Ik ben 7 weken geleden bevallen en denk eraan om de nuvaring te gaan gebruiken. We hebben een wens voor een derde kindje maar voorlopig nog even niet Graag wat ervaringen over: Bijwerkingen? Handig in gebruik? Last van hormonen? Menstruatie? Seks of libido? Kosten? Kan de nuvaring met borstvoeding? Bedankt!
Hier korte tijd (half jaar) gebruikt, maar ik begin er nooit meer aan. Had geregeld tussentijdse bloedingen. Menstruatie was bijna niks, wat wel weer een voordeel was. Libido naar nulpunt.
Heb m dik 2 jaar gehad. Libido was nul (maar had ik met de pil ook). Op dat moment wel een tevreden gebruikster. Totdat ik stopte: wat bleek ik al die tijd afgevlakt te zijn in mijn gevoel. Wel had ik veel minder hoofdpijn dan met de pil! De nuvaring kun je volgens mij gebruiken met bv. Nu heb ik een implanon. Meningen daarover zijn ook verdeeld maar ik vind m ideaal!
Volgens mij mag de nuvaring niet met bv. Ik heb hem zo'n 8 jaar gebruikt. Ik werd erg afgevlakt, libido -10, tijdens seks geen last van, gemakkelijk in gebruik, kost ongeveer 10,- per maand, vaak lage buikpijn
Ik gebruik de Nuvaring al 3 jaar en ben heel tevreden. Toevallig heb ik afgelopen maand een flinke tussentijdse bloeding gehad maar ik ring altijd door, nu al zeker een jaar dus ja dan kun je zo'n bloeding ook verwachten... Heb echt geen klachten, vind het ideaal. Libido is ook prima hoor. Ik vind 'm alleen vrij duur. Vorige week weer 3 ringen gehaald en moest ruim 37 afrekenen.
Bijwerkingen? Ik had er geen! Handig in gebruik? Ja, heel handig. De pil vergeet je makkelijk, aan de nuvaring hoef je maar twee keer per maand te denken. Het gaat heel soepel en doet geen pijn (zelfs niet bij mij en ik heb een ontsteking aan de ingang van mijn vagina, tampons zijn een stuk vervelender) Last van hormonen? Nee. Menstruatie? Die was hetzelfde als daarvoor. Seks of libido? Ik merkte geen verschil. Kosten? Ik moest 45 euro betalen per drie ringen. Kan de nuvaring met borstvoeding? Dat weet ik niet. Ik ben erg positief
Ik was altijd heel tevreden over de nuvaring. Heb hem 8 jaar zonder problemen gebruikt. Ideaal maar 2x per maand aan denken, makkelijk in te brengen en je merkt er niets van. Na het stoppen van de ring ook 2x heel snel zwanger geraakt. Tot ik vorig jaar ineens door de ring heen zwanger ben geworden. Ik durf hem nu niet meer aan, maar ik wil dan ook echt geen kinderen meer. Maar als je nog een kinderwens hebt, ideaal ding.
Graag wat ervaringen over: Bijwerkingen? Geen. Handig in gebruik? JA! Makkelijk in te brengen en je hoeft hem er pas weer uit te halen met je stopweek. Dus je hoeft er niet dagelijks aan te denken zoals met de pil. Last van hormonen? Nee. Menstruatie? Normaal. Net zo lang en zo veel/weinig als met de pil en als zonder anticonceptie. Seks of libido? van 0 (zonder anticonceptie) naar -100. Dit heb ik ook met de pil. Kosten? 40 per kwartaal maar wordt vergoed door mijn verzekeraar (CZ) Kan de nuvaring met borstvoeding? Weet ik niet, ik geef geen BV. al met al ben ik altijd heel tevreden geweest over de nuvaring. Ik heb er nooit problemen mee gehad. Echter merkte ik pas na het stoppen met de nuvaring (en alle andere anticonceptie) dat dit wel invloed heeft gehad op mijn libido. Die is nu nog heel laag maar wel beter als wat het eerst was. Dit is voor mijn dan ook de enige reden geweest om te stoppen met deze vorm van anticonceptie. Anders had ik het nog altijd gebruikt.
Graag wat ervaringen over: Ik heb de ring een korte periode gebruikt en ben er mee gestopt omdat mijn partner hem soms voelde tijdens de seks wat voor hem onprettig was en dus ook voor mij. Bijwerkingen? Ik kan me niet herinneren dat ik bijwerkingen had. Handig in gebruik? Vond ik wel; idd maar 2 x per maand er aan denken. Alleen moet hij in de koelkast worden bewaard en dat was een beetje raar, omdat ik de koelkast destijds met een (mannelijke) huisgenoot deelde... Last van hormonen? nee Menstruatie? normaal Seks of libido? normaal Kosten? te doen, maar meer dan de pil Kan de nuvaring met borstvoeding?
Ook ik heb de nuvaring jaren gebruikt, tot grote tevredenheid. Wat mij aanslrak was de lage dosering hormonen die op de juiste plek wordt afgegeven. Weinig van gemerkt tijdens seks. Inbrengen is easy, van lager libido of andere bijwerkingen heb ik weinig gemerkt. Menstruatie wat minder en regelmatig was tie ook alzonder hormonen. Dus voor mij weinig verschil. Ik was na het stoppen vrij snel zwanger. Kosten waren ik dacht rond de 20 euro in combinatie met aanvullende verzekering maar weet niet hoe dat nu zit. Ik overweeg om de ring weer te gaan gebruiken als anticonceptie.
geen bijwerkingen gehad alleen voelde hem soms beetje eruit zakken, dat was niet fijn. prijs weet ik niet meer is al jaar of 3 a 4 geleden. tijdens de seks heb ik hem er gewoon even uitgehaald. libido was niet veel minder dan met de pil geloof ik. maar met de pil is het ook een stuk minder. zonder iig voel ik me veel beter.
Ik voelde me direct de eerste maand afgevlakt, moe, sloom. Lichte buikpijn en krampen zo nu en dan. Verder zat het prima, gebruik was ook goed. Ik spoelde hem elke dag om onder de douche dat was prima te doen. Slechts 3 maanden gebruikt uiteindelijk vanwege mij humeur..
Heb 6 jaar de nuva ring tevreden gebruikt nooit geen klachten. Ben nu aan de pil IvM kosten ik betaalde elk kwartaal 40 euro zelf dus best prijzig. Je mag het niet gebruiken met bv geldt net zoals de andere pillen behalve mini pil. Ik was er in elk geval tevreden over maar de prijs heeft besloten iets anders te kiezen
De gezondheidsrisico's van de nuvaring zijn een aantal keer in het nieuws geweest, zie bijvoorbeeld https://decorrespondent.nl/1398/Hoe-de-gezondheidsrisicos-van-de-NuvaRing-uit-de-grafieken-verdwenen/42996888-c8b119e5 dit artikel. Dat is misschien ook iets om rekening mee te houden.
Ik heb hem een keer 1 jaar gebruikt. Toen (mijn toen nog) partner en ik besloten voor een derde te gaan, was dit wel heel snel raak: ik was namelijk tijdens het gesprek al zwanger, ondanks die ring...
Allereerst nog gefeliciteerd met de geboorte van je kindje!! Zelf heb ik de Nuvaring zo'n 3,5 jaar gebruikt vóórdat ik zwanger werd van ons eerste kindje. Hierbij mijn antwoorden op je vragen: Graag wat ervaringen over: Bijwerkingen? Heb ik geen last van gehad. Handig in gebruik? Vond ik wel, makkelijk inbrengen en verwijderen, hij bleef bij mij goed zitten zonder dat ik 'm voelde en je hoeft er alleen voor en na de stopweek aan te denken. Last van hormonen? Nee. Menstruatie? Iets lichter dan zonder ring, maar bij mij niet heel veel verschil. Seks of libido? Mijn libido werd duidelijk minder dan zonder anticonceptie en ook werd mijn vagina wat droog dus we hadden altijd glijmiddel nodig. Mijn partner voelde de ring gelukkig niet zitten tijdens het vrijen. Kosten? Vrij hoog vond ik, en volgens mij kreeg ik 't ook niet vergoed van mijn verzekering. Kan de nuvaring met borstvoeding? Mijn ervaring: NEE! Toen mijn dochter een week of 7 oud was heb ik bij de nacontrole bij de gynaecoloog ook anticonceptie besproken. Volgens hem kon de nuvaring wel bij borstvoeding, omdat hij heel lokaal hormonen afgeeft. Nou, niets bleek minder waar. Binnen een paar dagen na het inbrengen van de ring was mijn melkproductie meer dan gehalveerd!!! Ik heb de ring toen dus maar snel verwijderd en gelukkig heb ik dankzij veel aanleggen van mijn dochter en flink veel kolven de productie weer enigszins terug op peil kunnen brengen, maar ik zou niemand aanraden om de Nuvaring tijdens borstvoeding te gebruiken! Zelf ben ik na deze ervaring indertijd overgestapt op de minipil (Cerazette).
Ik gebruik de nuvaring nu denk ik zo'n 4 a 5 jaar, hiervoor heb ik jaren de microgynon pil gebruikt. Reden tot overstappen was voor mij heftig bloeden en veel hoofd- en buikpijn. Met de nuvaring kreeg ik veel minder bloed, hoofdpijn en buikpijn. De laatste jaren ben ik veel moe en mijn libido is ook wel eens beter geweest. Ligt voornamelijk ook aan andere medische zaken denk ik, maar ik ga binnenkort wel eens een nuvaring vrije periode proberen om dit uit te testen. Ik zal je de uitkomst laten weten Mijn menstruatie is in ieder geval wel lichter, korter en minder pijnlijk door de ring geworden. Verder is het gemakkelijk 1x in en 1x uit. Ik betaal tussen de 40 en 50 euro voor 3 ringen, dus 3 maanden. @LSQ: de ring mag tot maximaal 3 uur uit, dus tijdens vrijen kun je de ring verwijderen zodat het niet vervelend voelt voor jullie. Niet vergeten weer in te doen dan