Ik had 3 jaar een spiraaltje toen ik met nierklachten naar de dokter ging en werd doorgestuurd voor een echo waaruit bleek dat er weinig met mijn nieren was maar wel onverwachts mijn spiraaltje niet goed zat. Nu na de bevalling toch weer voor een koperspiraaltje gekozen omdat ik zelfs op de kleine hoeveelheid hormonen in de nuvaring heel sterk reageer. En laatst vroeg ik me eigenlijk af of de kans nu groter is dat het spiraaltje weer verzakt. Ik heb sinds kort tussentijds bloedverlies en sinds ik het spiraaltje heb altijd pijn na en tijdens het vrijen. Bij deze plaatsing is na 3 weken wel gecontroleerd dmv een echo of het goed zat. Ervaringen? (ik heb al een afspraak gemaakt bij de gynaecoloog)
hallo, Mijn eerste spiraaltje is er na 6 maand uitgekomen gelukkig heb ik het zelf gemerkt anders hadden we mss al 2 kindjes ipv 1! Maar toch na de nuvaring heb ik toch besloten opnieuw een mirena spiraal te laten zetten en die zit er nu 2 jaar in en alles loopt goed! Succes
Ik ben in december zwanger geraakt bij een koperspiraal. Deze bleek ook verzakt, lag onderin, terwijl hij bovenin moest liggen. Na de miskraam (helaas) heeft gyn gezegd dat er geen enkele reden was om niet nog een keer (hetzelfde) spiraaltje te zetten, het was een prima ding dat erg betrouwbaar was. Wat mij overkomen is, was echt uitzonderlijk. Ze zei wel dat bij mirena spiraal niet uitmaakt waar in baarmoeder die zit (itt koperspiraal dus), en daarom minder risico geeft. Omdat ik niet veel opties heb (mag geen hormonen), denk ik dat ik tzt als ik weer echt langdurige anticonceptie wil, wel weer koperspiraal neem. (maar ja, welk alternatief heb ik??)
Hier geen nieuwe mirena meer. Hij is er twee keer zelfstandig uitgekomen en dat gaat me niet weer gebeuren.