Hoe lang Zantac gebruikt bij baby?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by vinisa, Jul 4, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. vinisa

vinisa Fanatiek lid

Sep 8, 2008
    4,346
    1
    36
    #1 vinisa, Jul 4, 2011
    Last edited: Jul 4, 2011
    Hoe lang heeft jouw kindje Zantac gekregen? Tot welke leeftijd?

Mijn dochter kreeg het voorgeschreven toen ze ongeveer 3 maanden oud was. Ze is een tijd onder controle geweest bij het Radboud ziekenhuis en die gaven ooit aan dat rond het eerste jaar de meeste kindjes er overheen groeien en dat de Zantac dan niet meer nodig zou zijn. En dat er anders onderzoeken zouden volgen.

Inmiddels zijn we verhuisd en is ze onder controle in Utrecht (WKZ) en daar is ze in mei voor het laatst op controle geweest. Ze was toen 11 maanden. We hadden toevallig kort voor de afspraak thuis een miscommunicatie gehad over de medicatie van mijn dochter, waardoor ze te weinig had binnen gekregen en dat was meteen merkbaar.. huilen en huilen en 's nachts ook uit haar doen.

Tijdens de laatste controle gaf de arts aan dat ze Zantac "moest" blijven gebruiken en dat we in september weer terug moeten komen. Volgens die arts waren er genoeg kindjes die het tot hun 2e levensjaar gebruiken. Maar bij mijn laatste bezoek bij het CB verbaasde die mevrouw zich er weer over dat ze de medicatie nog kreeg en gaf aan dat volgens haar de meeste kinderen er met een jaar wel vanaf zijn.

Nu zit het me dwars ;) dus ik ben benieuwd.. Dus nogmaals mijn vraag:

Tot welke leeftijd kreeg jouw kindje zantac?

2. Lynn77

Lynn77 VIP lid

Dec 29, 2007
    10,546
    1
    0
    Zuid-Holland
    Hier gestopt toen ze 7 maanden oud was. Dat ging toen gelijk goed!
    Ze zat ook veel rechtop dus daardoor bleef de voeding ook beter in haar maagje.

3. wendie70

wendie70 Lid

Aug 9, 2010
    85
    0
    0
    NULL
    NULL
    hier bijna een jaar en nog steeds aan de zantac alleen cb zegt er niet zoveel van zolang ze het nog nodig heeft gewoon blijven geven (hebben al paar keer geprobeerd om te stoppen maar niet gelukt)

4. denise89

denise89 Bekend lid

Dec 22, 2010
    820
    1
    16
    partime baan
    wij zijn gestopt met 9,5 maand en dit ging erg goed

5. Annie24

Annie24 Fanatiek lid

Sep 2, 2009
    2,035
    110
    63
    Zuid-Holland
    Hier zegt de kinderarts ook dat hij er over heen gaat groeien doordat hij zwaarder wordt. Straks is volgens hem de dosis zo weinig ten opzichte van zijn gewicht dat hij er vanzelf overheen groeit. Ze had het over een periode tussen de 9 en 12 maanden ongeveer.

6. wendie70

wendie70 Lid

Aug 9, 2010
    85
    0
    0
    NULL
    NULL
    ok wij hebben alleen de dosis ook al een paar keer verhoogd maar ze zit nal half jaar op hetzelfde denk ik ze krijgt nu 2x daags 3 ml met 9,6 kilo ik hoop dat het dan werkt dat ze eroverheen groeit omdat de dosis te laag is zeg maar want ze is wel wat zwaarder geworden natuurlijk het afgelopen jaar

7. Annie24

Annie24 Fanatiek lid

Sep 2, 2009
    2,035
    110
    63
    Zuid-Holland
    Wat zegt de kinderarts dan of heb je het niet via de k.a. voorgeschreven gekregen? Weet niet of er meer kindjes zijn, maar ik vind het een erg grote hoeveelheid....(maarja, als ze het nodig heeft is het weer logisch natuurlijk)

Misschien dat je anders eens met de kinderarts kan overleggen of je 2x2,5 ml mag gaan geven om te kijken hoe dat gaat?

Ons zoontje is nu 7700gram, 5 maanden en krijgt 2x 1ml per dag.

8. makey

makey Fanatiek lid

Feb 16, 2006
    1,999
    0
    0
    hier begonnen op 6.5 kilo met 2keer 1,5ml en nu 8 kilo en krijgt nog hetzelfde en dat gaat goed

Share This Page