Wie heeft er ervaring met Nutrilon Forte? Mijn hongerige zoontje krijgt nu 7 voedingen van 120/4 per etmaal. Aangezien hij bijna 4 kilo weegt is dit aan de hoge kant, maar hij drinkt zijn flesjes tot de laatste druppel op en doet er lang genoeg over. Hij heeft gewoon echt heel veel honger! Vaak komt hij al na 2 of 2,5 uur weer. Extra water toevoegen werkt ook niet. Nu overweeg ik om Forte te gaan geven, maar i.v.m. darmkrampjes krijgt mijn zoontje al sinds zijn 2e week Omneo, wat erg goed heeft geholpen, sindsdien gelijk veel minder last van krampjes. Ik ben dus een beetje bang dat de overstap van Omneo naar Forte misschien te groot is, en hij gelijk weer ontzettende last krijgt! Wat zijn jullie ervaringen? Zorgt Forte idd voor een meer verzadigd gevoel en worden darmpkrampjes er niet te erg door verergerd?
hoi, ik heb geen ervaring net flesvoeding, maar als leek dacht ik meteen of het te combineren valt? Drinkt hij trouwens snel zn fles leeg? Heeft hij een speen? Mogelijk heeft hij veel zuigbehoefte en veel zuigkracht, waardonr die behoefte niet voldoende bevredigd wordt?
Ik gaf mijn dochter kruidvat standaard en zij was ook erg hongerig. Verder geen last van krampjes ofzo dus daar weet ik niet veel van... Ben gaan mengen met standaard en forte (van kruidvat) en merkte nog niet veel verschil... Uiteindelijk over gegaan op Forte alleen en merkte toen pas na een paar dagen echt verschil. Dus hier werkte het wel.. na een paar dagen.
Wij hadden hier hetzelfde. Ik heb de Forte met de Omneo gemengd. Ging hier prima. Bij 180cc deed ik 3 schepjes Forte en 2 schepjes Omneo. Wel even langzaam opbouwen, dus beginnen met 1 schepje Forte en dan langzaamaan naar 2...of 3. Hier zijn we inmiddels van de Forte en Omneo af en krijgt ze Nutrilon standaard.
Bij mn zoontje forte voeding gebruikt en werkte echt heel goed! Heb het toen gemengd met HA voeding en langzaam overgestapt naar volledig. Geen last van krampjes gehad, wel ging hij meer poepen. Maar weet niet hoe dat met omneo zit qua mengen.
Als ze ouder dan en week of 6 zijn worden de krampjes vanzelf minder. Je zou eerst kunnen mengen (verschillende merken mengen is geen probleem) en kijken hoe het gaat.
Iedereen bedankt voor de tips. Sinds 2 dagen meng ik nu de Omneo met Forte en het is een wereld van verschil. Hij komt weer gewoon keurig om de 3 a 4 uur en is na zijn flesje weer tevreden, heeft geen noemenswaardige krampjes en is weer een vrolijke, rustige baby. Wel zielig dat hij dus blijkbaar gewoon echt honger heeft gehad....
ik zou gewoon de kruidvad merk nemen hoor!! wij hebben ook kruidvat merk forte en ze doet het er hardstikke goed op. is 8.29euro dus scheelt ook nog eens de helft.. en hij smaakt lekkerder dan de nutrilon ja ja ik proef de melk eerst voor ik het geef aan haar