Ik heb een zoontje van bijna 6 maanden en zeker een sterke wens voor redelijk snel een 2de kindje. Op dit moment werk ik als verpleegkundige op een medisch kinderdagverblijf, waarbij ik op vaste dagen en tijden werk. Na de zomer ga ik echter weer studeren en in dienst van een ziekenhuis, waarbij ik dus weer onregelmatige diensten ga werken. Ik heb erg veel zin in de opleiding en mijn nieuwe werkplek, maar ben wel heel benieuwd hoe ik het ga vinden om weer onregelmatig te gaan werken met een kleintje in huis en hopelijk uiteindelijk ook weer zwanger te zijn. Doordat ik me af en toe onzeker voel over de veranderingen die het onregelmatig werken met zich mee gaan brengen, voel ik bij vlagen wat twijfel over de keuze van een studie en nieuwe werkplek. En dat vind ik jammer, want ik heb er verder wel echt veel zin in. Dus nu ben ik heel benieuwd naar de ervaringen en verhalen van andere vrouwen die onregelmatig werken en een (jong) gezin hebben. Opvang ben ik aan het regelen in de vorm van een flexibele gastouder, dus dat gaat wel goed komen. Mijn partner steunt mij ook erg in mijn keuzes en de veranderingen die gaan komen, dus dat scheelt ook al. Nu nog een beetje van die onzekerheid voor het onbekende af zien te komen
Hoi Hoi, Knap van je om weer te gaan studeren. Ik werk ook onregelmatig in de zorg... Ik vind het juist heerlijk doordat je ook wel eens alleen de avond hoeft te werken en overdag dan lekker thuis ben met de kinderen. Tuurlijk is het een hoop geregel met oppas, maar dat heb je ook als je vaste tijden overdag werkt. Zolang je je rooster al ruim van te voren krijgt weet je ook al waar je aan toe bent. Succes met je studie en je nieuwe werk plek!
Dat lijkt mij dan ook weer het voordeel ja. En als je vroeg begint ben je ook weer iets eerder klaar dan echt pas aan het einde van de middag (wat bij de meeste banen zo is). Dus dat is ook wel weer lekker. Bedankt voor je positieve reactie!
Ik ben ook verpleegkundige, werk alle diensten (dag, avond, nacht) Mijn dochter is ruim 2 jaar en ben nu ruim negen weken zwanger. Onregelmatig werken vind ik heerlijk, als ik het weekend werk is mijn man thuis, als ik 's avonds werk ben ik lekker thuis met de kleine. Helaas loop ik wel vaak mijn man mis, we zien elkaar minder. Maar we genieten des te meer van onze tijd samen Nu ik zwanger ben vind ik het wel zwaar, ik ben erg moe en misselijk.. Dan is het niet prettig om om 7.00 te beginnen ivm misselijkheid, maar ook niet fijn om tot 23.00 te werken, omdat je me dan op kan vegen.. Om over de nachten nog maar niet te spreken!! Maar goed, ik hoop dat het beter word als ik de 12 weken gepasseerd ben, dan ben ik ook niet meer verplicht om onregelmatige diensten te draaien. Veel succes, en goed van je dat je weer gaat studeren!!
Daar zit ik ook nog een beetje mee ja Verder zie ik opzich wel het voordeel wat betreft de tijd voor mijn kind(eren), maar mijn vriend ga ik wel minder zien natuurlijk. Want hij werkt gewoon 4 dagen van ongeveer 8.00 tot 18.00. En is dus 's avonds en ik het weekend thuis, maar als ik dan moet werken, zien we elkaar niet zoveel. Maar goed, daar kunnen we ook wel aan wennen En ik kan me goed voorstellen dat je het werken zwaar vind, nu je je beroerd voelt. Ik hoop dat je je snel beter gaat voelen!
ik werk 30 uur en ook onregelmatig.. avond en dagdiensten. ik vind het heerlijk dat ik vaak doordeweeks vrij ben en ook als ik een avonddienst heb kan ik heerlijk de hele ochtend met kindje tutten.. wat ik minder vind merk in nu is het als josefien vroeg wakker is als ik daarvoor een avonddienst heb gedraaid ,dan is de nacht kort.. gr Jose
Juist doordat ik zo onregelmatig werk kan ik 60% blijven werken. Als ik namelijk het weekend heb gewerkkt heb ik al weer 14 uur gewerkt. En dan is mijn mannetje thuis dus geen oppas nodig. Vindt het zelf heerlijk hoor. Zie er zelf totaal geen nadeel van heb zelf ook een erg fijne oppas via gastouderbureau. Vindt het zelf ook erg fijn dat ik mijn zoon niet om 6.00 uur uit bed hoef te trekken omdat ik om 7.00uur moet werken. (vpk in verplhuis) Ideaal!
Wat fijn, al die positieve reacties! Dat geeft me een goed gevoel Vandaag ook een intakegesprek gehad met het gastouderbureau en ze hebben 2 gastouders bij ons in de buurt die flexibele opvang aan bieden, dus als het daarmee klikt, heb ik dat ook geregeld!