Ervaringen novasure En essure

Discussie in 'De lounge' gestart door wonderteam, 14 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

Ik weet niet of er hier ervaringen over zijn, maar ik probeer het toch.

Na meer dan 15 jaar al vreselijke menstruatieproblemen te hebben. Is er vandaag een verwijzing naar de gyn gestuurd. De huisarts raad een novasure behandeling aan ipv een Baarmoederverwijdering. Ook krijg ik tegelijk een essure.

Zijn er hier misschien dames die er ervaringen mee hebben, of dit weten van bijv kennissen/familieleden?

Alvast bedankt.

2. Kerszje

Kerszje Niet meer actief

Mijn moeder en tante hebben deze behandeling gehad.

Mijn moeder heeft geen bloedverlies meer en tante heeft gisteren de tweede behandeling gehad, omdat de eerste niet heeft geholpen.
    De behandeling zelf is niet erg pijnlijk en beide hadden niet noemenswaardige napijn. Overigens hebben ze allebei alleen de Novasure behandeling gehad.

3. wonderteam

@Kiki, bedankt voor je reactie. fijn dat ze beiden de behandeling niet als pijnlijk ervaren hebben. Ik begrijp dus dat je tante eigenlijk de bloedingen bleef behouden. Was dat al meteen na de behandeling of na een tijdje?

4. Kerszje

Kerszje Niet meer actief

Meteen na de behandeling had ze al bloedverlies wat een paar weken duurde, daarna menstrueerde ze meteen weer heel erg heftig.

5. wonderteam

@Kiki, ok dat is idd wel ontzettend rot, dat verwacht je toch niet op zo'n behandeling.

6. kawaii

kawaii Fanatiek lid

9 mei 2011
    1.364
    0
    0
    brabant
    Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar mijn moeder heeft de Novasure behandeling gehad.Helaas heb ik geen hele positieve ervaringen voor je, maar ik heb wel begrepen dat mijn moeder echt een uitzonderingsgeval is! Dus laat je hier niet door ontmoedigen!!
    Bij het ziekenhuis waar ze behandeld is, gaven ze twee opties. Optie 1 was onder narcose, optie 2 zonder narcose met alleen een verdoving van de baarmoedermond (meen ik, even uit mijn hoofd). Aangezien mijn moeder heel slecht reageert op narcoses, heeft ze gekozen voor de tweede optie. De pijn viel haar behoorlijk tegen, en kleinzerig is ze echt niet! Helaas bleek bij de eerste poging halverwege het apparaat buiten werking te zijn, waardoor ze 20 minuten op de behandeltafel (met pijn!!) heeft gelegen in plaats van de beloofde 5. Door de defecte apparatuur moest de ingreep dus overnieuw.. een maand of 1,5 later geloof ik kon ze weer terecht. Gelukkig werkte de apparatuur dit keer wel en was het nu wel binnen 5 minuten gebeurd. Ook nu weer veel pijn gehad. Ze heeft lang nagebloed (weken!). Daarna waren haar klachten wel even wat minder, maar helaas begon het na een half jaar weer en 3 maanden later waren de klachten weer even hevig als voorheen. Op dit moment zit ze weer in het ziekenhuis voor een nieuw behandelplan.

Sorry voor het negatieve verhaal!! Nogmaals, mam blijkt een uitzondering te zijn en de meeste dames hebben wel degelijk baat bij deze behandeling!

7. wonderteam

@kawaii,dan voor je reactie. Dat klinkt idd helemaal niet als een fijne ervaring. Dat zou we even flink heftig voor je moeder zijn geweest zo op die behandeltafel.
    Ik lees idd dat je ook kan kiezen voor algehele narcose, ik ben niet heel kleinzerig, maar als ik dan weer zo jou reactie lees dan denk ik wel over algehele narcose na. Denken ze bij je moeder nu over een nieuwe novasure behandeling na?

8. Kerszje

Kerszje Niet meer actief

Je kan ook kiezen voor een roesje. Volgens mij is de narcode vervelender dan de ingreep.

9. kawaii

kawaii Fanatiek lid

9 mei 2011
    1.364
    0
    0
    brabant
    Nee, mijn moeder vond het inderdaad geen fijne ervaring. maarja, het was wel een uitzonderingsgeval dus staar je er niet blind op hoor!

Ze is net terug uit het ziekenhuis, ze wil geen novasure meer, daar is ze heel duidelijk in. En ik kan haar geen ongelijk geven. Ze krijgt nu (als ik het goed begrepen heb) binnenkort een operatie (onder volledige narcose of met ruggenprik, mag ze zelf weten) waarbij ze het achtergebleven slijmvlies wegbranden. Details weet ik verder niet, heb haar nog niet uitgebreid gesproken. Wat ze zelf eigenlijk wilde, was het compleet verwijderen van de baarmoeder, ze is er he-le-maal klaar mee na 30 jaar heftige menstruatieklachten, extreem vloeien tot aan bloedarmoede toe en elke maand dagen plat op bed met krampen. Maar daar was de gyn het dus niet mee eens, dat is blijkbaar een laatste redmiddel.

10. wonderteam

@Kiki, ja dat is over het algemeen idd wel zo ja.
    @kawaii, oh ik had echt verwacht dat de gyn nu in het geval van je moeder dan wel voor baarmoederverwijdering zouden kiezen. Hier was dat ook een optie, maar gezien mijn leeftijd toch liever nog niet.

Deel Deze Pagina