geboortekaartjes

Discussion in 'De babyuitzet' started by sietsie, Apr 10, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. sietsie

sietsie Bekend lid

Sep 13, 2012
    615
    0
    0
    Voormalig kraamverzorgende, nu VIG-er op een PG af
    Jeetje... Ben best geschrokken.

Had een prachtig kaartje uitgezocht, en gevraagd of er nog iets aangepast/toegevoegd kon worden. Ik wist van de kosten hoor, maar had ze nog niet bij elkaar opgeteld. We hebben 100 kaartjes nodig, en inclusief de extra ontwerpkosten, enveloppen en verzendkosten, zijn we straks 290 euro kwijt. Is dit niet enorm veel??

2. RoAn1981

RoAn1981 Fanatiek lid

Nov 17, 2011
    1,858
    461
    83
    Komen wij ook wel op vrees ik: 100 kaartjes a €2,- per stuk, €0,20 ps voor de envelop en dan nog de postzegels..

3. Hopefultimes

Hopefultimes Fanatiek lid

Sep 5, 2012
    2,209
    1
    0
    NULL
    NULL
    Eerlijk gezegd vind ik dat niet zo erg duur hoor voor 100 kaartjes.
    Maar goed, wij hebben een heel duur kaartje (veel te duur eigenlijk, maar vind een kaartje gewoon heel erg belangrijk).
    Ons kaartje komt bij de drukkerij vandaan.
    40 kaartjes. (geen extra ontwerpkosten en excl. verzendkosten) zijn wij ergens rond de 200 (iets meer) kwijt:)

4. rums

rums Niet meer actief

Wij hadden eerst ook een site met een geboortekaartje met foto. Uitgerekend en kosten kwam hoog uit toen verder gegoogeld en uiteindelijk bij een andere site gekomen die een stuk goedkoper was. En soortgelijke kaartjes leverde. 100 kaartjes kwam uit op 175 euro was inclusief verzendkosten. En dat was ook niet 1 prijs maar meerdere bezorg mogelijkheden.

Ik vind het wel prijzig bijna 300,- maar je moet geen spijt gaan krijgen!

5. Upkedupke

Upkedupke Bekend lid

Oct 30, 2012
    611
    0
    16
    Limburg
    Wij zouden voor 100 kaartjes rond de 200 euro kwijt zijn met alles erop en eraan.
    1,43 per kaartje, 40 euro drukkosten, 20 euro voor in kleur drukken. Eventueel kunnen we nog 20 euro erbij tellen voor tekst op de voorkant. Deze kosten zijn allemaal vast. Alleen de prijzen voor de kaartjes verschillen.

Heb je zo'n speciaal kaartje uitgezocht?

6. Tineke87

Tineke87 Niet meer actief

Welke sites raden jullie aan voor een geboortekaartje met foto? Ik heb al even rondgekeken, volgens mij zit er veel verschil in kwaliteit en prijs. Wij hebben iets van 60 kaartjes nodig en wil eigenlijk niet boven de 200 euro uitkomen.

7. sietsie

sietsie Bekend lid

Sep 13, 2012
    615
    0
    0
    We hebben een kaartje uitgekozen waar ik ver voor de zwangerschap al verliefd op was. Ik heb er iets bij op laten zetten/ontwerpen wat het kaartje voor mij nog specialer maakt. Op zich zijn er genoeg andere leuke kaartjes te vinden, maar dan is er niet mogelijk wat ik er graag extra op wil hebben.

Ik weet heel goed dat wensen betaald moeten worden hoor, maar poeh, ik schrok even! Belde net mijn vriend op om ook bij hem natuurlijk akkoord te vragen, en hij zei doodleuk: 'Ach joh, ze wordt maar één keer geboren, en we vinden het kaartje allebei geweldig, dus gewoon doen!'

Hihi, voelde de stress toen een beetje weg zakken :).

8. MaaikeFerryJari

MaaikeFerryJari Actief lid

Jan 20, 2012
    449
    1
    0
    servicebaliemedewerkster
    Gouda

Nee, hoor valt wel mee wij waren dat bedrag bijna kwijt voor 75 kaartjes.

9. Wen1975

Wen1975 Fanatiek lid

Nov 21, 2009
    3,619
    0
    36
    .
    Nederland
    Ik vind het wel prijzig! Wij waren 135,-- kwijt voor 60 kaartjes incl. verzending...

10. sietsie

sietsie Bekend lid

Sep 13, 2012
    615
    0
    0
    Trouwens, ik denk dat er wat verwarring zou kunnen ontstaan. Met verzendkosten bedoel ik de prijs van de drukker naar ons. De postzegels komen hier nog bij, helaas...

11. Upkedupke

Upkedupke Bekend lid

Oct 30, 2012
    611
    0
    16
    Limburg
    Oja, bij ons zaten de enveloppen er al bij.
    Voor websites voor kaartjes heb je heel veel keus.
    Wij zijn naar een drukker in de buurt gegaan en hebben daar voobeeldboeken mee naar huis genomen. In een van die boeken zat het kaartje wat wij leuk vonden. De drukkers hier in de buurt hebben oa Buromac en Belarto. Deze zijn ook via internet te bestellen, maar de kaartjes die ik vergeleek met internet waren via de drukker goedkoper.

12. RoAn1981

RoAn1981 Fanatiek lid

Nov 17, 2011
    1,858
    461
    83
    Wij vonden de kaartjes bij de drukker niet zo leuk, veel oubollige printjes. Wij zijn uiteindelijk voor een kaartje van Bloom09.nl gegaan, en een standaardkaartje helemaal aangepast aan onze kleur-voorkeuren enzo.
    Het is een behoorlijke uitgave maar voor ons was dit niet eens om op te bezuinigen.

13. Flammy

Flammy Lid

Aug 29, 2012
    66
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij betalen ongeveer 210 euro via de drukker. Dan hebben we de naam aan de voorkant en de binnenkant beide kanten gedruk. Tekst is in kleur. Ik vind het erg fijn om met de lokale drukker persoonlijk contact te hebben.

14. Wen1975

Wen1975 Fanatiek lid

Nov 21, 2009
    3,619
    0
    36
    .
    Nederland
    Bij de prijs die ik noemde was incl. Verzending naar de mensen toe, dus postzegels. ;) Ons kaartje kwam van kaartje2go.nl. Ideaal online adressen ingeven, je past kaartje aan als de kleine is geboren, je betaalt en hup weg zijn alle kaartjes. :)

15. sietsie

sietsie Bekend lid

Sep 13, 2012
    615
    0
    0
    Ja dat is bij onze kaartjes ook zo. Hij wordt nu al voor zover klaar gemaakt, straks alleen nog de geboorte gegevens doorgeven en we hebben ze ook thuis. Het is en blijft gewoon een flinke uitgave...

16. o0melis0o

o0melis0o Actief lid

Jun 29, 2012
    471
    6
    18
    Female
    Dierenartsassistente Paraveterinair - in wording
    Heerlen
    Heeft jullie drukker dan geen boeken met collecties?
    Want daar zit zoveel verschil in en die collecties krijg je ook op internet overal. Bij onze drukker kon ik echt niet zeggen dat het oubollig was, die hadden juist super leuke, hippe collecties waar we uit konden kiezen :)

Bij ons is het deze geworden(via de drukker):
    Ukkie Magazine :: Belarto

met in de binnenkant dan ook een foto.. En we vonden de opzet gewoon superleuk! en konden we ook Alles aan laten aanpassen wat we wilden

17. rums

rums Niet meer actief

Wij hadden eerst gekeken bij kaartjevanons maar die vonden wij te duur. Uiteindelijk uitgekomen bij kaartmix en heel tevreden.

18. edelweiss

edelweiss VIP lid

Jan 24, 2013
    7,328
    474
    83
    Wij waren veel minder kwijt. Maar wij ontwerpen zelf en leveren het in pdf aan. Dan betalen we alleen het papier en de drukkosten. Voor 75 betaalde we 2 jaar geleden 82 euro

19. Wen1975

Wen1975 Fanatiek lid

Nov 21, 2009
    3,619
    0
    36
    .
    Nederland
    Kaartje2go.nl verstuurt ze voor je. ;) Dus naar verhouding betaal je echt veel vind ik... Maar goed als dat het kaartje is dat jullie helemaal top vinden, dan moet je de kosten misschien voor lief nemen.

20. Shandy

Shandy Fanatiek lid

Jan 14, 2012
    2,603
    18
    38
    Geloof dat ik met postzegels erbij op 200 euro uitkom voor 75 kaarten. Sommigen in mijn omgeving vinden het erg duur,maar ik heb nu wel mijn droomkaartje!

Share This Page