Hallo! Ik ben moeder van een dochter van 6 weken. Nu heeft zij de laatste tijd soms een soort paniekaanval. Deze komt als ze ligt te slapen en dan word ze ineens schrikkerig wakker. Haar ogen staan wijd open en ze heeft dan ook een witte tong. Kort daarna schreeuwt ze het uit. Dit duurt maar kort en ze is snel weer rustig en ook haar tong kleurt weer roze/rood. Toch vraag ik me af of iemand dit herkend en wat dit kan zijn en vooral of je er iets mee kan... Bedankt alvast!
Klinkt als reflux. Als baby's liggen, stroomt de voeding makkelijker terug naar boven. Dat kan pijn doen, dus schrikken ze en begonnen ze te huilen. En die witte tong is dan het gevolg van de melk die weer terug kwam. Probeer het bedje flink schuin te zetten en je kindje minstens een half uur na de voeding rechtop te houden. Geen te grote flessen geven. Zorg dat je kindje minstens een kwartier over een voeding doet en laat haar goed boeren. Hopelijk betert het daarmee.
Oké, dan is dat het denk ik. Ze is al bekend met reflux, bedje en zo staan al schuin en ook hou ik haar na de voeding rechtop. Waarschijnlijk gaat het dan toch soms nog eens mis als ze slaapt... dankjewel!