ik heb 9 maanden de nuvaring gebruikt, qua gebruik is hij wel erg prettig. Het droge had ik ook, maar ik had dat tot nu toe niet aan de ring gekoppeld... maar eerder heb ik daar nooit last vna gehad, ik dacht dat het door het ontzwangeren kwam... Libido was ook niet zo goed, maar daar heb ik meer last van met vermoeidheid. Hiervoor had ik de mirena spiraal, ook erg prettig. De pil komt er bij mij niet meer in... Succes met kiezen, misschien gewoon uitproberen, Miek
sorrie, beetje late reactie Bij mij was alles redelijk snel weer 'normaal'. Weet dus wel zeker dat het door de nuvaring kwam.
Hier een enthousiaste gebruikster van de nuvaring . Juist van de pil had ik een libido van 0,0 terwijl die bij de nuvaring er wel gewoon is (meer dan met de pil, maar minder dan zonder anticonceptie). Droogheid had ik ook, maar dat kwam niet van de pil of nuvaring, want ik bleek een schimmeltje te hebben. Sindsdien geen problemen meer met droogheid (behalve tijdens de zwangerschap). Voor de Nuvaring moet je een recept bij de huisarts halen en inderdaad heb je dan een eigen bijdrage. Zelf heb ik dat er graag voor over en ga dan ook nooit meer terug naar de pil Lovette ken ik niet, ik had een andere vrij lichte pil. Ik zou het gewoon proberen. Zoals je leest, nogal verschillende ervaringen. Maar gelukkig zijn er dan ook behoorlijk wat alternatieven. Wellicht ook eens info aan je huisarts vragen. Hij kan je ook advies geven over de alternatieven voor anticonceptie.
Ja, serieus: het was net ringsteken wat we aan het doen waren, dus toen we 't onding op het nachtkastje wilden parkeren schoot hij - pjieuuuww - zo de slaapkamer door! (Da's dan wel het voordeel, dat-ie even uit mag.)
Volgens mij is lovette niet zo heel bekend, ik ben er nu een maandje mee gestopt en kijk nu even zonder al die hormonen in mijn lijf hoe ik me voel. Moet zeggen dat m'n libido wel weer voor een groot deel terug is gelukkig en ik me wel iets stabieler voel. Ik ga idd wel even afspraak maken met de ha en daar wat advies vragen. Bedankt
Ik heb de nuvaring ook een paar maanden geprobeerd. Volgens mij had ik juist heel veel zin. Maar ik vond het maar een onding...kreeg die ring niet goed ingebracht en tijdens de sex voelde ik 'm zitten. Ben toen gauw weer met de pil begonnen.