Ervaringen nog jaartje proberen na fertiliteitsonderzoek

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Lies2, 10 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lies2

Lies2 Lid

7 apr 2014
    92
    13
    8
    #1 Lies2, 10 jun 2014
    Laatst bewerkt: 10 jun 2014
    Ik ben op zoek naar mensen in hetzelfde schuitje of mensen die in hetzelfde schuitje hebben gezeten, we hebben alle uitslagen binnen van het fertiliteitsonderzoek, en na bijna 2 jaar proberen moeten we nog een jaartje, alles zag er super uit.

* Geen PCOS
    * Een goede eisprong met een regelmatige cyclus
    * Geen chlamydia sporen
    * Zaad, 67 miljoen zaadcellen en 70% beweeglijk

Onze kans op een natuurlijke zwangerschap is nog 60% en dat is meer dan de kans dan wanneer we een traject in zouden gaan.

Zijn er mensen met ervaringen, zowel positief als negatief? :D:D

2. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Je hebt hele goede kans om het zelf te laten lukken. Mijn advies; Probeer dat! De mmm is heel zwaar, vermoeiend, onromantisch etc. Als het zelf kan (met redelijke kans) moet je die kans grijpen :)

3. derde

derde Bekend lid

21 jul 2013
    896
    0
    0
    Zuid-Holland
    Wij hebben vandaag de uitslag gekregen van het fertiliteitsonderzoek. Wij zijn 'pas' een jaar bezig, dus ik begrijp heel goed dat bij julie na twee jaar het niet zo leuk is om te horen dat je nog een jaartje verder moet proberen. Want waarom is het dan tot nu toe niet gelukt? Wij hebben vandaag te horen gekregen dat de kans 46% is om zwanger te raken binnen het tweede jaar. Beweeglijkheid was 35%, dat zou voldoende moeten zijn. Toch voelt het heel dubbel, blij dat de uitslagen goed zijn, maar waarom lukt het dan niet? En waarom zou het dan het komende jaar wel gaan lukken? We mogen over een half jaar terug komen als we willen om nogmaals de onderzoeken te doen, maar wij weten ook niet of we dat wel willen. Het scheelt wel dat we al twee kindjes hebben en ik denk dat jullie voor de eerste gaan? Heel veel sterkte in ieder geval en hopelijk is het toch nog dit jaar raak voor jullie!

4. Lies2

Lies2 Lid

7 apr 2014
    92
    13
    8
    Ik weet niet zo goed wat ik ervan moet vinden, ik was eigenlijk vooral eerst heel blij omdat alles goed was, maar nu bekruipt me toch een gevoel wat als het nu nog niet lukt, hebben we dan niet nog een jaar verspeeld? Als ik dit jaar nog een keer mijn cyclus wil laten volgen mag ik altijd bellen dus dat is wel fijn en voor nu inderdaad gewoon weer verder aan de klus en hoop doet leven.. Wij gaan inderdaad voor een eerste van ons saampjes, jullie ook veel sterkte en hoop dat het voor jullie ook snel raak mag zijn :D..

het hoge % wat wij hebben gekregen komt overigens door mijn leeftijd dus zegt misschien eigenlijk niet zoveel..

5. Lies2

Lies2 Lid

7 apr 2014
    92
    13
    8
    Ik heb zelf geloof ik het positieve verhaal in handen

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      18,6 KB
      Weergaven:
      8
  6. Lizanne84

Lizanne84 Fanatiek lid

24 okt 2013
    1.533
    5
    38
    Gefeliciteerd! :)

7. Sterre01

Sterre01 Fanatiek lid

29 mei 2013
    1.563
    46
    48
    Wij kregen te horen dat er bij mij geen pcos was & geen chlamydia etc.
    Partner had 88%goed bewegelijke zaadcellen & super veel.
    In de maand dat we dat te horen kregen bleek ik zwanger, helaas een mk maar nu gelijk na die mk weer zwanger. (Nog heel vroeg)
    Ik zou het denk ik ook nog een jaar proberen, 60% vind ik een goede kans. Ik weet hoe moeilijk het is.
    Hoop dat je snel zwanger mag raken!!

8. Sterre01

Sterre01 Fanatiek lid

29 mei 2013
    1.563
    46
    48
    Wauw gefeliciteerd!!!:D

9. MiekeH

MiekeH Actief lid

10 jun 2013
    399
    0
    0
    :) :) :) gefeliciteerd!

10. Lies2

Lies2 Lid

7 apr 2014
    92
    13
    8
    Thanks, te bizar dat ik nu positief test :D

11. lorreke

lorreke VIP lid

10 sep 2013
    5.298
    394
    83
    Gefeliciteerd!!!
    Wat fijn dat je zwanger bent na bijna 2 jaar proberen :D het is je gegunt!! gelukkig duurt het jaar extra proberen zo niet lang ;) maar 2 jaar is al lang genoeg dus gelukkig het extra jaartje niet nodig :)

12. Mandyx

Mandyx Bekend lid

23 jun 2013
    705
    162
    43
    NULL
    NULL
    Wauw wat een toeval!! gefeliciteerd!!
    ik zit in hetzelfde schuitje, heb vorige week ook de uitslagen gehad. Alles goed alleen bewegelijkheid is iets minder. Ze hadden nog geen evaluatie gesprek gehad met gyn en fertiliteit dus die uitslag van percentages verwacht ik deze week, er was me al wel vertelt dat we op eigen kracht voorlopig door moeten gaan..

Maaar bij de ha en fertiliteit intake zeiden ze allebei je had eerder kunnen komen ivm onregelmatige cyclus. Nu blijkt bij mij alles goed?!? en bij hem dus niet. Over 3 mnd weer potje inleveren en dan verder zien denk ik.

Vind het dus vreemd, ik snap dat je eerst onderzoek moet doen maar als je dan van 2kanten bevestiging krijgt dat er geen vertrouwen is op natuurlijke zwangerschap dan wekken ze ook op om een traject in te gaan, wat nu dus nniet gebeurd :(

13. Kaila

Kaila Fanatiek lid

7 mrt 2014
    1.593
    215
    63
    Wow, wat een toeval zo! Gefeliciteerd!! :D

14. Lies2

Lies2 Lid

7 apr 2014
    92
    13
    8
    Ja ze doen een of andere kansberekening en als die hoger is op de natuurlijke manier dan idd op eigen kracht verder, vind het ook vreemd!

Hoop dat je net zo'n geluk hebt als mij en ook snel een positieve test hebt !!

15. Mandyx

Mandyx Bekend lid

23 jun 2013
    705
    162
    43
    NULL
    NULL
    Haha nou het geluk is deze ronde ook niet aan onze kant, sterker nog kreeg met dat gesprek nog een klein onderzoekje inwendig wat ze nog niet gedaan hadden, nadat ze dat gedaan had begon de rotzooi weer opnieuw.. je gaat zelf bijna denken dat ze wat geraakt had hahaha.
    Hopen dat het gauw doorbreekt en dan kunnen we weer verder!

Hoe lang zijn jullie bezig geweest?
    wij vanaf april 2013, sinds april dit jaar naar de huisarts gegaan enzz..

16. Lies2

Lies2 Lid

7 apr 2014
    92
    13
    8
    OW balen!!!!

Wij zijn in juli 2012 gestopt met de pil en in mei naar de huisarts gestapt, kon overigens echt snel terecht in ziekenhuis en alle onderzoeken binnen 1 maand afgerond en de uitslagen binnen.. Dat viel me erg mee..

17. butterfly84

butterfly84 Bekend lid

4 apr 2012
    577
    46
    28
    Kinderopvang
    woudenberg
    Herkenbaar verhaal. Wij zijn afgelopen maand de mmm in gestapt en ik heb morggen mijn eerste IUI. Dit na ruim 2 jaar zelf proberen. Hoop echt dat het jullie spontaan lukt!!

18. Zwangels

Zwangels Fanatiek lid

22 jun 2012
    3.350
    450
    83
    Vrouw
    Schoonebeek
    Hier ook onderzoeken gehad een jaar na mijn vmk, alles goed en ook iets van 62% kans op een natuurlijke zwangerschap. Wat bij ons betekende dat we nog 9 maanden zelf moesten proberen, en dus toch weer spontaan zwanger.

19. Lies2

Lies2 Lid

7 apr 2014
    92
    13
    8
    Wat fijn dat je zwanger bent, ik als weleens mee in het topic waar jullie kletsten met meiden die ook al wat langer bezig waren met hun kinderwens

Deel Deze Pagina