Hoi meiden, Ik slik nu alweer een week of 8 de pil Cerazette en ben echt continue "ongesteld" In het begin was het wel wat minder maar nu heb ik iedere keer bruin bloedverlies, het is niet veel maar als ik naar het toilet ben geweest en mezelf afveeg dan zit er van binnen bruin bloed...er komt niks op mijn inlegkruisje maar het blijft binnenin zitten, alleen als ik dus van binnen met een wc papiertje afveeg dan zit er bruin bloed aan... Vind het een beetje vaag en ben benieuwd of anderen hier ook last van hebben? Oh ja, en als ik sex heb gehad dan lijkt het wel wat erger te worden
Ik heb dat ook gehad met cerazette, ik heb 'm twee maanden geslikt en toen was ik het zat en ben ik overgegaan op de micogynon (gaf geen bv meer). En nu slik ik sinds twee weken lekker niks .
Ja, ik had 't ook. Ik ben toen, in overleg met de ha en vk, overgestapt op microgynon 30, ondanks dat ik nog bv gaf (en geef). Nooit geen last gehad van minder productie daardoor (dat was een risico).
De mycroginon heb ik altijd gehad voordat ik zwanger werd van Sem. Mijn ha raadde deze pil af vanwege de hormonen die er in zitten... Ik weet wel dat zodra ik geen bv meer geef deze pil snel de wc doorspoel en weer lekker met mijn oude pil verderga want hier word ik gek van!
Gek werd ik ervan. Helaas hebben een hele boel vrouwen deze ervaring. Maar aan de andere kant wordt de werking van de pil er wel door bevorderd, want met al die bloedingen had ik echt geen zin in seks meer.
is dat de enige pil die je mag hebben als je borstvoeding geeft?? want ik wil dus wel borstvoeding proberne te geven maar ik lees best veel negatieve dingen over deze pil :s en zit nu dus wel een beetje met mn handen in het haar ivm anticonceptie na de bevalling... condooms gaat hem sowieos niet worden, en wil toch eigenlijk echt gewoon aan de pil ipv andere methodes :s
Yep dat is bij mijn weten de enige pil die je mag gebruiken icm borstvoeding...maar het kan ook heel goed gaan hoor en dat je helemaal geen bloedingen krijgt Alleen bij mij is dat helaas niet
ja ik heb al zoveel verhalen gelezen inmiddels dat mensen dus heel lang bloeden :s en zie er nu best tegenop ook al weet ik naturlijk helemaal niet of de borstvoeding gaat lukken EN of dat bloeden bij mij ook het geval zal zijn.. maar met het oog op sex na de bevalling zit me dit best dwars :s aangezien manlief het nu al tijden niet mere zo denderend vind om sex te hebben en ik dus aardig tekort kom haha ik wil graag na de bevalling zsm weer sex kunnen hebben en een hele lange periode van bloeding maakt me wel huiverig
Bij mij werkt het prima met Cerazette. Ik wil liever geen combinatiepil (de 'gewone' pil) omdat mijn huisarts me dat afraadt na problemen tijdens mijn zwangerschap met mijn bloeddruk dus ik ben eind oktober met Cerazette begonnen, op de eerste dag van mijn ongesteldheid. Dat liep snel af en en sindsdien ben ik niet meer ongsteld geweest, ook geen bruinverlies. Deze pil is heel erg gevoelig is dus ik neem hem ook iedere dag op dezelfde tijd. Ik heb het alarm ingesteld op mijn mobiel op 6 uur 's avonds zodat ik er aan herinnerd word dat ik de pil moet innemen en ik heb dus altijd een pilstrip bij me als ik weet dat ik rond 6 uur niet thuis ben. Het is wel ff lastig maar voor mij weegt het op tegen de nadelen. Ik heb twee dagen na elkaar de pil een aantal uur later dan 6 uur ingenomen en toen had ik idd heel licht last van bloedverlies. Mijn tip dus: probeer de pil eens iedere dag op dezelfde tijd in te nemen als dat gaat, misschien dat het bloeden dan overgaat. Hoorde van mijn huisarts ook dat het 3 maanden kan duren voordat het bloeden over is dus dat je echt drie maanden moet geven. Ik weet niet of ik dat zo lang had volgehouden..
Ik was 3 weken ongesteld en 1 week niet, werd er helemaal gek van! na 4 maanden heb ik hem door de wc gespoeld, daarna was ik meteen zwanger van de 2e (wel bewust voor gekozen hoor)