Even een vraagje over konijntjes

Discussie in 'De lounge' gestart door kippiekip, 15 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

Wil graag jullie mening weten.

Het zit zo, ongeveer een maand gelden heeft S twee konijntjes overgenomen van een bekende, deze twee konijntjes moesten vorige week voor controle naar de DA. Bij terug komst werd gezegd dat de konijntjes kaak problemen hebben en dat ze hier voor behandeld moeten worden, al met al zou het 200 euro kosten (totaal) om dit te behandelen. S is het hier absoluut niet mee eens en wilt nu de konijntjes niet meer want ze vind het niet normaal dat ze zoveel geld moet betalen voor die operatie, ze denkt er aan om de beestjes dan maar in te laten slapen :$ .. Ze heeft die vriendin waar ze ze van over had genomen om advies gevraagd en die zei dus ook dat ze ze dan beter maar kon in laten slapen, zij was niet op de hoogte van het feit dat die beestjes kaak problemen hadden en voelde zich enorm schuldig dus had ook als alternatief gegeven om met de kosten mee te betalen.

Nu hebben ze toch vandaag besloten om de beestjes maar in te laten slapen :$.

S vroeg mijn mening over wat ik zou doen, ik heb aangegeven dat ik het werkelijjk belachelijk vind dat ze zo met dieren om gaat. Als je aan huisdieren begint moet je ( vind ik ) beseffen dat dit onverwachte kosten met zich mee kan brengen. Zij vonden het overdreven want volgens hun zou ik precies het zelfde doen, heb ze toen heel duidelijk gezegd dat wij een maand of 3 geleden problemen hadden met onze kat, hij had blaasgruis en moest hier aan behandeld worden, koste ons toen 300 euro, heel veel geld maar ik heb geen moment gedacht om dat beestje te laten inslapen, het hoort er gewoon bij als je aan huisdieren begint.

Wat vinden jullie ?

2. angie23

angie23 Niet meer actief

3. kippiekip

Precies ! Zo zie ik het dus ook.

4. angie23

angie23 Niet meer actief

Wel nettjes dat de oude eigenaar de kosten wil delen. Ik zou dat aanbod dan ook aan nemen en de konijntjes laten behandelen.

Hoe oud zijn de konijntjes eigenlijk?

5. chila

chila Niet meer actief

Ach jee, ik zou toch echt kiezen voor de kosten hoor! Je weet dat een diertje ziek kan worden en dan maar makkelijk weg doen? Nee. Wat erg zeg. En dan te bedenken dat het niet eens iets is waarmee ze niet oud kunnen worden :( Ik had ze laten helpen.

6. vivianbraak

vivianbraak Niet meer actief

Helemaal mee eens! Wij hebben er zelf ook twee en die hebben ook soms onverwachte kosten. 1 Van onze konijnen was schijnzwanger...! (lol) Maar ze moest wel geopereerd worden e.d want ze plukte zich helemaal kaal. Maar laten inslapen? No way!

7. kippiekip

Heel netjes, ze zei ook dat ze dat wilde doen omdat ze zich zo schuldig voelde, als ze van te voren had geweten dat zie die kaak problemen hadden dan had ze ze niet zomaar weg gedaan zonder het te laten behandelen.

Poeh, daar vraag je me wat, ik zou het echt niet weten hoe oud ze zijn :)

8. kippiekip

Ik voel me ook zo klote, ik ben dan weer zo iemand die zou zeggen breng die beestjes maar hier maar ja zo breed heb ik het nou ook weer niet om dat op te hoesten :(

9. angie23

angie23 Niet meer actief

Doet er ook niet helemaal toe. Het is wat Chila zegt het is vrij makkelijk te behandelen dus waarom zou je ze in laten slapen :(.

Vraag me af welke dierenarts daar aan mee gaat werken.

10. kippiekip

Ze hebben er eentje gevonden blijkbaar want ze gaan het vandaag doen :(

11. angie23

angie23 Niet meer actief

:$.....

12. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    Kun je in zo'n geval de konijntjes niet naar een dierenasiel doen ? natuurlijk ook niet netjes ,maar ik neem aan dat ze daar dan wel een behandeling aan zullen gaan en de dieren niet laten inslapen

13. Silinde

Silinde Fanatiek lid

8 dec 2011
    1.385
    29
    48
    NULL
    Bij mijn mannen
    Hangt er toch van af welke kaakproblemen. Bij terugkerende problemen, bijv. konijnen hebben vaak naar binnen groeiende tanden en kunnen dan slecht eten, waar de huidige behandeling niet definitief is en het konijn ook echt last heeft van het probleem, zou ik ook kiezen voor inslapen. Ik heb zelf met een cavia heel lang met antibiotica en bijvoeding etc. bezig geweest en heb haar nadien bij een andere dierenarts (omdat het al zo lang aansleepte 2nd opinion) laten inslapen (zij had ergens iets dat dichtgegroeid was in haar kaak en dat kon nooit meer goed komen, de tandproblemen waren een symptoom door slecht eten etc). Ik kan me dus wel voorstellen dat bij dit soort grote kosten je 2 keer nadenkt en ook of het op termijn wel een oplossing is en geen lapmiddel...

14. angie23

angie23 Niet meer actief

Of een betalingsregeling bij de dierenarts aanvragen. ( als dit mogelijk is) Mijn hemel zeg ik kan hier best pissed van worden :x. Waarom geven ze die beestjes zo makkelijk op. Als het echt een stok oud konijn is dat echt niet meer te redden valt dan kan ik het nog een beetje begrijpen, maar dit :(.

Het is dat ik van mijn man geen dieren meer mag 'het is hier al een dieren tuin :)'

15. Jel

Jel Niet meer actief

Dat vind ik ook erg om zo met dieren om te gaan. We hebben sinds december een hondje en hebben voor haar al 400 euro of zo aan dierenartskosten gehad ivm inentingen, oormijt en beschadiging in het oog. Dot hoort er gewoon bij en je hoort dat te weten als je een dier aanschaft.

Heb zelf een klein konijntje gehad die ik net uit een nest van iemand van mp had. Wilde er alles aan doen om het konijntje beter te hebben en heb een dag voor het overlijden van het beestje, nog 50 euro uitgegeven. Het mocht niet baten. Heb toen ook tranen met tuiten gehuild (toen ook zwanger) toen het beestje overleed.

Je hebt een dier en je houd ervan. Daar moet je ook geld aan uitgeven.

16. kippiekip

@0Zebra0: Dat bracht ook kosten met zich mee want het dierenasiel vond dat ze die kosten zelf moesten betalen.

@Silinde: de DA kon niet aangeven van te voren of het een probleem was wat misschien terug zou kunnen komen, mocht dat wel het geval zijn dan zou ze dus om de 6 weken die beestjes een behandeling moeten geven wat 50 euro per konijn zou kosten maar dit is nog niet aan de orde.

@Angie: Ik ben ook pissed en had vanmorgen er weer ruzie over want ik vind het gewoon belachelijk, begin dan gewoon niet aan huisdieren.

@Jel: Precies !

17. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Klopt...ik denk ook dat je vriendin hier mee te maken heeft.

Ik heb wat ervaring met konijnen en als er kaakproblemen zijn dan is dit vaak aan de orde.

Ook ik zou dan kiezen voor inslapen. In de natuur was het namelijk ook afgelopen voor die beestjes. En dan krijgen ze lang niet zo'n fijne dood als bij laten inslapen.

En we moeten niet doorslaan in het willen behandelen van dieren ( ook mensen trouwens).

Laat ook eens iets over aan de natuur.

18. kippiekip

je konijntjes in laten slapen voordat je geprobeerd hebt om het te behandelen vind ik belachelijk.

als jij wat aan je kaken hebt ga je toch ook eerst naar de kaak chirurg ?? die da kan niet eens zeggen of het een blijvvend probleem is dan kan je toch beter het proberen te verhelpen ?? vind het maar makkelijk hoor om dan die beestjes maar in te laten slapen.

Deel Deze Pagina