Oke was ik weer: 1 schepje nutriton is: - een goeie theelepel vol niet afgetreken maar zonder echte kop erop - een afgetreken dessertlepel - er passen 3 schepjes nutriton in 1 normale schep nutrilon afgestreken Denk dat je aan de laatste nog het meeste hebt haha sorry ik heb mijn best echt gedaan
Ja! Duidelijk! Vooral die laatste ja.. Ik denk dat ik de volgende voeding 2 normale maatschepjes die in een pak voeding zitten, ga proberen... denk dat dat wel het meeste overeen komt! Bedankt voor de moeite!
Ik heb ook wel eens een verpakking gehad zonder schepje, zou goed kunnen dus! Ik heb ook een aantal schepjes bewaard (ook van de flesvoeding) voor het geval dat weer voorkomt of als er 1 breekt (ook wel eens gehad namelijk...).
Ik bewaar die van de pakken idd ook, maar ja...dit was mijn eerste pak nutriton.. Gisteren en vanmorgen trouwens gewoon 2 maatschepjes nutriton gebruikt (van die scheppen van de normale voeding dus) en dit was precies goed! Het spugen lijkt echt verleden tijd en mijn zoontje is er zeker ook langer verzadigd door! (Of het komt omdat hij nu alles binnenhoudt). Vannacht doorgeslapen tot 7:45!!!! Ok...toen heb ik m wakker gemaakt, ik vond t gewoon eng worden! hahahaa...
Hoi allemaal, ik ben nu een paar dagen bezig met de nutriton en ben er best tevreden over! Mijn zoontje spuugt echt helemaal niet meer en is veel langer verzadigd! Maarrrr... toch 1 maar: het is echt steeds huilen geblazen tijdens het drinken. Steeds zit toch de speen weer verstopt, of hij huilt omdat ik het idee heb dat hij last van zn buikje krijgt. Hij poept zich ook helemaal een ongeluk. Niet dunner dan anders gelukkig, maar eerst was het 1 poepluier per dag, soms 1 keer per 2 dagen en nu is het gewoon na elke voeding helemaal onder!! Tis echt tijdens het drinken al dat hij begint te persen en te kreunen en dus ook een beetje te huilen en na de voeding is het ook klaar. Geen krampjes ofzo. Hebben jullie hier ook ervaring mee? En is dit een kwestie van wennen en is het met een weekje minder? Of zou ik minder nutriton moeten gebruiken ofzo? De voeding is mi niet extreem dik, gewoon "vla", zeg maar.
Wij hadden dit ook met de nutriton. Het ging van kwaad tot erger, op een gegeven moment had mijn zoontje alleen nog maar diarree luiers. Toen op advies van de ka gestopt met nutrition en het was klaar. De ka zei dat de diarree schadelijker kon zijn dan het spugen. Het kan ook idd even wennen zijn, probeer anders eens of het ook goed gaat met minder schepjes.
Wat vervelend om te horen! Ik heb ook het idee dat t erger wordt. Niet zozeer die diaree, maar wel de buikkramp die hij tijdens het drinken krijgt. Ik kijk het nog wel even aan want ik ben verder wel heel tevreden (met name het langer verzadigd zijn is echt een uitkomst!). Nadat mn zoontje het kwijt is, is het ook klaar, maar wel erg zielig om te zien dat ie er last van heeft! Ik zal proberen een evenwicht te vinden tussen genoeg nutriton tegen het spugen en voor de verzadiging en niet te veel ivm de kramp en de diarree! Lastig!
Daar hadden wij last van toen we overgingen naar friso HA intensief icm nutriton (daarvoor gaven we friso comfort). Vreselijke krampen en keiharde ontlasting. Dat heeft een paar dagen geduurd en toen was het over. Nu geven we friso standaard met nutriton en gaat het goed. @ druif: heb je nou inmiddels ook al geprobeerd de poeders eerst te mengen voordat je het aan het water toevoegt?? Want een verstopte speen komt hier echt alleen maar voor als we dat niet goed doen. En eventueel een garde gebruiken bij het roeren.
Ja, ik meng het vooraf in zo'n melkpoeder torentje en dat gaat wel beter! Maar ik denk ook dat ik misschien toch teveel poeder gebruikte want ik heb dus geen maatschepje uit het pak zelf en gebruik dus de maatschepjes van de pakken voeding (1 schepje = ca 3 schepjes nutriton - met dank aan Ilona85 haha!). Ik gebruikte altijd 2 scheppen (= dus ca 6 schepjes nutriton) op 180+6. Maar ja, het is dus best experimenteren zo op deze manier. Vanmorgen heb ik 1,5 schep gebruikt en dit ging zonder morren erin! Mbv 1,2,3 speen en eerst stand 1 en later stand 2. Denk dat het huilen dus ook een stuk frustratie was omdat het misschien niet snel genoeg ging? En toch ook af en toe verstopt. Hoop alleen dat het qua verzadiging nu net zo goed bliift gaan. Qua spugen ging deze hoeveelheid in ieder geval wel goed! Heb het pas 1 keer geprobeerd, dus ik ben benieuwd. En wat betreft de ontlasting: dat blijft echt na iedere voeding raak. En echt mega veel: breiig en af en toe ook harde stukken erin (sorry voor het vieze praatje...). Ik hoop voor hem (en voor mezelf haha!) dat dat snel over gaat want hij perst zich suf of heeft echt even wat kramp voordat ie het kwijt is allemaal! Wat was HA intensief? Hypo allergeen? Ik gebruik Nutrilon forte dus weet niet of anderen deze ervaring ook hebben?
Het is ook nog niet zo lang geleden dat je nutriton bent gaan gebruiken, dus het kan nog steeds een kwestie van wennen zijn. Maar ik heb wel vaker minder goede verhalen gelezen over de combinatie nutriton en voeding voor hongerige baby´s. Friso HA intensief is speciaal tegen (milde) koemelkallergie. Het is inderdaad wel even zoeken naar de verhouding flesvoeding en nutriton. Wij hebben de eerste week ook ongelofelijk zitten kutten Tot frustratie van kind trouwens.
Hier ook nog steeds aan het klooien... hoe dik moet het eigenlijk zijn? Beetje yogi-drink achtig? Vla? Of nog dikker? Ik heb het nu zo "dik" dat ie het met de 1,2,3 speen op stand 1 en later op 2 in ca 15 minuten op heeft. (200cc dus) Volgens mij kan het dus nog wel iets dikker. Het helpt wel afdoende tegen het spugen, maar het lijkt me toch ietts te snel? ook al speen 2 gebruikt, maar dan is het huilen geblazen omdat t niet snel genoeg gaat....(zucht). Voorgaande dagen maakte ik t ook iets dikker maar dan moest ik zovaak pauzeren omdat de speen weer verstopt zat, omdat t weer nie snel genoeg ging enz... Ik mix het nu trouwens ook met een vork tegen het klonteren, maar met het afkoelen heb ik er nog altijd last van...
Lastig dat uitzoeken he? Ik heb juist het idee dat hij minder kan poepen sinds de jbpm. De laatste dagen gaat het wel weer goed trouwens.... Wel idd die rottige klontjes. Ik gebruik speen1 van de born free fles, en soms is speen 2 halverwege nodig, soms ook niet (raar maar waar) de 1-2-3 speen gaat veeeeeeeeeeeeel te snel, dan stikt hij bijna in de voeding zo snel gaat het. Ik ga straks in de winkel eens kijken of ze ook een papspeen van dat merk hebben. Hier als volgt: 120+4 en dan 2 schepje jbpm. Ik probeer nu ook weleens 150+5 en daar krijgt hij ook 2 scheppen door, gaat prima. Enne hier soms ook brullen onder het voeden, maar dat is puur omdat het hem dan niet lukt de melk eruit te krijgen...
Nou hier weer een nieuw pak moeten aanschaffen (ouwe was alweer op!) en hier zit gelukkig wel een schepje bij. Misschien is de hoeveelheid nu wat makkelijker af te passen. Ik begin straks maar met 4 schepjes denk ik (2 per 100cc vlgs verpakking). De eerste dagen na het starten van de nutriton was het 1 en al diarree/ breiig maar nu ook meestal heel hard. Wel zielig hoe hard ie zit te persen, maar zolang er nog komt na elke voeding.... Hoelang duurde het bij jou Jodie, voor de ontlasting weer " normaal" werd?
Het wisselt per luier. De ene keer is het 1 hardere drol en de andere keer en weke boel (mmmmmm lekker praatje op de vroege ochtend hihihi)
Hahaa!! Nou inderdaad, ik heb nu een aantal keren verschillende hoeveelheden nutriton gebruikt en het maakt geen "drol" uit (whahahaaa!). Laatste keer 8 schepjes nutriton (vlgs mij het maximum voor 200cc) want hij dronk zo snel met de 1,2, 3 speen en met speen 2 was het huilen omdat t niet snel genoeg ging... Drinken ging nu goed maar daarna weer 2 keer een behoorlijke volle luier! Tis na elke voeding raak....pff!