Mijn lieve vrouw en ik zijn er dan ook eindelijk klaar voor! Onze wens een gezin te starten hopen we uit te mogen laten komen. Wij zijn hier al een hele tijd mee bezig (zoeken naar de juiste spermadonor) maar omdat tussendoor de moeder van mijn donorkindje (ik ben eiceldonor geweest voor een bevriend stel) vroeg of wij nog een keer zouden willen doneren, hebben wij besloten onze wens nog heel eventjes in de koelkast te zetten omdat we beiden (mijn vrouw en ik) van mening waren dat een broertje of zusje voor die kleine wel heel fijn zou zijn. Nu heb ik dus in totaal 3,5 IVF behandelingen meegemaakt als eiceldonor en dat is ook de reden dat we besloten hebben zelf te proberen via ZI.. al die doktoren hoeven eventjes niet meer.. Deze week gaat het voor ons dan ook echt beginnen.. spannend!! Jullie voelen hem zeker al aankomen... wij als als zi-welpjes hebben een vraagje.. we hebben geprobeerd duidelijkheid te krijgen door een beetje op het forum te zoeken maar er word zoveel gezegd!! Hoe zit dat nou met het bekende potje warm houden?! Je zou natuurlijk zeggen dat een echte lesbiaan in ieder geval wel om zou weten te gaan met het potje, maar niets is minder waar.. We lezen dat je het moet laten vervloeien 15 min? En waar hou je m het beste/makkelijkste warm? Groetjes!
Ik weet er helaas niet zoveel van maar wil wel even kwijt dat ik echt enorm veel respect voor je heb! Wat geweldig van jou om eiceldonor te zijn en zelfs bereid te zijn je eigen kinderwens nog even te laten voor wat het is om je vrienden nog een keer te helpen! Ik hoop echt van harte dat wanneer jullie er zelf voor gaan je gauw in verwachting raakt. Succes!
Hey Meliszy, Het besluit om voor hun te doneren was een weloverwogen beslissing. De kleine heeft een ontzettend lieve mama en papa en ik zie haar elke 2 maanden dus ben redelijk betrokken in haar leven. Ik voel me ook verantwoordelijk voor haar.. Heel raar misschien maar dat kleine meisje is genetisch gezien wel een deel van mij. Ik heb er voor gekozen om te helpen dat kleine wondertje op de wereld te zetten en dus vind ik ook dat ik moet helpen waar ik kan als het om haar (geluk) gaat. Wat ons betreft hoop ik hetzelfde! Bedankt voor je lieve reactie!
Geweldig die opmerking over het potje!. Ik ben dan geen lesbi maar wil je best vertellen hoe ik met het potje omging . Ik zette het potje gewoon tussen mijn benen (dicht tegen de vagina aan) en trok de deken over mij heen om het lekker warm te houden. Inderdaad even laten vervloeien, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik niet echt de tijd in de gaten hield. Ongeveer 10 minuutjes zou ik zeggen. Het sperma was dan zeg maar minder dikkig. Dan door middel van een spuitje uit het potje opzuigen en een flexibel slangetje op het uiteinde van het spuitje aanbrengen. En dan inbrengen. Dat liet ik altijd door manlief doen. Heel veel succes! Mocht je nog vragen hebben dan lees ik die wel!
Hier ging het potje in de broekzak, tussen de borsten of idd tussen je benen. Overal waar je het op lichaamstemperatuur kan houden is goed! Hier was het al vervloeid, doordat de donor even moest rijden. Wij hebben het dus altijd zo snel mogelijk ingebracht. Omdat 'alles' er voor mijn gevoel weer uitliep, heb ik zo'n menstruatiecupje gebruikt na het insemineren. Zo bleef het sperma wat langer bij de baarmoeder in de buurt. Of het helpt weet ik echt niet, maar voor mijn gevoel wel haha. En ook van mij uit respect voor je donorschap. Ik wil dit ook graag doen, maar ná dat onze eigen kinderwens vervuld is.
Dat idee had ik ook altijd. Ik heb er toen niks mee gedaan, en blijf me er soms nu nog steeds over verbazen dat ik zwanger geraakt ben aangezien alles er naar mijn idee letterlijk weer uit liep.
Bij ons deed de donor zn business boven in een potje (na een gift van ons, een nieuwe playboy t moet wel leuk blijven he ) nam t mee naar beneden onder zn arm, wij snel mee naar boven en in het spuitje opgezogen en ingebracht. Daarna nog 15 min blijven liggen. Ook zelf nog even een hoogtepunt krijgen schijnt goed te zijn Wij hebben het de dag vóór, de dag van, en de dag na ei-sprong gedaan. Meteen raak! Niks nie vervloeien oid. Gewoon urinepotje en spuitje van de apotheek. Er is ook een ander topic hierover nu actief. Heel veel succes meiden!!
Hartstikke bedankt allemaal voor jullie (lieve) reacties!! Over een paar dagen is het zover en wij waren idd ook al van plan meerdere dagen te doen om de kans op zwangerschap te vergroten.. al het 'gereedschap' zoals spuitje, slangetje en potje hebben we al van het ziekenhuis mee gekregen dus dat is allemaal in huis! pfff... echt heel spannend! Heel mooi van je Evira! Ik weet niet of je van plan bent om dat dan via de bank te doen of voor bekenden maar ik kan je vertellen dat het ook als donor een hele mooie ervaring is! heel bizar en bijzonder!!