11 maanden, straks van 3 naar 2 flessen...

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Marloes86, 14 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marloes86

Marloes86 Niet meer actief

Onze kleine is nu 11 maanden en krijgt 3 flesjes per dag. 2 x 180+6 en 1 x 210+7. De grote krijgt hij voor hij de nacht in gaat, anders kwam hij rond twaalf uur weer voor een flesje en nu slaapt hij tot een uur of 7.

Zijn schema is ongeveer zo:
    7.00 uur fles 180+6, meestal uurtje later een boterham
    9.30-10.00 uur fruit met water
    11.00-11.30u fles 180+6
    11.00/12.00 tot 14.00 soms 15.00 uur slapen
    Hij eet ook 2 boterhammen in de middag, met thee. De ene keer is dit voor zijn slaapje, en de andere keer erna.
    rijstwafeltje/fruit/koekje met water
    17.15-17.30u avondeten, yoghurt na
    18.45u fles 210+7

Vanaf een jaar is het eigenlijk 2 flesjes, maar hij drinkt ze allemaal tot aan de druppel toe op...
    Hoe ging deze overgang bij jullie?

2. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Ik heb de overgang van 3 naar 2 flessen gedaan rond 7 maanden. Dat wordt hier aangeraden. Eigenlijk moest ik volgens de KA op 8 maanden naar 's morgens volledig bord pap en enkel 's avonds een fles. Maar heb dat niet gedaan. Volgens de regels hier in Spanje drinken kinderen van een jaar geen fles meer, enkel pap 's ochtends en soep 's avonds.
    Maar tja. In ieder geval ging die overgang vrij goed. Ik geef nog steeds 2 flessen, eentje 's ochtends en eentje 's avonds en die van de middag heb ik dus weg gelaten. Hij vroeg er ook niet om. Heb die in 1 keer weggelaten en water aangeboden. Dat ging in het begin moeilijk maar nu drinkt hij wel goed water.

3. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Rond deze tijd, gingen we hier steeds meer een gewoon ritme.

7.00 brood + 120+4 melk
    9.30 fruit
    11.30 brood + melk 120 + 4 (of thee)
    daarna slapen

smiddags koekje + drinken of nog wat fruit

17.00 uur: groente/aardappels/vlees -
    eventueel toetje

19.00: pap fles van 180 + 6 - maar die gingen we ook wat afbouwen langzaam naar 150+5 - maar wel nog rijstebloem o.i.d

4. yossie

yossie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.784
    0
    36
    Hier hadden we het volgende schema rond 11 mnd:

7.30 Papfles 180/6 of een bordje pap
    9.00 fruithap
    10.00-11.30 slapen
    12.30 2 boterhammen + flesje melk 120/4 (maar dronk hij steeds minder
    14.30-16.00 slapen (laatste tijd later en korter)
    16.15 water of diksap met koekje of rijstwafel
    17.30 groentehap + soms toetje
    19.00 flesje thee met een scheutje melk (ik ben hier steeds minder melk in gaan doen, en zo had hij toch nog wat warms te drinken voor bedtijd)

Maar je kunt om 19u toch gewoon een fles blijven geven, en dan bijvoorbeeld die andere 2 minderen, gewoon bij het ontbijt en bij de lunch wat minder geven. Dan houd je wel 3 flessen. Ik oefende rond die tijd trouwens wel steeds meer met een bekertje, en zo rond zijn 1e jaar dronk hij nog zelden een fles, maar meestal een beker melk. En voor het slapen gaan ook al snel gewoon een rietjesbeker. Maar die fles thee met melk verviel ook al snel hoor.

5. tuc

tuc Niet meer actief

Met 11 maanden gaf ik alleen een fles voor het slapengaan. S ochtends en tussen de middag een beker melk. Een maand later helemaal niks meer uit de fles. Als ik ze was blijven geven had hij ze ook leeggedronken hoor..en nu nog steeds misschien

6. Niekepiek

Niekepiek Niet meer actief

Hier hetzelfde.

Met een jaar was het geen schema meer, maar gewoon normaal mee eten en drinken.
    Dus gewone melk.
    'S ochtends een beker melk bij de boterham, 's middags een beker thee, en 's avonds nog een beker warme melk voor het slapen gaan.
    Dus ongeveer 300 cc aan zuivel per dag.
    Tussendoor geef ik wel water en diksap.

7. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    Hier ook, vanaf het jaar gewoon mee in het ritme van papa en mama. Melk uit een beker bij ontbijt en lunch.

Hij heeft tot de 14 maanden 's avonds om 19.30 nog een flesje gedronken, dit was dan half thee, half melk. Uiteindelijk liet hij hier steeds meer van staan en toen ben ik ermee gestopt.

8. Marloes86

Marloes86 Niet meer actief

Oke, dus gewoon normale melk uit een beker bij de boterham 's ochtends en evt 's middags. Geven jullie die uit een gewone beker? Kleine man drinkt nog niet uit een normale beker, wel goed uit een rietjesbeker. Willen binnenkort gaan oefenen met een gewone beker. En maken jullie die melk dan even warm of gewoon koud, rechtstreeks uit de koelkast?

Alvast bedankt voor de tips

9. miep84

miep84 Niet meer actief

Hier met 11mnd van de fles af. We gaven t een maand om fles af te bouwen, maar zoontje wilde zelf al meteen geen fles meer.

'S morgens n bord pap met met lepel, 200ml halfvolle melk. (Lauw/warm)
    bij middageten (brood) wat halfvolle melk in beker (koud) en 's avonds voor t slapen +/-60ml magere yoghurt

10. tuc

tuc Niet meer actief

Een open of rietjesbeker kan allebei..ik zou de melk bv uit een riethesbeker doen en dan water enz tussendoor om te oefenen uit de open. Hier een beetje lauwig..niet ijskoud uit de koelkast, ook niet zo warm als de fles.

11. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    #11 piccolina, 14 mrt 2014
    Laatst bewerkt: 14 mrt 2014
    We hebben al tijdje 2 flessen: ochtend en avond
    En op cb zei ze dat bij 1 jaar moet alle flessen eraf of in elk gevaal max 300ml melk incl melk in beker en melk in flesje

Ik geef nu tuitbeker of gewoon beker ze drink alleen water verder.
    Als ze wakker is om 8 uur krijgt ze pap anders fles en blijft doorslapen want om 5/6 uur ga ik niet uit voor pap.

We hebben deze schema:
    08.00 pap/06.00 fles 180cc
    10.00 fruit en 1/2 rijstwafel
    12.00 boterham met en water
    15.00 kwark/yoghurt met 1/2wafeltje en water
    18.00 volledige vrij grote maaltijd met water en yogurt
    20.00 180cc

Dus we moeten nu van flesjes af al zie ik dat niet snel gebeuren hier..
    Ik ga denk ik avond fles steeds meer water ga geven dus zeg maar steeds 180cc maar dan ipv 6 schepjes 5-4-3-2-1 etc

12. Nescio

Nescio Niet meer actief

Mijn dochter is nu 22 maanden en krijgt nog steeds een flesje voor ze naar bed gaat. Ze vindt dat lekker en het is voor haar echt een rustmoment. Verder drinkt ze alleen maar uit een open beker of rietjesbeker, dus ik zie he tprobleem niet.

Het CB heeft altijd van die regeltjes, maar met 1 jaar alle flessen eraf vind ik wel wat snel. Op die leeftijd kreeg mijn dochter nog zeker 5 keer per dag bv (eerder slokjes dan een volledige voeding). Elk kind heeft zijn eigen tempo hierin.

13. Kaala

Kaala Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.672
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik poste een tijdje geleden dat mijn dochter 11 maanden is en nog steeds 3 flessen had.

Nu sinds vorige week heeft ze zelf 1,5 fles laten vallen. Hoop dat ze rond 13 maanden 1 fles heeft :)

Ik zal zeggen kijk naar je kindje. Ik probeerde dit niet te doen (en dus gewoon een fles minder geven) en dat ging dus echt niet.

14. jerami

jerami Fanatiek lid

16 aug 2009
    2.007
    0
    0
    Zuid Holland
    mijn zoontje is net 8 maanden en zit sinds 3 dagen op 2 flessen in de ochtend en na zijn boterham. Hij krijgt nu na zijn groente wat yoghurt en daarna naar bed. Hij slaapt dan Tot 7.00 ong. merk dat hij die fles echt niet mist.

15. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.613
    1.155
    113

kan je niet de ochtendfles en boterham samen doen? bij de boterham wat (gewone)melk drinken. mijn zoon ging met zijn 1e verjaardag gewone haflvolle melk uit de koelkast drinken uit een tuit of rietjesbeker.
    en tussen de middag ook boterham en fles samen. alleen melk is geen echte voeding meer nu, daar hebben ze niet genoeg aan.
    en dan na het slapen een koekje ofzo net als jij zelf benoemt.
    als hij de avond fles nog niet kan missen zou ik die nog even laten staan en dan steeds gaan minderen? of minder voeding erin maar wel 210 water.

16. Sax

Sax Bekend lid

22 jan 2013
    987
    0
    0
    In tegenstelling tot mijn bovenganger zou ik juist de fles van 11 uur weghalen. Desnoods iets eerder lunchen en daarbij gewoon lekker drinkbekertje melk geven. Als hij in de middag ook 2 boterhammen eet, heeft hij het qua voedingsstoffen echt niet meer nodig.

Deel Deze Pagina