Ik had een vraagje voor de meiden die van bv naar fv zijn overgegaan. Sinds een week vervang ik de voorlaatste borstvoeding door fv, met de hoop dat m'n dochtertje gaat doorslapen als ik over een maand weer ga werken. Maar vreemdgenoeg wordt ze nu sinds 4 nachten 2 of 3 keer wakker 's nachts om te drinken. Voorheen hield ze het van 19u tot 3u uit en dan sliep ze weer tot 7u. Nu wordt ze om 11u en opnieuw rond 2u wakker voor een voeding en dan opnieuw rond 6u, ik geef haar dan gewoon de borst anders blijft ze woelen. Maar hoe kan ik dit vermijden volgens jullie? Je zou toch denken (hoopte ik) dat een kindje met fv langer verzadigd is?
Tja dit wil je misschien niet horen, maar misschien is je meisje gewoon nog niet toe aan doorslapen. Ik denk dat kindjes pas doorslapen wanneer ze er zelf aan toe zijn. En dat ze dus gewoon ook snachts nog behoefte heeft aan wat 'buikvulling'. Hier toen ze ruim 7 maanden waren naar bijna volledig kunstvoeding gegaan, en Malou slaapt sinds een paar weken bijna elke nacht door maar Ruben komt nog altijd elke nacht minstens 1x en vaak 2x.
Manou doorslapen doen ze pas als ze er aan toe zijn, dat maakt niet of je bv of fles geeft. Hier ging ze ook pas doorslapen rond de 5,5 mnd. het ene kindje heeft gewooon langer nachtvoeding nodig dan het andere, doe j eniets aan.
Bedankt voor jullie reacties! Ik verwacht zeker niet dat m'n dochtertje zo plots gaat doorslapen, vind het alleen wat vreemd dat ze plots nu ik één fv geef, vaker komt dan voorheen 's nachts. Het lijkt erop dat ze de verloren borstvoeding (die ik vervangen heb) 's nachts wil inhalen... Maar ach het is misschien een fase... Ik zal het even afwachten.
kan een fase zijn he, of een sprongetje zelfs. Kan zijn dat het met een weekje weer anders is. Ik zou haar gewoon eve geven wat ze nodig lijkt te hebben, gaat vast snel weer anders.