Mijn zoontje is nu 3 1/2 maand. Bij 3 maanden was het ons het de cb arts opgevallen dat Daan zijn hoofdje scheef naar rechts houd. Omdat hij al bij de osteopaat liep zij de arts dat ik het tegen hem moest zeggen en eventueel een fysio naar hem moest laten kijken. De dag daarna lag hij zo scheef als een banaan. Toen ik eenmaal een afspraak had bij de osteopaat lag hij weer redelijk recht. Hij gaf aan dat hij geen reden vond waarom hij zo krom had gelegen. Nu ligt hij met zijn hoofdje nog steeds scheef. Ook als ik hem overeind houd. En soms ligt hij echt als een banaan zo scheef. Als ik hem zie denk ik dat zijn ene nekspier langer is dan de andere. Herkent iemand dit ? En wat was er aan de hand ?
Ons zoontje had t ook en nog veel erger dan op jullie foto! Hier heeft de osteopaat wonderen gedaan. Ons zoontje was ook erg gespannen en overstrekte zichzelf. Wrs kiss syndroom tgv een heftige vrij snelle bevalling met vacuum pomp.
Heeft ie ook een voorkeurshouding? Anders misschien naar een manueel therapeut/ fsyio als de osteopaat niet helpt?
Misschien eens een geprek aanvragen bij den manueel therapeut.. Mijn neefje heeft dit ook gehad en na een paar afspraken was het weg.. Wat een ontzettend schattig ventje zeg! Onze zoontjes zijn ongeveer even oud, zo lief
Hij heeft wel een lichte voorkeurshouding. Maar ik lag hem in een zijligkussen. En nu slaapt hij daar overdag nog in. Ik denk dat ik morgen toch even de fysio bel. Druif had jou zoontje dit al vanaf het begin ? Hier is het opeens gekomen.
ja, we hebben het ook gehad. met een enorme fitnessbal een paar eenvoudige oeffeningen en toen was t eruit binnen 3 weken ofzo. onze baby heeft(had) aangeboren voorkeurshouding en n afgeplat hoofd. hij heeft de afplatting nog. wat heb je toch n lieve baby!beterschap
Vanaf het begin wel een voorkeurshouding, maar dat hij zo krom lag is mij pas rond 6/7 weken opgevallen! Bij ons was het na 1 behandeling weg.