Wie heeft er een ikea matrasje?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Happygirl86, 1 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Welk ikea matrasje heb je?

1. Vyssa Skont 39.95 (polyether)

2. Vyssa Somnat 89.95 (latex)

3. Vyssa Spelevink 59.95 (latex)

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Happygirl86

Happygirl86 Fanatiek lid

14 mrt 2009
    2.318
    0
    36
    Provincie Utrecht
    En zo ja welke, ik had veel goeds gelezen over de vyssa skont, maar nu twijfel ik ook over de

vyssa somnat 89.95 (latex)
    vyssa spelevink 59.95 (latex)
    vyssa skont 39.95 (polyether)

omdat ik zelf allergisch ben, raden ze toch een latex matras aan, waar hebben jullie ervaring mee en wat raden jullie aan?

2. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    Hier 'n Ikeamatrasje en Hanne slaapt er heerlijk op. Maar wat voor ervaringen zoek je specifiek, omdat je ook aangeeft dat je allergisch bent? Ik ben zelf niet allergisch en m'n kinderen ook niet, dus op dat gebied heb ik niet veel ervaring..

3. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Het maakt echt allemaal niet zo heel veel uit... belangrijkste is dat ie niet te dun is (heb wel eens matrasje gezien voor 20 euro en die was na 3 mdn gebruik al voorgevormd dat is dus niet goed) gaan waarbij je de hoes kan wassen ivm ongelukjes... wel zo fris. Verder maakt het echt heel weinig uit. De dikte is niet zo heel belangrijk (te dun is natuurlijk ook niet goed) want zoveel is het gewicht niet wat zo'n matras moet hebben.

Die van ikea ken ik verder niet maar over het algemeen is ikea best oke vind ik. Gisteren me in een babyzaak weer enorm zitten verbazen over wat ze je daar kunnen aansmeren. Ik hoorde een mederwerkster bezig tegen nieuw-bakken ouders... echt te erg. In mijn ogen zijn wasbaarheid en dat ie niet vervorm de belangrijkste dingen.

4. Happygirl86

Happygirl86 Fanatiek lid

14 mrt 2009
    2.318
    0
    36
    Provincie Utrecht
    bij ikea zeiden ze als je allergisch bent je beter 1 van de latex kunt nemen, vandaar, maar ik had veel over die skont gehoord hier op zp, dus ik twijfel nog even.

5. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Kyra is ook allergisch en wij hebben het Skont matrasje. De hoes hiervan is ook wasbaar. Als je die regelmatig wast en alles goed lucht en stofzuigt denk ik niet dat dat heel veel uitmaakt. het zijn geen van allen donsmatrasjes dus dat zit wel goed. Als je trouwens een bevestigde huisstofmijt allergie hebt (ook voor je kindje) kun je met de krabbel van de arts erop een speciale matrashoes kopen. Tot vorig jaar werden deze volledig vergoed, maar helaas nu (afhankelijk van de verzekering) maar gedeeltelijk.

6. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.027
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    Volgens mij zijn de matrassen van naam veranderd....wij hebben die van ons anderhalf jaar en heet echt anders.
    Volgens mij was die van ons 24,95 of 29,95.
    Je hoeft voor een baby echt geen dik matras te hebben, kinderen zijn een stuk lichter.
    Onze dochter slaapt er al bijna anderhalf jaar op, elke dag, en heeft echt nog geen kuil of doorleg plek.
    Ik zou voor een gewoon matras gaan, wie zegt dat je kindje ook alergisch is?

7. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    Wij hebben die met pocketvering, en dan niet de allerduurste, maar die van 60 euro.
    Stond in de winkel er naar te kijken, maar tussen die van 90 en die van 60 euro zit amper verschil.
    Verder nog geen ervaring mee, kleine moet nog geboren worden hihi.

8. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.027
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    Niet om lullig te doen..maar pocketvering is echt nog niet nodig voor een baby

9. misa

misa Niet meer actief

Wij gaan denk ik ook voor een ikea matras. Heb even op de site gekeken en denk dat wij voor deze gaan:
    VYSSA SPELEVINK 59.95
    Prima matras lijkt me, voor een betaalbare prijs. Hoes kan gewassen worden.

10. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    Klopt, maar die anderen bestaan uit losse metalen veren erin.
    Of helemaal uit schuim.
    En manlief heeft vanaf kleinsaf aan altijd zo erg getranspireerd, dat de gewone matrassen gingen schimmelen.

11. mnsy

mnsy Bekend lid

8 jun 2009
    811
    0
    0
    Hier de vyssa vackert. K geloof dat het ook 1 met pocketvering is. Wij vonden die toch t meest comfortabel uitzien van alle matrasjes. En zoiets moet toch jaren mee gaan, dus vandaar.

12. moonchild

moonchild Fanatiek lid

28 okt 2009
    1.798
    1.292
    113
    Wij hebben ook de vackert gekocht met pocketvering. Deze vonden wij het fijnste aanvoelen en schijnt goed te ventileren. Ik kan je alleen nog niet vertellen hoe hij bevalt.

13. Trees

Trees Niet meer actief

Wij hebben de Spelevink gekocht. Nog geen ervaring mee, maar vond het qua dikte, stevigheid er prima uitzien. In de babywinkels probeerde ze ons een matras van nasaschuim voor 150 euro aan te smeren. Ik vind dat persoonlijk nogal overdreven en draai het matras zo nu en dan wel om, om kuilen etc. te voorkomen.

14. DJ Momo

DJ Momo Fanatiek lid

23 apr 2010
    4.523
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik heb de vänligt gekocht. de pocketvering/latex combi. Pocketvering schijnt toch beter te ventileren dan alleen latex, vandaar deze keus.

15. Happygirl86

Happygirl86 Fanatiek lid

14 mrt 2009
    2.318
    0
    36
    Provincie Utrecht
    Veel stemmen toch op de skont, ik ga woensdag nog eens kijken. Ik vind het best moeilijk om iets te kiezen, je wilt het beste voor je kind, maar dat is niet altijd het duurste.
    Ik ben benieuwd of nog meer mensen een ikea matrasje hebben.

16. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Heb (nog) geen Ikea matrasje (wel een Ikea matras op ons eigen bed).

Zit zelf nog te twijfelen tussen die van 59.95 en 89.95. Die goedkopere heeft een polyether middenlaag volgens mij (ben afgelopen vrijdag nog ff bij Ikea geweest, en nog ff gekeken).

Het lijkt me vooral belangrijk dat de hoes wasbaar is, en dat het een stevig en niet te dun/slap matrasje is.

17. Happygirl86

Happygirl86 Fanatiek lid

14 mrt 2009
    2.318
    0
    36
    Provincie Utrecht
    @sazz667, ik twijfel dus ook tussen die 2, neem woensdag mn moeder maar mee voor advies haha weet het zelf echt niet!

18. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Ik was dan toevallig met m'n ouders bij de Ikea, en m'n ma was van mening dat die van 89.95 waarschijnlijk wat beter is, omdat die echt stevig is.. Maar ik ben er zelf nog niet uit :p

19. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Wat wij als overweging hebben meegenomen is dat een ledikant matrasje maximaal ongeveer 3 jaar dienst doet. Een kindje van drie weegt niet zo ontzettend veel dus hoeft het matrasje ook niet ontzettend stevig of dik te zijn. Vandaar dat wij uitkwamen op de Skont. Ik heb er zelf ook opgelegen en het lag best lekker. Nu ben ik ook geen grote(re) dame met 52 kilo, maar als ik dat vergelijk met Kyra's gewicht dat nu ongeveer 11 kilo is, ligt zij er echt prins(es) heerlijk op.

Verder moet je gewoon kopen waar jij je het prettigst bij voelt. Al die matrasjes voldoen aan veiligheidskenmerken en zijn allemaal geschikt.

20. Happygirl86

Happygirl86 Fanatiek lid

14 mrt 2009
    2.318
    0
    36
    Provincie Utrecht

nou dit zei mijn moeder ook, dus zij heeft voor mij gekozen :D haha die is het dus geworden, wel wat duurder maar in ieder geval stevig, je kindje moet er toch een paar jaar mee doen.

Deel Deze Pagina