Doe jij met dit weer je kind een winterjas aan? Of wat wel?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door vruchtje24, 3 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.191
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Hoi meiden,

Doen jullie met die weer je kindje een winterjas aan. Ik zit een beetje in dubio. Het is maar 13 graden en er staan behoorlijk veel wind. Hij ligt/zit stil in de wandelwagen. Denken jullie dat het met weer zoals vandaag tijd wordt voor winterjas? Is overigens niet zo een hele dikke. Ik heb verder geen tussen jassen kunnen vinden dus anders wordt het een vest en dat is denk ik weer te koud.

Wat hebben jullie kindjes aan met dit weer buiten? En wanneer gebruiken jullie de voetenzak in de kinderwagen, met welke temperatuur?

gr vruchtje

2. Merijn

Merijn Niet meer actief

Ik gebruik zijn voetenzak. Dus hij heeft nu in de kinderwagen een zomerjasje en een voetenzak om zich heen.

Maar het begint inderdaad wel wat frisjes te worden. Ik denk dat een dikke gebreide vest wel een goede tussenoplossing is. Een winterjas vind ik te vroeg. Wat moet je dan straks doen als het bijv. 5 graden is buiten?

3. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.191
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Ja precies daar zit ik ook mee dat die winterjas inderdaad ook nog goed moet zijn als het vriest buiten. Vest met voetenzak lijkt me voorlopig de ideale optie:)

4. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

mijn zoontje heeft een lekkere fleece vest aan.

en als het hard waait de voetenzak erover.

5. MamavanMischa

MamavanMischa Fanatiek lid

4 mrt 2009
    1.164
    0
    0
    Ik heb hier een hele stapel van die lekkere truien met een capuchon en een rits (eentje met teddy gevoerd voor als het net weer wat kouder is). Kan de capuchon op tegen de wind met soms een sjaal er omheen, en dan inderdaad lekker de voetenzak als het fris is. En behalve buiten zijn ze leuk en handig voor binnen.

6. shannen

shannen Fanatiek lid

13 okt 2005
    1.410
    0
    0
    Hier doe ik haar een lekker dik vest aan met capichon.
    en dan heb ik sinds gisteren ook de voetenzak in de wagen gedaan
    als het dan koud is doe ik die over haar beentjes heen, mijn dochtertje heeft vaak last van hele koude voetjes.

7. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Ik doe nu zijn winterjas aan omdat ik nergens een goed vest kan vinden..Ik wil wel dat het een dik vest is. Ik had er 1 online van Noppies gezien maar die is gewoon €20,- en dat vind ik wel erg duur ik weet ook niet hoe lang hij er mee doet....
    Weten jullie misschien waar ik voor niet veel geld een mooi dik vest kan kopen?

8. Merijn

Merijn Niet meer actief

@ aaliyah: ik heb er 1 van de prenatal. Een donkerblauwe gebreide vest. Geen idee hoe duur die is geweest...

9. ladyrabbit

ladyrabbit Bekend lid

13 apr 2008
    704
    1
    0
    Begeleider psychiatrie
    Noord-Limburg
    Hier nu de zomerjas en sinds gisteren de voetenzak erbij. Binnenkort een dik vest (zomerjas past echt niet meer) en dan als het echt koud wordt de winterjas.

10. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Ik heb vanochtend de winterjas aangedaan.

11. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Zomerjas + voetenzak hebben we hier

12. kbloem

kbloem Bekend lid

2 feb 2009
    854
    0
    16
    Vandaag had ze een dik vest aan en de voetenzak.

13. sukkie

sukkie Fanatiek lid

8 mrt 2008
    1.166
    1
    0
    Onze dochter heeft veel dikke vesten, met en zonder muts. Maar zoals gister gaf de thermometer hier maar 9 graden aan en het regende. En regen gaat dwars door de vesten heen dus toen toch de winterjas aan gedaan. Zit ook een hogere kraag op zodat het niet zo in hun halsje waait. Het hangt hier dus niet zo zeer van de temperatuur af maar van de neerslag die valt, want een goed vest kan in principe genoeg warmte geven. En ik doe onze dochter een lekker katoenen mutsje op, lekker warm. (geen echte wintermuts hoor, deze zijn speciaal voor de herfst) Ik zat meer te twijfelen of ik haar handschoenen aan moest doen, ze krijgt zulke koude handen op de fiets en in de wandelwagen. Wat doen jullie?

14. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

hoi, die van mij gaat met dit weer met zijn zomerjas aan in de voetenzak van de buggy, hij is afgelopen tijd veel ziek geweest dus heb ik liever dat ie lekker warm zit. Soms krijgt hij ook een fleecevest aan, ligt eraan of die jas in de was zit.
    verder heb ik nog geen winterjas gekocht, maar ik denk dat ik die over 1 maand aanschaf aangezien hij zo snel groeit heb ik geen idee welke maat ik dan moet hebben. Groetjes

15. theangels

theangels Bekend lid

20 jul 2008
    751
    0
    0
    lerares
    Alkmaar
    Gisteren op de fiets wel zijn winterjas aangedaan. In de wandelwagen vind ik het minder nodig. Ik ga de voetenzak ook nog even opsporen.

16. MamavanMischa

MamavanMischa Fanatiek lid

4 mrt 2009
    1.164
    0
    0
    Ben trouwens blij om te lezen dat ik niet de enige ben die de voetenzak al tevoorschijn heeft gehaald. Ik liep er laatst mee over straat en zag verder alleen maar buggy's zonder en kreeg haast het idee dat ik Mischa overdreven dik had ingepakt, al voelde hij gewoon lekker. :) Maar de kindjes die ik tegenkwam waren dan ook al een stuk ouder.

17. Trotsemama1

Trotsemama1 Niet meer actief

ben gelukkig niet de enige die een voetenzak al weer gebruikt
    ze is al stront verkouden en hoest alles bij elkaar doe straks heerlijk de voetenzak voor haar in de kinderwagen

18. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Ik heb Jitte vanmorgen ook haar winterjas aangedaan... Het waait idd flink hier...

19. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Vanochtend had ik zijn winterjas aangedaan. Was toch veel te warm, hij kreeg er erg rode wangen van. Ik doe nu toch maar een vest aan met voetenzak.

20. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Vanmorgen op de fiets de winterjas aan gehad.. Ze heeft dan nog een dunne longsleeve aan en geen das etc om.. Als het strax kouder wordt heb je ook dikkere kleding aan en dan dus nog een sjaal/muts en wantjes aan..;)

Deel Deze Pagina