Ledikant, gevaarlijk?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Lycos, 20 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lycos

Lycos Fanatiek lid

23 jan 2015
    1.302
    26
    48
    Hoi dames,

Ik ben langzaam inspiratie op aan het doen voor onze toekomstige babykamer. Nu ben ik helemaal verliefd op ledikantjes in deze stijl;
    Landelijk oudgrenen ledikantje in soft grey 11487

Echter, heb ik ergens gelezen dat zulk soort ledikantjes gevaarlijk kunnen zijn. Wanneer de spijlen halverwege de hoogte van het bed ophouden, kunnen kindjes erop gaan staan en over het bedje heen klimmen/vallen.
    Ik zie ze echter wel vaak voorbij komen / verkocht worden..

Ik vind ze heel mooi, maar wil er geen aanschaffen als het echt gevaarlijk blijkt. Heeft iemand ervaring met zo'n soort ledikantje, waarbij de spijlen niet helemaal doorlopen tot aan de bodem?

2. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    De eerste tijd zal het wel kunnen, maar ik denk inderdaad dat er een periode komt waarin het gevaarlijk gaat (of zou kunnen gaan) zijn. Als je kindje zich net op kan trekken bijv dan kukelen ze er straks zo uit..

3. BallerinaN

BallerinaN Bekend lid

6 jul 2014
    751
    0
    0
    kindje maken ;)
    Thuis
    Oh wauw!! Wat is 'ie mooi!! 😍
    Maar inderdaad... Lijkt me niet helemaal veilig.. Jammer zeg! Zou hem ook zo kopen!

4. pientje1

pientje1 Niet meer actief

Mooi bedje, maar totaal niet praktisch. Het is toch ook wel erg laag? Leuk voor de 1e maanden maar zodra ze gaan zitten en daarna staan lijkt het me doodeng. En het matras wijkt af qua maat. Inderdaad wel mooi, maar zou het niet kopen :).

5. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Nee zoiets is idd niks. Na 6 maanden moet je dan iets anders kopen, nogal zonde. Mijn dochter trok xich met 6,5 maand al op en zou er dan uitvallen.

6. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Deze zou je dan moeten gebruiken als wieg. Tussen de 6 en 8 maanden moet je kindje dan over naar een ander ledikant. Ik zou het zonde vinden om het zo kort te gebruiken.

7. Missladybug

Missladybug Niet meer actief

Eens met de rest. Maar wauw hij is prachtig zeg.

8. Saartje5

Saartje5 Fanatiek lid

21 jul 2012
    2.289
    0
    0
    Zuid-Holland
    De spijlen zitten ook ver uit elkaar, daar kan een babyhoofdje in klem komen te zitten denk ik...

9. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Wij hebben hier een familiewieg/ledikant. Het is idd een afwijkende maat en na 6 maanden ongeveer heb je een ledikant nodig,maar ik vind het wel fijn dat ze er wat langer in kunnen liggen dan in een gewoon wiegje.(hier trouwens niet te veel ruimte tussen de spijlen.)

Deel Deze Pagina