Ervaringen ooglaseren?

Discussie in 'De lounge' gestart door Sallie, 4 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Young Flower

Young Flower Fanatiek lid

25 jul 2006
    3.369
    507
    113
    vlakbij Rotterdam
    Maar is het in Nederland echt niet goed dan? Ik heb namelijk niet de mogelijkheid naar het buitenland te gaan :(

2. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.788
    18.961
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik heb het jaaaaaren geleden al laten doen. Dus inmiddels zullen de technieken nog wel verder verbeterd zijn. Het is mij prima bevallen!
    De hersteltijd was vrij kort. Ik zag binnen een paar uur al meer dan voorheen. De andere dag was mijn zicht al gewoon goed. Wel moet je nog een tijd heel secuur zijn met druppelen.
    Het is heerlijk om geen bril of lenzen meer nodig te hebben. Het geeft zo'n vrijheid. Wakker worden en je wekker meteen kunnen zien. Niet hoeven nadenken als je bijvoorbeeld gaat zwemmen. Ik ben er echt heel blij mee. Maar ik moet zeggen: ik had geen cilinder.

Het is natuurlijk een operatie en kans op complicaties is er altijd. Laat je dus goed voorlichten. Ieder moet dat vervolgens voor zichzelf een afweging in maken. Ik vond het risico acceptabel. De kans op complicaties is sowieso al klein. En de meest voorkomende problemen zijn vrij eenvoudig weer op te lossen.

Overigens gewoon in Nederland laten doen hoor. Top gegaan!

3. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.788
    18.961
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    ...

Bijzonder.... Iets met een pot en een ketel?

Ik ben zelf heel kundig geholpen in Nederland, zowel voor- als nacontroles als de ingreep zelf. Ik ben toen gewoon geholpen met de Lasik-methode, dus die van het flapje. De Lasek kon ook, maar werd in principe alleen toegepast bij mensen die voor Lasik niet in aanmerking kwamen. Wellicht was dit bij Boekjelezen het geval, aangezien zij het ook op medische gronden heeft laten doen.

Ik kreeg overigens naast de uitgebreide reeks nacontroles ook twee jaar 'garantie' op de behandeling. En als ze bij de voorcontroles iets zagen waardoor laseren niet aan te raden was, werd dit ook netjes aangegeven. (Dit was bij mijn vader het geval.)
    Ik ken meerdere personen die een laserbehandeling hebben gehad, allemaal in NL. Van niemand ooit klachten gehoord.

Ik vind het verhaal van Nahla ook erg bijzonder: nooit nacontroles gehad, niet gedruppeld... dat klinkt allemaal miet erg verstandig. Maar dan wel zogenaamd het verstand ervan hebben om te verkondigen dat de oogartsen in NL niet goed genoeg zijn en in Turkije wel. Sorry, maar ik vind dat niet erg geloofwaardig.

4. bababoe

bababoe Fanatiek lid

11 mrt 2011
    1.803
    781
    113
    Ik heb ook een laserbehandeling ondergaan, gewoon in Nederland, had -8.5 aan beide ogen, en een cilinder ook nog, maar was dus toch mogelijk. Heb het in december 2006 laten doen via de LASIK methode, echt bijna geen last van gehad. Kon zonder bril dus niks zien van tevoren, en zag die avond al de ondertiteling op televisie (alleen nog dubbel :)). Ik was dan ook heel tevreden. Echter, na 1,5 jaar had ik het idee dat ik minder scherp begon te zien, ben opnieuw langs de kliniek gegaan waar ik geweest was. Toen bleek dat er nog een reststerkte over was gebleven (ik geloof dat je definitieve sterkte na laseren niet meteen vast te stellen is, want dit was niet gezien bij de nacontroles). Ik ben toen kosteloos opnieuw gelaserd, ditmaal via de LASEK methode omdat LASIK niet nogmaals mogelijk was.
    Hier iets meer last van gehad, maar zeker geen pijn ondanks dat ik dat wel had gelezen op internet. Heb wel zeker een week niet kunnen werken (werk achter de computer), want na een kwartier kon ik mijn ogen weer druppelen. Maar al met al dus hartstikke tevreden! Ben zo blij dat ik het heb laten doen, zou noooooit weer terug willen naar een bril of lenzen!

5. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Klopt, ik heb m'n ogen niet gedruppeld en ik heb ook geen nacontroles gehad. De kliniek waar ik m'n ogen liet laseren doet alleen nacontroles in Istanbul, daarom niet. En dat op geheel op mijn eigen risico natuurlijk.

De Nederlandse oogartsen staan ook zeker niet hoog aangeschreven, de Turkse oogartsen staan juist weer wel heel hoog aangeschreven.
    Dat is wat een feit is.

Ik vind het een beetje raar dat je dan maar assumeert dat ik een potje zit te liegen of zo.

6. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Hoi

Ik lees mee! Ik heb al een aantal jaren stabiel -8 en -8,5! Ook cilinder. Tot welke afwijking kan er gelaserd worden? En wat zijn goede klinieken in Nederland?

7. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Mijn man is succesvol gelaserd met ook min 8 en cilinders van 4.

8. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Volgens mij is rond -8 wel een beetje de max, maar het ligt ook aan je ogen (de dikte van het hoornvlies).

Bij veel klinieken kun je gratis een quickscan laten doen en dan wordt er globaal gekeken of je geschikt bent voor laseren. Je zou zoiets kunnen doen?

9. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Soms kan laseren niet, maar dan is lensimplantaten iets.

Zowel mijn man en ik hebben in 2008 onze ogen laten doen.
    Mijn man kon niet gelaserd worden, had iets van -10 en een cilinder. Hij heeft lensimplantaten laten plaatsen
    Ik kon wel gelaserd worden en heb de methode gebruikt waarbij ze met een laser een flapje maken, open vouwen en dan laseren. De eerste dag wel echt last gehad, maar dat werd snel minder. Nu nergens last van en ik zie nog scherp.
    Vorig jaar heeft mijn man laten bijlaseren, helaas waren zijn ogen verder achteruit gegaan.

Turkse artsen schijnen idd meer ervaring te hebben en verder te zijn op medisch gebied. Maar dat is helaas met veel dingen in ons landje kwa zorg.
    Dit betekend niet dat alle klinieken automatisch slecht zijn. Voor lopen heeft zo zijn nadelen waar achterlopen juist voordelen kan hebben.

Rond 2008/2009 zijn er in nederland ook veel onderzoeken geweest naar de diverse klinieken en ja, sommige bleken ronduit slecht te zijn. Maar niet alle.
    Wij zijn bij visionclinics geweest, deze stond goed aangeschreven en is nu bergmanclinics geworden. Deze staat, volgens mij, nog steeds goed aangeschreven.

Deel Deze Pagina