Mijn baby drinkt slecht..

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Sunshine88, 22 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sunshine88

Sunshine88 Actief lid

3 aug 2010
    350
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo dames,

Mijn dochtertje krijgt sinds 2 weken flesvoeding alleen vind ik dat ze best slecht drinkt.
    Ze krijgt 90 cc maar drinkt haar flesje zelden leeg en valt snel in slaap tijdens de voeding of ze duwt de speen weg met haar tong of begint te kokhalzen als ze niet meer wilt drinken.
    Soms drinkt ze maar 50 cc en ze weegt nu ongeveer 4,5 kilo dus dit is toch veelste weinig.

Sinds deze week krijgt ze ook een speentje en ik heb gemerkt dat als ze moet eten ze niet begint te huilen als ik haar het speentje geef en deze spuugt ze ook niet uit ze neemt er gewoon genoegen mee terwijl ze moet eten.

Ook slaapt ze slecht voor zo'n jonge baby, soms slaapt ze een half uurtje en word ze alweer huilend wakker. Ze wilt het speentje constant in haar mondje hebben dus zodra deze uitvalt begint ze kei hard te huilen en deze valt nogal vaak uit, om de paar minuten.

Ik vind het wel jammer dat ze helemaal geen rust en regelmaat heeft nu, ik denk doordat ze zo slecht drinkt dat ze haar rust niet goed kan pakken en ik wil haar ook niet elke keer kleine beetjes geven want dan slaapt ze ook niet goed door omdat ze dan elke keer wilt drinken.

Iemand nog tips/advies?

Alvast bedankt!

2. misa

misa Niet meer actief

Misschien moet je niet al te veel regelmaat verwachten. Het zou kunnen helpen om je meisje lekker bij te te nemen of dragen in een draagdoek.
    Hoeveel flesjes krijgt ze? Misschien kun je wat vaker kleinere flesjes aanbieden?

3. Sunshine88

Sunshine88 Actief lid

3 aug 2010
    350
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ze krijgt 7 á 8 flesjes per 24 uur maar die drinkt ze nooit helemaal leeg. Vaker kleinere beetjes dan slaapt ze slecht omdat ze snel weer honger heeft.

Ik dacht misschien ligt het aan de speen op de fles dus heb vandaag de 1, 2, 3 standen speen gehaald van Avent en op stand 1 dronk ze in nog niet eens 5 minuten 80 cc dus dat kan ook niet goed zijn.

4. misa

misa Niet meer actief

Oohw ja, die 1-2-3 speen is vaak voor pap bedoeld. Die gaan echt veel te snel! Een nummer 2 speen zou wel kunnen helpen. Al zou dat ook te snel kunnen gaan.

Als je al 7 a 8 flesjes geeft, dan zou ik ook niet nog vaker geven nee. Je kindje zou zo'n 7 flesjes van 90 a 100 ml (totaal, dus incl poeder) en 8 flesjes van 80 a 90 ml totaal. Dus wat ze nu binnen krijgt is wel wat weinig.

Welke voeding geef je?

5. Sunshine88

Sunshine88 Actief lid

3 aug 2010
    350
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik gaf eerst Nutrilon maar ben vandaag overgestapt naar de Albert Heijn huismerk voeding.

Ik heb het consultatiebureau vandaag gebeld en zij raadde mij de 1, 2, 3, speen aan. Ik gaf haar de voeding op stand 1 maar dat ging veelste snel de melk liep ook helemaal langs haar mondje maar ze heeft wel 130 cc op. Eerst 80 cc en toen nam ze even een pauze, heb ik haar verschoond en heeft ze een boertje gelaten en daarna dronk ze nog 50 cc alleen ging het wel veelste snel en dat lijkt me ook niet goed.

Watvoor speen is die nummer 2 speen dan? Kan ik die gewoon bij de Kruidvat kopen? En is dat niet dezelfde nummer 2 als de nummer 2 op de 1,2,3, speen?

6. Sunshine88

Sunshine88 Actief lid

3 aug 2010
    350
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb nu een speentje nummer 2 van Avent want die 1,2,3, speen ging veelste snel.
    Straks mag ik haar weer voeden dus ben benieuwd of het met deze speen goed zal gaan.

7. Sunshine88

Sunshine88 Actief lid

3 aug 2010
    350
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik merk helaas geen verschil met de nummer 2 speen, ze drinkt er nog steeds een uur over en heeft 20 cc van de 100 cc laten staan en is in slaap gevallen.

8. essie23

essie23 Actief lid

15 feb 2008
    148
    0
    0
    postbezorgster
    Heerenveen
    mijn dochtertje drinkt 7x 80 tot 90 cc per keer. ze is 4 kilo en ik hoefde me geen zorgen te maken van het cb als ze meer wil hebben beginnen ze wel te huilen. ik heb ook nummer 2 speen van de avent fles.

ik zou niet zo vaak het speentje in doen laat de kleine maar huilen en als het te lang duurt lekker bij je nemen en laten kalmeren. en eventueel wat vaker een kleine fles van 30 cc klaar maken misschien heeft ze wat vaker kleine voedingen nodig omdat het maagje de grote hoeveeleid niet aankan, en dit langzaam opbouwen.

9. Sunshine88

Sunshine88 Actief lid

3 aug 2010
    350
    0
    0
    NULL
    NULL
    Een tijdje ging het goed en nu doet ze weer een uur over een flesje avent speen nummer 2. Ik mag haar nu 135 cc geven maar die drinkt ze niet altijd op soms wel maar het duurt sowieso veelste lang, vermoeiend is het gewoon.

Deel Deze Pagina