ervaringen nuvaring

Discussion in 'Anticonceptie' started by Pandora, Jan 7, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Pandora

Pandora VIP lid

Oct 18, 2010
    6,530
    363
    83
    Noord-Brabant
    omdat ik last heb van enorme moodswings, waarvan ik denk dat dit door de pil komt, wil ik de HA gaan vragen om de nuvaring....wat zijn jullie ervaringen?
    veel last van doorbraakbloedingen bijv. ( dit heb ik bij de meeste pil soorten wel, alleen bij mn huidige pil niet )

2. hielkje

hielkje Fanatiek lid

Ik heb de nuvaring geprobeerd maar bij mij was het geen succes, omdat als je hem niet goed genoeg inbrengt je hem kan verliezen. En je moet er erg om denken om hem na 3 wkn eruit te halen. Ik ben toen voor de mirena spiraal gegaan. Ook omdat je dan een constante afgifte van hormonen hebt voor minimaal 3 jaar - 5 jaar en er niet meer bij hoeft na te denken.

Ik hoop dat je eruit komt wat te doen en kijk anders op de site. Anticonceptie.nl - Home voor tips en advies

3. Pandora

Pandora VIP lid

Oct 18, 2010
    6,530
    363
    83
    Noord-Brabant
    Een spiraaltje wil ik nog niet...omdat we binnen nu en een jaar voor een 2e willen gaan ( condoom vinden we niks dus dat is ook geen tijdelijke oplossing ;))

4. xSchaapjex

xSchaapjex Bekend lid

Nov 7, 2011
    615
    0
    16
    Zuid-Holland
    Ik heb goede ervaringen met de Nuvaring. Ik vind het echt een uitkomst, voor een chaoot als ik. (s'ochtends erg druk zijn en de pil dan nog weleens vergeten en s'avonds bijv. in slaap vallen op de bank en vervolgens versuft naar bed gaan waardoor ik 'm vergat... ook niet handig dus)

Het enige nadeel is dat ik 'm weleens verloor bij het vrijen (maar je mag de ring in een bepaalde periode max. 3 uur achtereen uit hebben, dus je zou 'm ook uit kunnen halen met het vrijen) en "hij" 'm voelt zitten bij het vrijen (maar dit hoeft niet per definitie storend te zijn)

Ik heb nooit last gehad van doorbraakbloedingen o.i.d.

succes met je keus!

5. Lt20

Lt20 Niet meer actief

Hier goede ervaringen met de nuvaring.

Ik vond het ideaal dat hij 3 weken kon blijven zitten + mijn ongi was veel minder als toen ik de pil nog slikte.

Het enige nadeel was dat ik hem grotendeels zelf moest betalen en hij een paar tientjes kost (weet niet of dit bij alle zorgverzekeraars zo is).

6. Tese

Tese Niet meer actief

Ik stop binnenkort met de Nuvaring omdat ik er moodswings van krijg. Ik heb ook 3 weken lang pijn in mijn buik en heb totaal geen libido meer. Ook heb ik in 10 maanden tijd 4 schimmelinfecties gekregen en daarvoor nooit. Dan moeten ze uit en ben je niet veilig. Met vrijen gaan hij ook uit want hij zit vreselijk in de weg. Ook betaal je zelf per 3 ringen 20Ā€. Dus over twee weken voor mij een koperspiraal.

7. Delight

Delight Fanatiek lid

Jan 17, 2011
    2,157
    0
    0
    HBO Facility Management
    Salland
    Ik heb wel positieve ervaring mee.
    Enige nadeel is gewoon dat het wel stipt moet allemaal.

Ik ben zwanger geworden tijdens gebruik van nuvaring, terwijl ik daar.. no offense... echt niet op zat te wachten.

Maar laat dat je niet weerhouden.. Bij ons had apotheek op moeten letten want nuvaring bevatte minder hormonen dan de pil die ik toen slikte.

Ik vond het zeker geen onprettige ervaring maar heb nu spiraal omdat ik dat een veiliger idee vind.
    Succes met de keuze!

8. wannabemum

wannabemum Actief lid

Jan 14, 2012
    447
    3
    0
    Werk @ apotheek, bevalt prima!
    Noord-Holland
    Je kunt t toch een keer proberen, mij beviel ie wel.. Ff een alarmpje in je telefoon of notitie in je agenda: uithalen/indoen. Tijdens de sex haalde ik 'm er altijd even uit...

9. SDonya

SDonya Niet meer actief

Ik heb ook de nuvaring en ik vind hem ook heel fijn! Hoef niet meer elke dag eraan te denken en heb gewoon op me bureaublad in de laptop de datum en de tijd staan van wanneer hij er weer in/uit moet. Tijdens het vrijen kan je hem verliezen meestal spoel ik hem dan af doe hem terug erin. Heb geen moodwisselingen en ook geen erge menstruatie. Ook nog nooit tussendoorse bloedingen gehad! Je betaalt inderdaad wel 20 euro voor 3 ringen maar dat vind ik 1x in de 3 maanden ook niet veel.

10. Aloe

Aloe Niet meer actief

Op de schimmelinfecties na vond ik het wel een prettig ding.
    Ik verloor hem nooit. Kwestie van ver genoeg inbrengen denk ik.
    Al hoewel ieders lichaam anders is.

11. Babke

Babke VIP lid

Oct 24, 2011
    5,895
    4
    0
    Roosendaal
    Ik heb hele goede ervaringen met de nuvaring. Mijn man voelde hem ook niet zitten tijdens het vrijen. Je brengt hem in als ene tampon. Samenknijpen en inzetten.
    Ik gebruikte hem vier weken en pakte dan gelijk een nieuwe. Dat ging goed als ik het bij 3x keer hield. Langer kreeg ik wel doorbraakbloedingen. Dus ik had 12 weken een ring en dan een week menstruatie en dan weer 12 weken de ring. Tijdens het gebruik was ik erg tevreden. Want 5x per jaar menstrueren is zonder kinderwens een luxe.

En wat betreft het verwisselen, dat zette ik als terugkerend agendapunt in mijn gsm. Je kunt ook via internet bij de nuvaring een herinneringssms instellen, die was toen in ieder geval gratis.

Maar...... ik ben nu gestopt met anticonceptie vanwege een kinderwens en ik merk nu pas wat die hormonen met je doen.
    Die moodswings heb je met de nuvaring dus ook, want het zijn net zo goed hormonen. Ik had dat nooit zo door, omdat ik al sinds mijn 16e een hormoonanticonceptie heb. Ik merkte dus ook geen verschil van pil naar ring.
    Ik ben sind sik gestopt ben veel leuker (al zeg ik het zelf haha). Een hormoon vlakt je gemoed wat af. Ik was toen onzeker en chago tijdens de menstruatie en nu niet meer. Ik heb nu meer dagen per maand dat ik me super voel. IK had ook nogal eens last van winter- en najaardepressies vanwege gebrek aan zon (dacht ik). Is nu dus over. Heb me in de herfst en winter nog nooit zo goed gevoeld.
    En het ontpillen met de ring viel ook tegen. Dacht er met een maand vanaf te zijn, maar ik merk dat ik nu pas, na een half jaar, er echt vanaf raak (dus nog niet ben). Alles in het boekje is voorbij gekomen. Van vet haar, pukkels tot opgezette buik etc.

Dus for the record. Goede ervaringen op zich tijdens gebruik, maar ik begin, met de wetenschap die ik nu heb, nooit meer aan hormonen. Zelfs niet in de kleinste vorm. Dat wordt dus een man met knoopje, condoom of koperspiraal. En zo lang we hopenlijk straks tussen kinderen in zitten, voor zingen de kerk uit.

12. Laurake

Laurake Actief lid

Mar 22, 2011
    245
    0
    0
    bediende/opticien/mama/vrouw
    belgiƫ/Riemst
    Ik vond het echt niet leuk voelde het altijd zitten en als je vb naar groot wc ging kon hij er ineens uitvallen echt niet praktisch

13. juultjeT

juultjeT Fanatiek lid

May 23, 2011
    2,026
    1
    0
    ambulant hulpverlener
    Drenthe
    Ik heb 4 jaar lang de nuvaring gebruikt. ik heb de ring nooit voelen zitten, ook niet tijdens het vrijen. maar je kunt de ring er ook uithalen voor het vrijen, daarna afspoelen en weer inbrengen.

Via de website van nuvaring kun je een sms alert instellen, zodat je een smsje krijgt als je de ring eruit moet halen. Je kunt ook doorringen (net als de pil doorslikken) en dat aangeven op de website, dan geeft het smsje aan wanneer je van ring moet wisselen.

14. Manuela79

Manuela79 VIP lid

Aug 7, 2006
    10,145
    0
    0
    Hilversum
    Ik ben er sinds zondag mee begonnen en tot nu toe bevalt het goed. We voelen hem niet tijdens vrijen, het is heel makkelijk inbrengen en ik voel hem niet zitten.

Babke, hoezo gebruikte jij de ring 4 weken achtereen? Je mag hem toch maar max 3 weken inhouden? En van voor het zingen de kerk uit kun je ook zwanger raken he ;)

15. me1985

me1985 Bekend lid

Jan 5, 2012
    615
    0
    0
    gastouder
    hooge noorden
    Ik heb ook jaren de nuvaring gebruikt en ben er heel positief over!
    Inderdaad je even aanmelden op de nuvaring website en je krijgt een sms als hij erin/eruit moet...ideaal!
    Ben nu zwanger maar ga na de zwangerschap zeker weer beginnen met de nuvaring!

16. laravelk

laravelk Fanatiek lid

Oct 8, 2010
    2,970
    2
    38
    Ik heb hem twee keer een periode gebruikt en er zeker de tweede keer niet tevreden mee in vergelijking met een koperspiraaltje. Ik kreeg er ongelooflijke moodswings van en hield vocht vast in handen voeten en gezicht. Toen ik begon te huilen in de supermarkt omdat spaghetti carbonara toch echt met ei en spekjes is, moest ik er van vriendlief mee stoppen ;)

17. jada08

jada08 VIP lid

Jan 14, 2009
    7,567
    332
    83
    Heb de nuvaring ook een half jaartje gebruikt. Vreselijk ding, moodswings, een libido die ver onder het vriespunt lag. Ik vond het dus niks. De ring is wel makkelijk in te brengen, en met sex haalde ik de ring er uit.

18. Zomerbloem

Zomerbloem Niet meer actief

Ik heb de ring ook gebruikt en was hier geen succes. In 3 maanden tijd 2 keer een schimmelinfectie gehad, met sex vond ik het niet prettig en ik had het gevoel dat ik de ring constant voelde zitten en het gevoel dat hij eruit zakte. Heb nu de Cilestpil na de Microgynon 30 en nog steeds niet het ideale voor mij.

19. Enchanted

Enchanted Niet meer actief

Ik kreeg er juist moodswings door!

Ik deed na de 3e week een nieuwe ring gebruiken. Maar de 1e week van de nieuwe ring voelde ik me niet super. De 2e week voelde ik me normaal, en de 3e week was ik me toch een partij chagerijnig. Dan nieuwe ring, 1e week begon weer en voelde ik me nog steeds rot.

Dit kwam na een maand of 6. Ik ben hem gaan gebruiken omdat ik de pil vergat te slikken. Hij is verder heel fijn, maar ik kreeg meer moodswings dan normaal.

Share This Page