Welke anticonceptie bij borstvoeding?

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Jammie, 17 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jammie

Jammie Actief lid

17 jul 2008
    198
    0
    0
    Hallo,

In oktober ben ik bevallen van een mooie dochter. Ik hoop haar nog een hele tijd volledig borstvoeding te geven.
    We willen nog even gaan broertje of zusje voor haar en dus moeten we echt aan anticonceptie gaan denken.
    Nu hoor ik dat van veel soorten anticonceptie de borstvoeding kan teruglopen en daar zit ik dus helemaal niet op te wachten.

Dus voor de moeders die borstvoeding geven en alle anderen die er verstand van hebben? Welke anticonceptie is het meest verstandig bij borstvoeding. (Trouwens condooms vinden we eigenlijk niets ;))

Alvast bedankt!

Groetjes, Jammie

2. september08

september08 Fanatiek lid

20 okt 2008
    3.356
    4
    38
    Bij mij is door de vk en huisarts cerazette aangeraden...
    Mij werd trouwens ook geadviseerd zo snel mogelijk te beginnen. De eerste strip is namelijk niet veilig. Pas na 6 weken (na beginnen) was het veilig om te vrijen zeiden ze.

3. ilseroc

ilseroc Fanatiek lid

19 apr 2009
    1.456
    0
    0
    Ik geef ook borstvoeding en gebruik cerazette...deze pil is in combinatie met borstvoeding erg veilig.

De pil heeft geen stopweek dus je slikt hem iedere dag, ze zeggen dat je bijna geen of helemaal geen bloedingen meer krijgt maar dat is bij mij helaas niet het geval, ben om de haverklap ongesteld, tis niet veel maar toch wel steeds donkerbruine afscheiding tot echt ongesteldheidsbloeding aan toe.
    Afgelopen 2 weken ongesteld geweest en pas sinds vandaag weer over ;)

Maar goed, laat je dat niet ontmoedigen want het kan bij jou zo maar heel anders zijn.

Je kan eventueel ook kiezen voor een spiraaltje hoewel mijn ha dat niet aanbevool omdat ik toch nog voor een 2e kindje wil gaan en het best een tijdje kan duren voordat het spiraaltje helemaal goed in je lichaam zit, hij is best prijzig en binnen 5 jaar (is de werkingstermijn) gaat ie er toch alweer uit.
    Een spiraaltje kies ik voor als we geen kids meer willen.

Succes met je beslissing!

4. Seth

Seth Niet meer actief

idd alleen cerazette....
    (hier trouwens ook mee gestopt ivm de buikpijn en bloedingen...) maar je kan het allicht proberen....

5. ingef

ingef VIP lid

30 aug 2009
    5.619
    1
    0
    NULL
    NULL
    ik heb geen pil geslikt, omdat mijn huisarts aangaf dat de bv toch wel terug kan gaan lopen. Wij hebben wel al die tijd condooms gebruikt....niet echt geweldig, maargoed, wel 6 maanden borstvoeding kunnen geven...

misschien dat het wel helemaal niet waar is dat je bv terug loopt hoor, maar mijn ha raadde het af..

succes!

6. Bri

Bri Niet meer actief

Tussen de twee zwangerschappen in, hebben wij condooms gebruikt. Geen hormonen, dus geen invloed op de BV. Waarom vinden jullie die 'eigenlijk niets'? Ik heb er in elk geval nooit een probleem mee gehad - vooral omdat ik wist dat het tijdelijk zou zijn (uiteindelijk ongeveer 1 jaar), het 'gedoe' vind ik reuze meevallen. Als ik nou zeker zou zijn dat ik járen lang aan de AC zou moeten, zou ik een ander middel kiezen.

De volgende keer zou ik denk ik een spiraal nemen, bij ons is het niet de bedoeling dat er nog meer kindjes komen. Uiteindelijk misschien definitieve AC, tot die tijd lijkt een spiraal mij wel wat - behalve dat ik bang ben voor heviger bloedingen. Zonder pil menstrueer ik van mezelf al behoorlijk zwaar!

7. Seth

Seth Niet meer actief

Wij noemden het "hop-hop" rubbers....
    maw... dr in.. hoppen.. en gelijk dr uit....

niet echt ideaal als je gewend bent om geregeld van positie te veranderen... of om nog een beetje "na te knuffelen"....

verder vinden zowel mijn vriend als ik... dat je elkaar, minder en anders voelt....;)

8. Bri

Bri Niet meer actief

hahaha, kan me er al bijna een voorstelling van maken. Van houding wisselen gaat nog best aardig, maar naliggen kun je beter niet uitgebreid doen... da's inderdaad wel jammer van die dingen.
    Tegelijk vind ik er ook een voordeel aan zitten (of is dat heel tuttig van mij?) dat je niet met zo'n 'natte kledder' blijft zitten na afloop... - nou is dat ook altijd zó weer opgelost dus echt veel maakt het niet uit, maar goed.

9. Seth

Seth Niet meer actief

hahahaha... nou ik ben zo gewend om met een handoek tussen mn benen te slapen.... dat ik soms zelfs een pak zonder dat we gesext hebben.... anders kan ik niet slapen...:D

10. Female

Female Niet meer actief

Ik heb na de geboorte vd tweede een koperspiraal laten zetten.
    Ben echt onzettend tevreden. Je kan hem niet vergeten, geen hormonen. Echt super. Ben blij dat ik vd pil af ben

PS ik geef nog steeds BV ;)

Deel Deze Pagina