Ervaringen ooglaseren?

Discussie in 'De lounge' gestart door Bubblez, 10 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Smiley24

Smiley24 Fanatiek lid

1 jun 2008
    4.093
    1
    38
    Wat een positieve verhalen allemaal :)
    Ik zit er ook een tijd aan te denken om mijn ogen te laten laseren (sterkte -4) maar ben zo'n schijterd. Dat flapje verhaal lijkt me zo eng.
    Draag voornamelijk lenzen en 's avonds een bril. Pff..nu eens die stap zetten voor het vooronderzoek :(

2. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    -11 klopt echt niet hoor. Meestal is -9 al op het randje.
    Je kunt bij oogklinieken wel een soort vooronderzoek laten doen en dan kijken ze wat de opties zijn (laseren, implant etc).

3. Mamsie2010

Mamsie2010 Bekend lid

1 jan 2013
    984
    6
    18
    Noord Brabant
    Ik zou ook mijn ogen wel willen laten laseren maar ik heb een cilindrische afwijking zou het dan kunnen? Of erg duur worden Heeft er iemand ervaring mee?

4. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Als je wilt weten of je 'geschikt ' bent moet je toch echt een afspraak maken;) ze moeten namelijk je ogen compleet onderzoeken om te kijken of het überhaupt wel kan, je hoornvlies moet bijv niet te dien zijn:)

Ik krijg wss de lasek methode, heb een berichtje gestuurd en wordt terug gebeld voor een vooronderzoek.
    Ik ga naar de Bergman kliniek, krijg 500 terug van de verzekering en 10% korting;) ideaal;)

5. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Dat hangt af op welke manier je gelasert bent. Bij sommige is het 2 jaar en bij sommige langer;) dus dat geld niet voor alles:)

@mamsie2010, ik heb een + en een - oog en bij 1 cilinder. Volgens hun website kan dat wel. Het vooronderzoek zal meer zeggen:)

6. Jompie

Jompie Niet meer actief

#46 Jompie, 11 feb 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 11 feb 2014
    Ik heb me ogen vorig jaar laten laseren(femtolasik). Erg tevreden over het resultaat ik had -4.25 met een cil van -3,75 en - 4,50 met cil van -3,25. Dus al met al aardige sterkte. Ik heb het puur gedaan om dat ik lenzen niet meer kon verdragen en een bril geen optie vond. De behandeling zelf viel mij erg tegen(kleine ogen) na de behandeling heb ik 4 uurtjes wat pijnlijke ogen gehad daarna was dit over. Ben die zelfde avond nog op verjaardag gedaan. Heb wel een maandje met een rode kring op een van mijn ogen gelopen.

7. Vlinder73

Vlinder73 Fanatiek lid

22 feb 2011
    2.146
    1
    38
    In mijn paradijs
    Welke zorgverzekering heb jij?

8. Vlinder73

Vlinder73 Fanatiek lid

22 feb 2011
    2.146
    1
    38
    In mijn paradijs
    Ik zou het ook wel willen. Maar ik geef bv en dan mag het niet. En het is mij te duur, volgens mij vergoed mijn zorgverzekering Ohra het niet...

9. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Je hebt verschillende regelingen vanuit de duurdere aanvullende verzekeringen en vaak kortingsregelingen die verzekeraars hebben. Ohra heeft die ook: https://www.ohra.nl/zorgverzekering/voordelen/behandelingen/ooglaseren.jsp

Verder geldt (althans in 2013 en ik denk nu ook nog) dat er voor mensen die lensintolerantie hebben en een sterkte boven -10 (voor de plus sterkte weet ik de grens niet) dat lensimplantatie volledig vergoed wordt. Je moet dan wel toestemming vragen aan de verzekeraar.

10. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Inderdaad, ik krijg ook een flinke korting! 10% op het hele bedrag, dat is ongeveer 180 euro en ik krijg nog 500 euro terug. Mij kost het dus 'maar' 1120 euro. Bij de lasek behandeling dan;)
    Ik heb dan wel de hoogtste aanvullende verzekering bij interpolis.

Ik ga het doen! Ga vandaag bellen voor het vooronderzoek en hopen dat ze het op zeer kort termijn uit kunnen voeren.

Ik las dat het niet kan bij zwangere vrouwen, waarom kan dit niet? Je gaat niet onder narcose (tenzij je daar extra voor betaald) dus lijkt het mij dat dit gewoon kan, of zie ik dat compleet verkeerd?

11. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Ik denk dat het te maken heeft met dat je sterkte dan niet stabiel is? En zwangere vrouwen willen nog wel eens anders reageren op dingen.
    Ik heb de lensimpantaten trouwens wel onder narcose gehad, dat mocht ook zonder... maar dat durfde ik niet!

12. Vlinder73

Vlinder73 Fanatiek lid

22 feb 2011
    2.146
    1
    38
    In mijn paradijs
    Ik denk vanwege de hormonen. Ik kon ook geen lenzen verdragen omdat mijn ogen droger waren door de zwangerschap

13. roxannekuh

roxannekuh Niet meer actief

Jaa zou best kunnen -9 wist het niet helemaal zeker meer tot hoever je kan gaan.maaris bjj iedereen verschillend of het gaat of nniet.

14. Anygirl3184

Anygirl3184 Nieuw lid

15 sep 2009
    3
    0
    1
    NULL
    NULL
    Bij mij is het nu 2 jaar geleden dat ik gelaserd ben. Zou het zo weer doen.
    Ik had -4,25 bij beide ogen en een kleine cilinder.
    Heb echt maar even last gehad na 4/5 uurtjes was het over.
    Dit was een femtolasik behandeling.

direct na het laseren, toen ik van de laserstoel opstond kon ik de tijd op de klok lezen!! Zo bijzonder.

15. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Lijkt mij inderdaad ook een fijn gevoel! Helaas gaat het feest eerst niet door. Doordat Bergman clinic nu een gratis vooronderzoek heeft zit dat tot eind maart vol en de eerste mogelijkheid om te laseren wordt dan eind april begin mei. Naarmate wij bezig zijn voor een kindje werkt dat niet. Een maand uitstellen vind ik geen punt maar niet zo lang.

Het kan niet tijdens een zwangerschap omdat je sterkte dan erg kan variëren door de hormonen dus kunnen ze geen juiste sterkte bepalen en dat laseren. Begrijpelijk maar wel jammer;)

Had ik net het lef, moet ik nog een poos wachten haha;)

16. noa10

noa10 Lid

14 aug 2013
    26
    0
    0
    Ook hier een hele positieve ervaring. Heb mijn ogen in 2010 laten laseren en het is een van de beste beslissingen in mijn leven geweest! Ik had ruim -6 geloof ik en ik zie nu beter als toen met lenzen.
    De behandeling is even spannend maar ook zo klaar en je krijgt een kalmerend tabletje. De rit naar huis was even naar, zat met een zonnebril op en daarover heen mijn handen om het licht buiten te houden en de eerste uren heb ik op bed gelegen met mn ogen dicht geknepen. Had het gevoel dat er heel veel zand in zat. Je moet dan elk half uur druppelen geloof ik. Ik was begin van de middag gelaserd en ze hadden gezegd dat ik het 8 uur journaal zou kunnen zien, en dat klopte! Daarna geen pijn meer gehad, je moet wel nog een week een zonnebril op.

Ik heb overigens ook bij visionclinics laten doen (nu dus Bergman?), daar werd het ook deels vergoed vanuit de verzekering. Het was 3000 euro geloof ik. Dat is wel een tip, bezuinig niet op de kosten! Het zijn je ogen, dus je wilt wel dat het goed gebeurt!!!

Oh ja en het kan tot -9 geloof ik en is afhankelijk van oa de dikte van je hoornvlies. Je sterkte moet stabiel zijn gedurende een aantal jaar. Heb je slechtere ogen dan -9 dan zijn er wel andere opties, dan kun je lenzen laten implanteren, is wel weer een stuk duurder geloof ik.

17. Syl72

Syl72 Bekend lid

14 mrt 2008
    817
    176
    43
    Maar zijn er geen horrorverhalen dan? Een paar jaar geleden ging ik mijn lenzen ophalen bij de opticien en toen stond er iemand voor me te vertellen dat hij na de behandeling dubbel zag en nog een keer moest. Ik zou het echt niet durven. Tenzij ik geen lenzen meer kan verdragen...dat moet ik wel want ik heb een brillenfobie en ben onwijs kippig zonder.

Deel Deze Pagina