Lief van je! Ik heb een beetje het gevoel alsof je xtc gebruikt hebt maar dan veel lichter. Ik hou niet van dat gevoel Ben nog wel wat onrustig maar het is nog te handelen omdat ik ook niet alleen ben nu.
Wat naar Suzi ☹️ Ik hoop dat je je snel beter gaat voelen. Gelukkig heb je fijne mensen om je heen zo te lezen! Sinds een tijdje gebruik ik escilatopram. Vooral last van veel zweten ‘s nachts de eerste weken. Geen verergering van mijn angst klachten gelukkig. Na 2 maanden van 5 mg naar 10 mg gegaan. Nu voel ik mij best goed, al ligt het ook erg aan de tijd van de maand…. Sterkte en een knuffel voor jou ❤️
Hier ook ervaring met escitalopram. En ja, dat is een hele reis geweest maar nu achteraf en al jaren weer pammetjes vrij echt de moeite waard. Jij staat nu enorm aan op je lijf. Heel herkenbaar. Je zit daardoor in spiraal van angst die angst opwekt. Daar doe je helaas weinig aan. Wat mij hielp was een dagboek bijhouden. En dan vooral ook de goede uren opschrijven want ja, in het begin zijn dat echt uren. En dan langzaam ga je zien dat je naar dagdelen en hele dagen gaat. Zo komt er vertrouwen en krabbel je langzaam op. Tenminste ik Ik heb wel echt oxazepam geslikt in begin als ik angst had en onrustig was. Je mag trots op jezelf zijn dat je er aan begonnen bent!!
Lief van je! Zo voelt het inderdaad. Omdat ik zoooo gefocust ben op die bijwerkingen ‘krijg’ ik ze ook. Het mentale gedeelte dan. We zijn nu bij mijn schoonouders, hier blijven we slapen zodat ik morgen niet alleen ben (met ons zoontje) want m’n vriend moet gewoon werken natuurlijk. Opzich voel ik me nu redelijk oke met genoeg afleiding. Ik pak vanavond voor het naar bed gaan weer een halve oxazepam, dat heeft me overdag ook geholpen nu. Heb er ook maar een paar gehad om die eerste dagen door te komen. Goed idee om het op te schrijven!
Thanks voor je reactie! Ik had het vanochtend ook echt zo warm in bed na inname haha. Weet niet of het toeval was of echt door de medicatie. Wel fijn dat jij je best goed voelt, ik hoop dat dat bij mij ook zo gaat. Weet je vanaf wanneer die bijwerkingen minder werden en/of je je beter ging voelen?
Hier ervaring met opbouw Escitalopram tijdens zwangerschap (eerste trimester begonnen). Enige bijwerking die ik had was moeheid, maar dat kon net zo goed door de zwangerschap komen Eerste pil innemen vond ik ook spannend, maar het idee om nog langer met angsten door te blijven lopen was totaal geen optie. Succes! En geef het even de tijd, kan even duren voordat het goed werkt
Goed om te horen! Dat is het ook, meer dat ik mezelf ‘bang’ maak voor de bijwerkingen en daardoor ze ga ‘voelen’. Errrug irritant. Ik geef het inderdaad de tijd, ik zeg tegen mezelf dat ik hier doorheen moet en dat het echt beter gaat worden. ❤️ Ik heb niet voor niets om deze medicatie gevraagd
Ja suzi98 het is even iets waar je doorheen moet en dat kan echt even pittig zijn. Doe maar lekker rustig aan en pak alle hulp aan die je kunt krijgen. Ik kreeg oook steeds te horen dat ik moest gaan wandelen buiten, dan zou het medicijn sneller aan slaan ofzo . Heb destijds niet altijd het advies opgevolgd maar misschien voor jou een idee? Desnoods met iemand samen? Je krijgt wel weer even lucht en ruimte in je hoofd en je bent lekker in beweging zou het eens overwegen dagelijks een blokje om, je komt er wel Meis
Ja heb vanochtend 30 min gewandeld van mn schoonouders naar m’n moeder. Voelde me prima. Nu na inname 2e pil erg misselijk en weer een beetje onrustig.. heb zo nog een videobel afspraak met psych en daarna nog even naar bed
Vandaag best een goede dag gehad! Wel redelijk veel last van hartkloppingen. Dit heb ik normaal ook wel maar nu veellll. Maar goed, dat is een bijwerking zei de psycholoog. Ik heb geen oxazepam gebruikt. Morgen weekendje weg met schoonfam, hopelijk gaat t allemaal goed maar ik ga er wel vanuit.
Wat een helse nacht. Man man man. Ik werd continu wakker door m’n onrustige gedachten en de angst, hartkloppingen… dacht ik bel 112 zo. Zo heftig. Uiteindelijk na een uurtje toch maar oxazepam gepakt (om 3.30) en rond 4.30 in slaap gevallen. Ik ga nu de oxazepam even standaard innemen.
Na een week of drie begon ik me beter te voelen. De bijwerkingen werden na 2 / 3 maanden minder geloof ik. Ik heb er soms nog last van maar niet noemenswaardig
Zelf merkte ik met Sertraline na 3 weken een beetje verschil en na 6 weken had ik echt zoiets van nu werkt het. En die 6 weken voelen laaaang. Maar het gaat steeds een beetje beter tijdens die 6 weken, dus het is niet de hele tijd ellende en dan pats boem succes hé Ken je ACT therapie? Vind ik zelf stukken beter dan cognitieve gedragstherapie. Het werkt zoveel beter bij angst en paniek. Bij CBT had ik altijd het gevoel dat je moest vechten tegen de paniek en angst (en het heel rationeel benaderen, terwijl je je helemaal niet zo voelt) i.p.v. het te leren omarmen en laten gaan. Juist bij dat laatste geef je, je hersenen het "niet belangrijk" sein. Sterkte!!
ah balen joh, maar fijn dat de oxazepam nu toch weer werkt... ik kan me die momenten ook herinneren - ook later nog weleens hoor - dat je denkt; en nu ga ik bellen! Maar dan schoot er weer door mijn hoofd 'nee, ik kan niet bellen, want dat is zó heftig voor de kinderen, als er dadelijk écht een ambulance moet komen?!' - Nog een tip als je je zo voelt. Ik ging mijn gedachten, angsten en gevoelens ook weleens opschrijven, half in de schemering - liggend op mijn bed met mijn boekje.... niet eens leesbaar meer op een gegeven moment, maar wel blijven schrijven. Buiten dat het heel vermoeiend was, verlegde ik mijn focus daarmee - weg van de angstgedachten en gevoelens. Het maakte dus niet eens uit wat ik schreef. Gewoon letterlijk wat er in mijn hoofd opkwam op dat moment... Hopelijk gaat het weekend goed en accepteert je lijf snel de medicatie!
Ik ga zo een boekje halen! Super idee. Sowieso om even alles van me af te schrijven. Zei de psych ook, daarmee creëer je afstand van je gedachten en dat is goed. Heb nu de oxazepam tegelijk ingenomen met de citalopram en nu gaat het redelijk. Heb genoeg afleiding dit weekend dus dat is top! En m’n schoonzus die seh verpleegkundige is gaat ook mee dit weekend; brengt ook weer rust haha
Nog even een update: Ik voel me een stuk rustiger nu. Nachten zijn op zich goed gegaan, het gaat elke dag een stuk beter. Ik ben blij dat ik heb doorgezet in ieder geval. Nu nog wachten tot het werkt!
Nog even een update (voor wie dit later leest ook fijn hahaha) Opzich gaat het redelijk, ik heb alleen ontzettend veel last van hartkloppingen als in ik voel m’n hart continu bonzen wat me dan keer op keer weer bijna een paniekaanval bezorgt. Erg vervelend, vooral als ik wil gaan slapen want dan voel ik het helemaal heftig natuurlijk. Hopelijk trekt dat nog wel weg.
Wat vervelend dat je daar zo'n last van hebt. Helpt het misschien om muziek aan te zetten of iets anders wat de focus daar misschien wat van af kan halen?