wat aantrekken naar deze sollicitatie

Discussie in 'De lounge' gestart door lillyenco, 4 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lillyenco

lillyenco Fanatiek lid

5 okt 2009
    4.080
    0
    36
    forumverslaafde
    Onder de zon
    hey meiden,

ik heb onverwachts woensdag eens sollicitatie gesprek voor secretarieel/administratief medewerkster bij een ict bedrijf.

Wat zouden jullie aantrekken?

ik zelf dacht aan een rok met legging, en daaronder mooie pumps. Een zwart net shirtje erboven..

groetjes,

2. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Iets waarin je je prettig voelt en ook zelf verzekerd.

Het gaat vaak niet perse om de kleding maar om de uitstraling die gegeven wordt.

Wat je aantrekt vind ik netjes hoor voor een sollicitatie dus prima keuze!

3. Ellenk

Ellenk VIP lid

Klinkt goed.
    Persoonlijk kijk ik nooit echt wat mensen aan hebben op hun gesprek. Zolang ze maar verzorgd zijn.

4. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

ik ben het met de anderen eens....trek aan waar jij je het prettigst in voelt.
    succes met het gesprek alvast

5. Bri

Bri Niet meer actief

Wat weet je van het bedrijf: gaan de ICT'ers strak in het pak naar de klant, of zitten ze in spijkerbroek achter de helpdesk?
    Interne medewerkers mogen meestal ook net iets meer casual dan de buitenmedewerkers, en gaan meestal niet in een pak naar hun werk.
    Spijkerbroek zou ik nooit doen bij een sollicitatie in een zakelijke omgeving, ook al dragen zij die wel. Sollicitatie is nét ietsje netter dan een gewone werkdag. Al te sexy zou ik ook niet doen, dat leidt af en wekt de indruk dat je het niet van je intellectuele capaciteiten hoeft te hebben ;)

Rok en legging: prima, als de rok maar niet té kort is.
    Pumps: ook prima, als het maar geen stilettohakken zijn.
    Net zwart shirtje: ook prima ('net' is dus niet met een diep decolleté of een blote navel)

Kortom: prima keuze.
    Veel succes met je gesprek overmorgen!

6. lillyenco

lillyenco Fanatiek lid

5 okt 2009
    4.080
    0
    36
    forumverslaafde
    Onder de zon
    pumps zijn geen stilleto' s :)
    de rok is over mn knie, maar ,om niet mijn hele been te laten zien een zwarte legging.

blote navel staat me helaas niet :p

thnx voor de tips meiden!!!

7. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Toch hoef je binnen het bedrijf waar ik werk echt niet in je spijkerbroek te komen. Kun je nog hartstikke verzorgd zijn, maar dat wordt niet gewaardeerd.

Het is echt afhankelijk van het soort bedrijf waar je solliciteert.

@TS: klinkt netjes wat je aantrekt.
    Succes met je sollicitatie!

8. Bri

Bri Niet meer actief

hihihi, dan zou ik al helemaaaaal geen naveltruitje aantrekken :D (geldt voor mij ook)
    legging hoeft niet hoor, zeker bij een rok over de knie en dan nog hartje zomer ook, een panty is net zo netjes. (eigenlijk nog netter, maar misschien is het dan wel té naar je smaak)

9. Nen87

Nen87 VIP lid

17 sep 2008
    6.469
    10
    38
    Klinkt prima toch :) En mijn mening is dat je maar beter overdressed kunt zijn dan underdressed op een sollicitatie..

10. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.027
    3.840
    113
    Vrouw
    Thuis
    Succes, je kledingkeuze klinkt prima.

Ik werk ook voor een ICT bedrijf en bij ons wordt er wel degelijk aandacht besteed aan de kleding bij sollicitaties. Collega's die een sollicitant hebben lopen er die dag toch een stuk netter bij.

Verder weet ik dat bij ons de secretariele medewerkers vaak net wat vaker klantcontacten hebben dan de doorsnee ict-er, vandaar dat zij er ook altijd netter bijlopen bij ons.

11. lillyenco

lillyenco Fanatiek lid

5 okt 2009
    4.080
    0
    36
    forumverslaafde
    Onder de zon
    ik heb ook eerder bij zo een bedrijf gewerkt, waar ik zelfs pantoffels mee mocht nemen om daar rond te sjokken haha...

een panty is ook wel een goed idee idd! Ik ben wel iemand die zich graag netjes kleed maar er tot op heden niet mega veel geld voor had... komt hopelijk nu verandering in!!! :D

12. lillyenco

lillyenco Fanatiek lid

5 okt 2009
    4.080
    0
    36
    forumverslaafde
    Onder de zon
    nou meiden, ik heb maandag mijn 2e gesprek!!!!

13. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.658
    1.417
    113
    veel succes met je tweede gesprek!

Deel Deze Pagina