Ervaringen Nuvaring

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Karinnetje82, 17 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Karinnetje82

Karinnetje82 Bekend lid

9 jan 2008
    537
    0
    0
    Ik kan niet zo snel een topic vinden die al een keer gestart is met dezelfde vraag, dus mijn excuses als dit wel zo is.

Ik slik op dit moment de anticonceptiepil Lovette maar het gaat me steeds meer tegenstaan, volgens mij is het wel al 1 van de lichste pillen die er is maar toch heb ik zo last van al die bijwerkinen. Zo heb ik wel in elke stopweek lichte migraine, minder zin in sex en erg last van stemmingswisselingen.

Ik ben nu dus een beetje aan het kijken wat dan misschien een oplossing kan zijn, ik had gekeken naar zo'n persona maar dat lijkt mij te bewerkelijk ook al weet ik dat mijn cyclus regelmatig is. Maar een nuvaring lijkt mij ook wel wat, toch wil ik wel weten wat de ervaringen hiermee zijn en of de bijwerkingen die ik heb met lovette minder zijn dan met de Nuvaring?

2. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Ik vond de nuvaring heel handig in gebruik maar daar is het ook wel mee gezegt. Leek wel een ijskoning. Veel chaggie en totaal geen zin in sex.

3. Madre

Madre Actief lid

17 nov 2009
    216
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik heb de nuvaring langer dan een jaar gebruikt omdat ik de pil altijd vergat in te nemen. Bij mij waren niet echt bijwerkingen maar merkte wel dat ik minder zin in sex had.

4. krabbeke

krabbeke Actief lid

30 jun 2009
    395
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb de nuvaring zo'n twee jaar gebruikt. Ik begin er nooit meer aan...Het is superhandig in gebruik, maar de zin in sex was tot het nulpunt gedaald en als ik dan wel wilde lukte het niet (te droog :))Verder mijn humeur werd er ook niet beter op. Ik had dat niet zo in de gaten, mijn vriend des te meer. Nu ik al enige tijd gestopt ben met de nuvaring heb ik door dat het ook anders kan, ik voel me geweldig haha :)

Het kan natuurlijk zijn dat het bij jou anders uitpakt! Het is een kwestie van uitproberen.

5. marleentje26

marleentje26 Fanatiek lid

25 aug 2007
    4.754
    0
    0
    Bemiddelingsmedewerker gastouderopvang
    Rondom nijmegen
    Ik heb jaren de nuvaring gebruikt. En moet zeggen vodn het een uitkomst! Je hoeft er niet dagelijks aan te denken. En zodra je stopt zijn de hormonen uit je lichaam wat wel anders is als je de pil gebruikt. Met zin in sex is er niets veranderd met of zonder gebruik van de nuvaring. Ik zou het gewoon een tijdje proberen bevalt het niet kun je weer iets anders proberen. Maar ik ben er erg enthousiast over. Na mijn zwangerschap zal ik ook zeker weer gebruik maken van de nuvaring!

6. Trees

Trees Niet meer actief

Ik heb de nuvaring ongeveer vier maanden gebruikt en mijn libido was beneden het vriespunt gezakt.
    Daarna weer mijn oude vertrouwde koperspiraaltje teruggenomen en treesman had ook weer plezier ;).

Maar zoals Marleentje al aangaf, het is wel iets om heel makkelijk even uit te proberen. Misschien heb jij nergens last van?

7. Madre

Madre Actief lid

17 nov 2009
    216
    0
    0
    NULL
    NULL
    HI Krabbeke,
    ik herken mezelf wel in jouw verhaal....Hoelang gebruik je het niet meer?

8. Lara78

Lara78 Actief lid

1 jan 2008
    272
    0
    0
    Hier ook GEEN libido what so ever wanneer ik de nuvaring gebruik. Echt 0,0% (en ik overdrijf niet!).

9. Madre

Madre Actief lid

17 nov 2009
    216
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi Lara78,
    gebruik je het nog steeds?

10. krabbeke

krabbeke Actief lid

30 jun 2009
    395
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben eind mei gestopt. Ik denk dat het echt per persoon verschilt. Maar vind het wel opvallend dat het dalende libido vaak genoemd word. Mijn vriennd wist niet wat hem overkwam toen ik gestopt was :D

11. Mirthe81

Mirthe81 Bekend lid

21 feb 2008
    590
    0
    0
    Nou hier ook totaal geen libido meer hoor! Ook had ik erg veel last van hoofdpijn en buikpijn. Ook bloedde ik gewoon soms weken achter elkaar.
    Totaal geen succes dus!
    Ik weet ook nog niet wat een goed alternatief gaat zijn straks.

12. mamapatricia

mamapatricia Bekend lid

5 feb 2007
    966
    0
    0
    friesland
    hmm ik zat er ook aan te denken maar ga hem toch proberen zal me benieuwen

13. Madre

Madre Actief lid

17 nov 2009
    216
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi Krabbeke,
    ik heb nooit aan gedacht dat het reden dat ik zooooooooooo droog was, door de nuvaring kwam, echt niet maar ik moet wel eerlijk zeggen dat het niet beter is geworden.... veranderde het bij jou gelijk toen je het afhaalde? Zo ya, dan is het echt bij iedereen verschillende

14. Madre

Madre Actief lid

17 nov 2009
    216
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mirthe, hoe lang gebruik je het niet meer? En, is je stemming gelijk veranderd?

15. Karinnetje82

Karinnetje82 Bekend lid

9 jan 2008
    537
    0
    0
    Jeetje, dat klinkt allemaal niet zo veelbelovend. Aan de andere kant kan het niet veel slechter dan nu met lovette;). En die droogheid heb ik nu ik goed nadenk ook wel regelmatig maar had er nooit bij stil gestaan dat het misschien door de pil zou kunnen komen.

Ik denk dat ik het gewoon ga proberen en idd ieder lichaam reageert anders. Ik heb ook wel eens gedacht aan een koperspiraaltje maar omdat we binnen nu en 2 jaar misschien toch nog voor een 2e kindje willen gaan vind ik dat toch een beetje onhandig met dat je het weer moeten laten verwijderen.

Ja, het is lastig een keuze maken maar ben gewoon die stemmingswisselingen zat en ik wil (sorry dat ik het zeg) weer zo graag ontzettend zin in sex hebben;).

Ik neem aan dat je ook gewoon een recept nodig hebt net zoals bij de pil?

Bedankt.

16. Mirthe81

Mirthe81 Bekend lid

21 feb 2008
    590
    0
    0

Ik heb 'm een paar maanden na m'n bevalling gebruikt. Ook omdat ik niet meer aan de pil wilde. Na een paar maanden weer gestopt en maar even over gegaan op condooms.
    Na een paar maanden hiermee geklooid te hebben vonden we het niet erg meer als er een tweede zou komen....
    Het was vrijwel meteen na het stoppen van de nuvaring over hoor, misschien een weekje of twee. Ik weet het ook niet precies meer, is al bijna twee jaar geleden.

Een collega van mij heeft 'm trouwens jaren zonder problemen gebruikt.

17. chantal1980

30 nov 2009
    6
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb 3 jaar de nuvaring gebruikt en nergens last van gehad.

18. MelMel

MelMel Fanatiek lid

12 mei 2008
    2.267
    169
    63
    Vrouw
    NH
    Phoe toch een hoop reacties op de nuvaring !
    Het is idd wel makkelijke om het gewoon uit te proberen.

Kan je ze bij de apotheek zo halen of moet je een recept van de dokter krijgen ?

19. Ischa31

Ischa31 VIP lid

5 sep 2007
    6.944
    83
    48
    thuis
    Ik had na de bevalling van de gyn het advies gekregen om de Nuvaring te gaan gebruik omdat ik tijdens de zwangerschap te hoge bloeddruk had en de pil schijnt dan niet goed te zijn. Ik heb de nuvaring 3 maanden gebruikt maar had constant buikpijn en ben toen toch maar weer aan de pil gegaan.

De nuvaring moet je wel op recept halen en je moet het ook zelf betalen, dat moest ik tenminste (kon het wel weer declareren).

20. marjon80

marjon80 Actief lid

8 nov 2009
    180
    1
    16
    NULL
    NULL
    ik heb de nuvaring 2jaar gebruikt en vondt het ideaal. nergens last van. Daarvoor heb ik verschillende pillen gebruikt en daarvan had ik wel altijd veel bijwerkingen

Als ik jou was zou ik het gewoon proberen dan weet je het zeker

Deel Deze Pagina