Na zwangerschap

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Djoni, 9 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Djoni

Djoni Actief lid

19 dec 2012
    127
    16
    18
    NULL
    NULL
    Het spookt toch een beetje door mijn hoofd, hoe gaan we verder nu na de zwangerschap.

Ik ben in januari 2013 gestopt met anticonceptie op advies van de gyneacoloog omdat het gewoon absoluut niet wou bij mij. Heb alle soorten gehad en overal had ik wel klachten en problemen bij. Mijn gevoel zegt, ik voel me super zonder die troep en wil dus ook niet meer eraan beginnen, maja heb een zoontje van bijna 3 weken oud, en een nieuwe zwangerschap ligt nou niet bepaald in de planning nu.

Wat is nou dan wijsheid, heb het met mijn partner besproken en voor ons beiden zouden condooms een goede oplossing zijn. Maar dit is naar wat ik vermoed minder betrouwbaar dan de pil of iets dergelijks. Mijn partner en ik hebben ook de risico's hiervan besproken en zijn het er wel over eens, een zwangerschap ligt niet in de planning maar gezien we in de toekomst nog wel een 2de willen zou het geen wereldramp zijn mocht het wel gebeuren, alleen liever willen we een jaar wachten voor we beginnen aan een volgende, maar mocht er eerder een 2de zich aandienen staan we er beiden voor de volle 100% achter.

Is het dan verstandig enkel condoom te gebruiken of zijn er toch mogelijkheden voor anticonceptie? 30ste heb ik nog nacontrole bij de gyn dus wil dit ook aan hem voorleggen, hij is ook degene waar ik al jaren loop ivm de anticonceptie, maar hoor liever ook ervaringen.

2. Sunbeam

Sunbeam Niet meer actief

Je zou nog voor een koperspiraal kunnen gaan. Dat is ac zonder hormonen, maar geeft vaak wel weer andere klachten, zoals heftigere menstruatie.

Verder zou je als je voor alleen een condoom kiest je cyclus kunnen bijhouden en dan niet vrijen tijdens je vruchtbare dagen.

3. talkingchair

talkingchair Niet meer actief

Koperspiraal? :)

4. DonDina

DonDina Actief lid

7 jan 2014
    198
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik kan me helemaal in jouw verhaal vinden djoni. Wij maken dezelfde keuze na ruim 2 maanden twijfel over de mirena. Sinds dat besluit is ons seks leven er een stuk op vooruit gegaan :)
    en gefeliciteerd met je baby!

Deel Deze Pagina