Wie ervaring: Groeiachterstand en krap vruchtwater bij 20 weken

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door svanloon86, 26 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. svanloon86

26 mrt 2014
    7
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi meiden,
    Ik heb gisteren de 20 weken echo gehad en daaruit is gebleken dat mijn kindje een groeiachterstand heeft en krap vruchtwater. Ik word nu doorverwezen naar het EMC (Dijkzigt Rotterdam) voor verder onderzoek, second opinion. Ik ben er erg van geschrokken, ookal zei de echoscopist dat ik me nog niet druk moet maken maar dat is dan uiteraard makkelijker gezegd dan gedaan… Vooral op de BPD (afstand van oor tot oor) en de BPD/OFD (afstand van oor tot oor + doorsnee voorhoofd naar achterhoofd) zat ik echt onder de minimum lijn, zelfs buiten het minimum scoreveld. Verder heeft het kindje ook korte armen en benen. Ik maak me echt zo’n zorgen! De echoscopist wilde niet echt mijn vragen beantwoorden. Deed vooral heel vaag.

Ik heb overigens ook een combinatietest laten doen bij 13 weken waaruit niets kwam maar deze geeft natuurlijk nooit helemaal zekerheid.
    Verder moet ik er misschien bij vermelden dat ik een BMI heb van 38 en nog maar 2 KG ben aangekomen.

Wie heeft er ervaring mee, en dan vooral met bovenstaande vroeg in de zwangerschap want ik weet dat het vaker voorkomt dat vruchtwater verminderd in de laatste paar weken van de zwangerschap maar ik zit nu pas op de helft.

2. nijntje11

nijntje11 Fanatiek lid

16 nov 2009
    3.000
    10
    38
    noord-brabant
    Geen ervaring, maar ik snap dat je je zorgen maakt.
    Hopelijk kun je snel terecht voor vervolgonderzoek. Ik wens je sterkte em hopelijk valt het allemaal mee.

Deel Deze Pagina