Tips/adviezen voor doorslapen?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Patricia1983, May 21, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Patricia1983

Patricia1983 Actief lid

Feb 23, 2006
    497
    0
    16
    Arnhem
    Hallo,

Onze dochter van 4,5 maand komt nog steeds 's nachts voor een flesje.

Ze krijgt nu 4/5 flessen van 180cc. 's Nachts geven we haar 100cc. Haar laatste flesje krijgt ze tussen 19:00/20:00 uur. Daarna gaat ze naar bedje. We hebben ook geprobeerd om haar laatste fles om 22:00/23:00 uur te geven, maar dan komt ze ook 's nachts weer, dus dit maakt geen verschil.

Hebben jullie tips/adviezen voor mij?

2. Vera

Vera Fanatiek lid

Apr 17, 2006
    2,604
    1
    0
    Tsja, da's altijd lastig. Ons zoontje sliep met 5 weken al door en daarmee hadden we gewoon geluk. Misschien als je dadelijk overstapt naar 4 grotere flessen met bij de laatste rijstebloem erdoor dat het wel lukt.
    Het lijkt trouwens ook wel een gewoonte te zijn geworden, want ze kan dus wel lang slapen op haar huidige fles. Misschien kan je haar 's nachts steeds iets minder gaan geven en eventueel de fopspeen, zodat ze went aan geen eten 's nachts.
    Succes.

3. arielle

arielle Actief lid

Jun 27, 2006
    355
    0
    0
    ja dat is nu zo lastig, ieder kind is weer anders. Dit is hoe wij het nu doen.
    de laatste fles is een grote fles 200 cc voeding en die krijgt hij tussen half 10 en half 11. Vannacht sliep hij daar ineens op door tot half zeven, maar daarvoor kwam hij tussen 4 en 5.
    Met de eerste nachtvoeding heb ik gewoon eens geprobeerd om een speentje in zijn mond te stoppen. Daar sopte hij toen 1 minuutje op en viel weer in slaap. Daardoor leerde ik dat als ie 's nachts wakker is hij niet per sé een fles wil. Vannacht was ie om 1 uur een beetje aan het pruttelen, en om 5 uur weer. Om 5 uur dacht ik hem een voeding te gaan geven maar hij lag met zijn ogen nog dicht te kraaien en te slaan met zijn armen. Ik heb het even aangekeken maar hij viel gewoon dus weer in slaap en kwam om half 7.
    Misschien iets voor jou om te proberen?
    Succes in ieder geval.
    Arielle

4. Tanja

Tanja Lid

Nov 19, 2006
    58
    0
    0
    Fielwork Executive
    Noordwijk
    Mijn mannetje werd ook ineens weer om de 2 f 3 uur wakker, terwijl zijn laatste fles om 23.30 was. Vreselijk vermoeiend. Maar sinds een week zijn wij hem weer gaan in bakeren, gewoon een groot laken eromheen, zodat zijn maaiende armpjes niet alle kanten op zwengelen. En eerlijk is eerlijk, hij gaat tussen 7 en 8 naar bed en slaapt in 1 ruk door tot 6.30. Heerlijk vind ik zelf, maar ook Milan zelf is er bij gebaat!

Dus voor ons is het inbakeren weer een uitkomst geworden!

Succes!

5. Patricia1983

Patricia1983 Actief lid

Feb 23, 2006
    497
    0
    16
    Arnhem
    We hebben ook al geprobeerd om in haar laatste fles van 19:00/20:00 uur een beetje Nutrix te doen, maar zelfs met een 1-2-3 papspeen krijgt ze dit niet weg. Dan drinkt ze dus nog minder en komt dan alsnog 's nachts. Ik zal inderdaad eens proberen om haar 's nachts minder te geven. Ze krijgt nu 100cc. Zal het om de paar dagen proberen af te bouwen met 20cc. Misschien is het inderdaad een gewoonte geworden.

6. kissie

kissie Fanatiek lid

Apr 18, 2006
    1,494
    1
    0
    en als je overdag meer in de fles gaat geven? Esmee is ook 4,5 maand en krijgt 4 flessen van 210 water en 7 schepjes.

7. stranger

stranger Fanatiek lid

Mar 28, 2006
    3,412
    0
    0
    Mijn jongen is 4 maanden oud nu en slaapt sinds een week of 10 meestal door. Soms komt hij ineens een paar nachten achter elkaar weer voor een voeding (of 2). Wij geven het gewoon. Na een tijdje is het dan weer over.

Ik weet niet of je op deze leeftijd al van een gewoonte kunt spreken. Misschien is het nog gewoon nodig. Bij ons heeft het ook geen zin om meer in de fles te stoppen, dat komt er met een boog weer uit... Dus ik ga ervan uit dat hij het dan nog gewoon nodig heeft.

8. stranger

stranger Fanatiek lid

Mar 28, 2006
    3,412
    0
    0
    oh ja, we geven alleen als hij echt honger heeft... Soms huilt hij even en dan slaapt hij weer. Dus we kijken het altijd even aan. Is het echt honger, dan horen we het snel genoeg, daar is hij nogal eh... luid en duidelijk over ;).

Share This Page