij mag je geen gebruik maken van de dienstlift.. Maar weet het niet zeker hoor. Lijkt me wel handig. Vandaag heeft mijn man me geholpen met de kinderwagen naar boven te brengen.
Mijn zoontje vond het heerlijk in de trein, viel gelijk als een blok in slaap in de reiswieg/draagdoek/maxi cosi. Ik zette de reiswieg naast me op de stoel en spande een hoeslaken over de kap (met luchtgat natuurlijk aan de zijkant) om de prikkels te beperken. Voedingen, kleren mee en gaan Nu nog zit D. heel graag in de trein, doet een tukkie in de buggy, kijkt lekker naar buiten of speelt met de medepassagiers. Laatst nog 3,5 uur met hem in de trein gezeten naar schoonmoeder in Belgie.
Er zijn op het station in Eindhoven liften die je kunt gebruiken hoor! Dat is zelfs wettelijk verplicht dat deze aanwezig zijn op dit soort openbare plaatsen. In Eindhoven heb je voor het gebruik hiervan wel "hulp" van personeel nodig, maar als het goed is gaat dat in de loop van dit jaar veranderen als alles verbouwd wordt.
Hopelijk is dat echt zo op eindhoven ik ken meerdere stations in die regio die echt geen lift hebben op het station. Dit staat dan overigens wel vermeld op de website van ns! Overigens een klein jaar geleden met onze zoon in buggy een treinreis gemaakt van 2,5 uur 4 keer moeten overstappen en 1 keer gene lift mogelijkheid doordat ik dan de aansluiting zou missen, 2 stations geen lift maar alle keren ben ik geweldig geholpen door mensen die even de buggy pakten en me hielpen de trappen op en af! Dus zou me er niet druk om maken.
Het is inderdaad een dienstlift in Eindhoven, maar je kan er zeker wel gebruik van maken! Inderdaad even aan iemand van de NS vragen...
thanks dames. de volgende keer gaan we zeker aan een ns-medewerker vragen of we de lift kunnen nemen. is wel handiger! want we moesten in 2 delen de kinderwagen naar beneden brengen.