Hoi dames, Ben nogal geschrokken net. Woon in de buurt van den haag en lees net dat daar de afgelopen week 15 gevallen van mazelen zijn. Nu is mijn dochter van 9 maanden nog niet ingeënt. Afgelopen week was ze ziek. Hoge koorts. Na 2 dagen naar de ha. Oor en keelontsteking. Geen ab gehad. Ging over. Ze kreeg rode vlekjes. 6e ziekte denk ik. De vlekjes verdwenen weer. Afgelopen zondag wilde ze niets eten en drinken en zag ik allemaal witte vlekken in haar mond. Spruw dacht ik. De ha gebeld en die dacht dat ook. Medicijnen gekregen en ging beter. Maar nu twijfel ik of ze misschien mazelen heeft. Dat begint ook met witte vlekjes in de mond. Wat denken jullie? Hoe lang zit er tussen de witte vlekjes en andere verschijnselen vd mazelen???
Maak van die 15maar 30 kinderen. Mijn zoontje is vorige week in aanraking geweest met een kindje met de mazelen ik heb hem vandaag laten enten bij de ggd.
Ik las je topic ja. Maar weet niet of ze in aanraking is geweest met iemand met mazelen. Wel op veel verjaardagen met kindjes geweest.
Niemand een idee hoe lang er tussen de witte vlekjes zit en verdere symptomen vd mazelen? De ha nog gebeld maar die zei dat het zou kunnen maar dat wat ze vorige week had er los van staat. Ik durf nu ook niet met haar bij andere kindjes onder de 14 maanden te komen om ze niet te besmetten mocht ze t hebben. Verjaardag en kraamvisite afgezegd voor dit weekend. Of overdrijf ik??