Nu weet ik wel dat ik een heel bijzonder kindje heb.. Vanaf 6.5 week sliep ze het klokje rond van 19-7 uur zonder voeding (geef borst). Sinds 4 dagen doet ze dat ineens niet meer. Ze komt om 21 uur opeens weer en dan nog om een uur of 3 in de nacht. Op zich niet zo heel erg hoor maar ze is ook erg mopperig. Snel huilen/onrustig en veel bij me willen zijn, ook overdag slecht in slaap kunnen komen. Zou dit door de vaccinaties kunnen komen (precies een week geleden) of zou ze een sprongetje hebben? En hoe lang zou dat dan duren? Zal ze uberhaubt weer teruggaan naar dat doorslapen? Ervaringen? Thanks!!! Edit.. ohja ze wil overdag ook ineens veel meer eten. Ik zat op 5 voedingen per dag. Nu alleen tot nu al op 4 en er komen er dan zeker nog 2 bij en misschien wel 3.
Het klinkt een beetje als de regeldagen, dat komt regelmatig voor met borstvoeding. Zeker als ze bijvoorbeeld een groeispurtje krijgt zal ze gewoon meer eten willen en daar ook vaker om vragen. Dit merk je door meer onrust en huilen. En het kan heel goed zijn dat de vaccinaties daar nog een schepje bovenop doen. Onderhuids hebben baby's daar vaak toch last van. Ik zou zeggen: Lekker bij je nemen en veel aanleggen. Dan is jouw voeding z.s.m. weer op pijl en kun je je meisje bovendien goed in de gaten houden. Dan is ze vast gauw weer een blije baby! En dan komt dat doorslapen ook wel weer
Bij ons was het rond de 8 weken drama. Huilbuien waar je u tegen zegt etc. En na een week ging het opeens weer beter. Grote kans dat het een sprong is dus
Onze dochter is ook al een week huilerig en moeilijk met slapen. Wij weten het ook niet zo goed meer. Kan volgens mij idd met ontwikkelen te maken hebben. Onze dochter is bijvoorbeeld eindelijk begonnen met bewust lachen gister. Ik geef er maar aan toe, dus ze ligt veel bij me. Geen idee wat ik anders moet...
Dankjullie voor de reacties. Het lijkt ook al wel ietsje beter te gaan. Gisteravond is ze na de voeding van 19 uur gewoon gaan slapen en kwam vannacht om 3 uur. Dat is dan wel apart omdat ze eerder doorsliep tot 7 uur maar ik vind het ook wel erg gezellig Ik ga maar gewoon mee in het ritme en het komt vast vanzelf goed. Jullie ook succes!