@Lafarina, ik vond dat een beetje een mood kill, dus eigenlijk nooit gedaan, maar het is zeker een optie.
Bijwerkingen? nee, tenminste niets in de trant van hoofdpijn oid Handig in gebruik? ja, je doet hem in, hij blijft 3 weken zitten, je haalt m n week eruit (wordt je "ongesteld") en na n week breng je hem weer in. Last van hormonen? mijn libido werd wel lager, weet niet of dat aan de hormonen ligt Menstruatie? je kunt ook doorringen, dus na die 3 weken meteen een nieuwe ring inbrengen ipv een stopweek te hebben Seks of libido? werd minder Kosten? ik geloof 22 euro per 3 maanden Kan de nuvaring met borstvoeding? nee zover ik weet niet kleine opmerking: ik ben in 1.5 jaar tijd 2x zwanger geraakt door de nuvaring heen. Dit is allebei uitgelopen op een miskraam. Ik moet wel erbij zeggen dat bijna geen enkele anticonceptie goed werkt bij mij. (Of zwanger of continu bloedverlies)
Meteen eruit halen bij het beginnen, kan heel onpovallend, of je laat je man/vriend het doen dat kan op een manier dat het geen moodkill is Ik ben inmiddels bijna een maand nuvaring vrij en mijn libido is weer top. Heb echter ook een medische behandeling gehad die me beter laat voelen, dus ik durf niet te zeggen wie de veroorzaker waarvan is Ik lees trouwens erg vaak dat vrouwen zwanger worden door de nuvaring heen. Komt dit dan omdat de ring niet op de juiste tijd weer ingedaan is? Je moet het wel na die ene week weer op dezelfde tijd weer in doen. Is het dan ook dat je gemakkelijker ontringt dan ontpilt en sneller na het stoppen zwanger kan worden als je de ring had dan als je de pil had?
Ik deed heb nooit uit voor de seks. Mijn vriend had daar geen last van. Ik had een timer/alarm om mijn nuvaring eruit te halen/in te brengen. Dit was elke vrijdagavond om 22.00. Dat was een tijd dat ik altijd thuis was en mijn nuvaring weer in kon brengen of eruit kon halen. Bij mij heeft t daar dus niet aan gelegen.
Ik hoor ook vaak dat vrouwen door de nuvaring zwanger raken. Een aantal daarvan zijn cliënten van mij (ik ben diëtist). Vooral wanneer je last hebt van hormonale schommelingen, zoals bij diëten kan voorkomen, wordt de ring minder betrouwbaar. Verder geen persoonlijke ervaringen!
hoi hoi ik heb de nuvaring jaren gebruikt. omdat ik migraine heb was dit voor mij een goede "oplossing" omdat je dan de hele dag door hormonen krijgt en niet in 1 keer een stoot.ik heb geen bijwerkingen of nadelen ervaren. ook was mijn cyclus meteen weet netjes na het stoppen. groetjes saar
Hoi ik vond de nuvaring super. Heb het jaren gebruikt. Toen ik stopte om zwanger te worden had ik snel een stabiele cyclus, werd snel zwanger. Maarrrrr, door de nuvaring heen (goed gebruikt) werd ik zwanger. Jongste was 7mnd, zat er niet echt op te wachten. Bleek ook nog een tweeling te zijn. Helaas liep het anders, wat dan ook niet leuk is. Dus ik kan niemand een nuvaring meer aanraden!
Jeetje... schrik toch wel van al die verhalen, hoor, lees meer negatief dan positief over de nuvaring, pfff.... er is dus best een grote kans dat mijn cyclus ook gewoon meteen weer goed is als ik de ervaringen zo lees. Nouja... afwachten, vrijdag mag ik testen Thnx voor de ervaringen, meiden!
Even ter aanvulling / info: ik ben nu een maand geleden met de nuvaring gestopt en heb direct een nette cyclus van 29 dagen doorlopen. Heb dus helemaal geen last van ontringen ondanks jarenlang gebruik en daarvoor gebruik van de pil.