Ervaringen Normandië Frankrijk

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Joli86, 15 jan 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Joli86

    Joli86 Fanatiek lid

    13 feb 2013
    2.070
    97
    48
    Dit jaar zouden wij graag een keer naar Frankrijk gaan, Normandië lijkt ons mooi, maar we spreken allebei geen woord Frans. Dit houd ons al jaren tegen om toch eens daar naar toe te gaan. Ik denk dat ze in een toeristisch gebied zoals Normandië wel Engels praten maar mijn man heeft nog teveel twijfels.

    Wat zijn jullie ervaringen daar? Komen we er wel met Engels?

    We hebben nu een camping gevonden waar een Nederlandse touroperator aanwezig is met Nederlandse animatie aanwezig. Dus op de camping komt het goed, nu daarbuiten nog... ;)
     
  2. Kwek

    Kwek Fanatiek lid

    16 mei 2009
    3.054
    1.164
    113
    Centrum België
    Wij waren met Nieuwjaar in de regio en zijn een dagje naar Honfleur geweest. Zijn er op restaurant geweest en er zaten best wat Engelse toeristen, en zij werden in het Engels bediend.... :thumup:
     
  3. consider

    consider VIP lid

    24 jan 2008
    13.990
    1.808
    113
    Provincie Groningen
    Mijn man en ik spreken geen woord frans en zijn toxh 2x op vakantie geweest naar Frankrijk.
    Geen enkel probleem.
    Als je er echt niet uit komt kun je nog google translate proberen.
     
  4. Stephanie20

    Stephanie20 Fanatiek lid

    6 mei 2007
    1.502
    47
    48
    student
    België
    In de toeristische gebieden spreken ze zeker Engels. Ik en mijn man spreken beiden Frans,toch schakelen ze steeds over op Engels. Wij blijven Frans praten. Ik vermoed dat ze horen aan ons accent dat we geen Frans als moedertaal hebben. Dus ik zou het zeker aandurven!!
     
  5. Shay25

    Shay25 Fanatiek lid

    16 okt 2018
    2.641
    2.377
    113
    Vrouw
    Mijn woorden Frans zijn: goedemorgen, goedenavond, ja, nee, 4 croissant, 2 baguette of pain, links en rechts.
    En ik versta iets meer, maar dat is ook alles en ik ga zo beetje mijn hele leven elk jaar 2 weken naar Frankrijk!

    Gewoon gaan! Met handen en voeten kom je er zeker wel! Wordt echt heel leuk!
    (wij gaan voor het eerst naar Kroatie, ik spreek alleen geen Kroatisch en alleen Duits als ik heel boos ben hahahhaa)
     
  6. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Het toerisme in Normandië is ingesteld op WO2 en dus Britten en Amerikanen en Canadezen. Engels lukt dus prima.
     
    Athina vindt dit leuk.
  7. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hier dezelfde ervaring. Doe ik zo mijn best om Frans te praten, praten ze Engels terug ;). In het restaurant had de barman op een gegeven moment wel door dat hij gewoon Frans moest blijven praten :)
    We zijn naar het Titanic museum in Cherbourg geweest en daar hadden ze voor de onderzeeër zelfs een Nederlandse audiotour :)
     
  8. Ligero

    Ligero VIP lid

    1 aug 2011
    6.805
    1.516
    113
    Toen ik als kind met mijn ouders in Frankrijk kwam (elk jaar) klaagden ze altijd dat er nooit iemand Engels sprak (en toch gingen we elk jaar weer naar Frankrijk en hebben we ons prima gered ondanks dat mijn ouders geen Frans spraken). Nu ben ik al 3 jaar achtereen naar Frankrijk geweest en op de meeste plekken spraken ze Engels. 1x gehad bij het plaatselijke bakkertje dat ze geen Engels spraken maar toen kwam ik toch met de juiste broden weer buiten. Met handen, voeten kom je echt ver.
     
  9. Poro

    Poro Actief lid

    5 feb 2011
    396
    177
    43
    Wij zijn twee jaar geleden naar Normandië geweest en hebben ons prima gered. Zeker op campings etc spreken ze gewoon Engels
     
  10. maxsade

    maxsade Lid

    19 jan 2012
    30
    6
    8
    NULL
    NULL
    Hallo, hebben jullie nog tips voor een leuke camping in Normandie (het liefst met zwembad en in de buurt van de kust)?
     
  11. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ans du brick :) Buiten- en binnenzwembad (niet al te groot, wel lekker). 5 minuten lopen naar het strand. En er is een natuurgebied met WOII bunkers waar je heerlijk kan wandelen! Nadeel van Normandië vind ik wel dat als het slechter weer is, de zee te ruig is om te zwemmen. Wij hadden een paar dagen heel warm weer en een paar dagen wat wisselvalliger weer, dat was ideaal, al had ik nog wel vaker in de zee willen zwemmen. Voor het wandelen was de verkoeling juist wel lekker.
     
  12. Moppiemuis

    Moppiemuis Fanatiek lid

    6 okt 2014
    1.996
    231
    63
    Ergens in het midden
    Ja prachtige omgeving maar ik ga er niet meer heen. 1x midden in de zomervakantie 2 weken geweest, peperduur en 2 weken kut weer
     

Deel Deze Pagina