Ik ben benieuwd naar de verschillen. Ik wil graag binnenkort starten met hbo psychologie. Bij nti is het toegepaste psychologie. Nu hoor ik zoveel verschillende verhalen. Wat is beter, nti of ou met betrekking tot werkgevers. Volgt iemand een opleiding via 1 van deze 2 en wat is je ervaring hiermee? Hoe is de begeleiding, de stof, te combineren met gezin enz.
Ik volg een opleiding bij NTI, onderhand zit ik in het laatste jaar van hbo pedagogiek. Bevalt mij prima! Je moet wel echt willen, want je hebt aardig wat zelfdiscipline nodig, maar het is ideaal te combineren met eventueel werk en gezin. Qua begeleiding heb ik niet veel ervaring, want het is voornamelijk wat je zelf doet. Je kunt vast van alles vragen, maar dat heb ik tot nu toe niet nodig gehad. De lesstof is prima te doen, dezelfde boeken als bij een regulieren studie. Doordat je alle toetsen zelf kunt inplannen etc is het naar mijn mening zo goed te combineren
Ik heb ervaring met allebei: een aantal losse modules van de WO Psychologie opleiding aan de Open Universiteit gedaan en nu bijna 3e jaars Toegepaste Psychologie aan het NTI. Ik vind het wat betreft idee heel erg vergelijkbaar. Het grootste verschil zit hem vooral in de hbo- of wo-opleiding en daarmee dus meer/minder verdieping/verbreding in de stof.
Ik studeer via het NTI, ook een HBO opleiding. Ik vind het een erg fijne manier van studeren maat je moet wel heel veel zelfdiscipline hebben en niet denken dat je het wel red met een paar avonden per week studeren. Wat betreft toekomstige werkgevers, ik heb geen idee. Ik heb wel het idee dat steeds meer mensen aan een thuisstudie beginnen dus wie weet wordt het wel "normaler" voor werkgevers. Ik volg trouwens de klassikale variant. Doe een boel thuis en ik heb zo'n 6x per jaar een verplichte lesdag. De andere lesdagen zijn niet verplicht. De studenten die de thuis variant volgen moeten wel aanwezig zijn op deze verplichte lesdagen.
En welke heeft volgens jou de meeste verdieping inde stof abri? Ook nog verschil in war je kunt met de opleiding?
Nou ikzelf mis heel erg verdieping en verbreding in de hbo-opleiding, maar ik ben ook eigenlijk een echte vwo'er en de universiteit past mij een stuk beter Er zit daarnaast ook zeker verschil in wat je kunt met de opleiding. Het ligt natuurlijk ook volledig aan de uitstroomvariant die je kiest. Zoek anders maar eens rond op internet, zoals bijv: Verschil HBO toegepaste psychologie en psychologie bij de universiteit of Wat kan een toegepast psycholoog doen als werk?