We hebben een dochter van 2 jaar en ik ben inmiddels 20 weken zwanger. Daarnaast werkt mij partner fulltime en ik partime. Ik moet eerlijk zeggen dat het me op dit moment erg zwaar valt. Daarom denk ik er aan om iemand in te huren die me kan ondersteunen bij het huishouden. Ik zou graag iemand willen hebben die wekelijks mijn badkamerschoonmaakt(bad, aparte douche, toilet), toilet schoonmaakt, boven stofzuigt (40m2 vloerbedekking), beneden stofzuigt en dweilt (40m2 laminaat). De andere dingen zoals afstoffen, keuken, was en strijk lukt me om tussendoor bij te houden. Hoeveel tijd denken jullie dat iemand kwijt is? wat is daarbij een redelijke uurloon? en hoe vind je iemand die betrouwbaar is en ook grondig werkt? heeft er ook iemand ervaring om iemand op afroep in te zetten? dus bijvoorbeeld de ene keer wat meer uren en dan weer een week niet bijv?
in tijden dat wij het heel erg druk hebben, hebben we ook iemand die dit komt doen. Een bekende, dus ik hoef alleen maar aan te geven wanneer. Redelijk is nu 12.50 per uur. Met 10 euro per uur kom je er niet meer mee weg. Als iemand 3 uurtjes per week bij je werkt, kom je een heel eind. Je moet voor jezelf kijken wat je zelf kan doen en wil doen dus. En dan voor 2 of 3 uur iemand zoeken. Succes!
Hoi mamak, Ik heb nog geen kinderen maar mijn partner en ik werken allebei fulltime... En ik heb weinig zin om het hele weekend bezig te zijn met het huis! Hier dus ook een schoonmaakster in dienst. Wij laten haar elke maandag 4 uurtjes komen. De ene maandag maakt ze alles grondig schoon (echt heel grondig) en de andere maandag doet ze alleen de vloeren (stofzuigen en dweilen) en daarnaast strijkt ze dan 3 uur. Zooooo fijn om de strijk te kunnen laten liggen... Wij betalen 10 euro per uur en 5 euro reiskostenvergoeding, wat dus neer komt op 45 euro per keer. Ik zou je trouwens adviseren om een oproepje te doen op je hyves of facebook onder je kennissen en vrienden. Of zij een goede schoonmaakster hebben/weten. Het is altijd fijner om iemand in huis te halen waarvan je al betrouwbare goede referenties hebt. Ik bedoel; ik ben niet thuis als ze hier schoonmaakt dus je werkt toch met sleutel-overdracht enzo.. Dan is het fijn als je weet dat dat wel snor zit! Succes!
Het klinkt misschien raar maar ik betaal mijn moeder om elke twee weken 4 uur te komen schoonmaken. Da's lekker vertrouwd. Zij kan het geld als fijn extraatje gebruiken en mijn man en ik hebben niet meer zoveel discussies over het huishouden. Ik betaal haar ook 15 euro per uur.
Voor diezelfde klussen komt er bij ons een hulp voor 2 uur eens per 2 weken, dus om de week 2 uurtjes. Ze is goed, en snel! We betalen haar een tientje per uur. Tip om in je omgeving te vertellen dat je op zoek bent, dan is de kans groot dat iemand wel een persoon kent die dat wil doen.
Wat jij noemt doe ik bij een bekende ook. Ik krijg 15e voor 1,5uur werken. Is wel een heel klein huisje
Bij ons doet ze in twee uur tijd: hele huis (huiskamer, drie slaapkamers, gang en overloop) stofzuigen en hele huis dweilen (overal laminaat), wc, badkamer en afstoffen/poetsen waar nodig. We betaalden haar eerst 10 euro per uur, maar dat is inmiddels 12,50 na een paar jaar.