Ervaringen opname bij onrustige baby

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door yasmine04, 11 nov 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Maar dat kan je toch ook thuis achterhalen? Wat heeft die opname daar dan precies bij geholpen?
     
  2. yasmine04

    yasmine04 Fanatiek lid

    17 nov 2010
    3.050
    304
    83
    Tbm
    Zuid holland
    Lgg
    Morgen 1e testdag, week later 2e en weer een week later de uitslag ze willen hem pas op puramino zetten na de test.
    Heeft jou dochter deze testen ook gehad?
     
  3. pietje1987

    pietje1987 Niet meer actief

    Ik zou het zeker een keer proberen... ons nichtje was echt een klassieke huilbaby, bleek achteraf KISS te hebben. 3 keer naar de osteopaat en het was een heel ander kind!
     
  4. yasmine04

    yasmine04 Fanatiek lid

    17 nov 2010
    3.050
    304
    83
    Tbm
    Zuid holland
    Fijn dat dat heeft geholpen.
    Wat hebben ze tijdens de opname allemaal gedaan ?
     
  5. yasmine04

    yasmine04 Fanatiek lid

    17 nov 2010
    3.050
    304
    83
    Tbm
    Zuid holland
    Dat wil ik van de week wel gaan proberen ja ! Kijken of dat uitmaakt
     
    Fristi2012 vindt dit leuk.
  6. yasmine04

    yasmine04 Fanatiek lid

    17 nov 2010
    3.050
    304
    83
    Tbm
    Zuid holland
    Ik ga morgen eens kijken welke er hier in de buurt zitten.
    Is een oesteopaat dan zo anders als een fysio?
     
  7. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Nee. Ik had een pediater die het onzinnig vond om mijn dochter steeds weer pijn te laten lijden. Ze heeft neocate voorgeschreven gekregen tot ze anderhalf jaar oud was, zonder provocatietesten.
     
  8. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.690
    14.044
    113
    Hier idem dito lactose intolerantie icm verborgen reflux en inderdaad heel de godganze dag en nacht gillen en gillen van de pijn. Wij kregen t aanbod tot opname maar wilde nog met frisolac proberen en dat hielp (dankt alles op de knieën). Dacht dat mn leven over was toen ze 6 weken oud was, helemaal murf gegild. Het unieke maximum aaneengesloten slapen was 18 minuten en daar moest je dan extreem dankbaar voor zijn, gemiddelde lag rond de 7 minuten.

    En dan zeggen ze dat lactose intolerantie zeldzaam is...

    Inmiddels is ze er grotendeels overheen gegroeid. We hebben tot 15 maanden dr op frisolac gehouden en toen langzaam omgeschakeld stapje voor stapje.

    Vind dr wel erg vatbaar voor verkoudheden, maar tis onze eerste dus geen idee wat "normaal" is. Heb t idee dat ze van t ene virus in t andere valt. 22e lag ze in t ziekenhuis vanwege benauwdheid (verkoudheid flink op dr longen geslagen) en nu is ze alweer verkouden met keelpijn.

    Een bak slagroom kan ik dr echt niet geven daar krijgt ze last van, maar gewone koemelk bijvoorbeeld weer wel maar wel met mate. Dus we volgen geen dieet meer ofzo.
     
  9. yasmine04

    yasmine04 Fanatiek lid

    17 nov 2010
    3.050
    304
    83
    Tbm
    Zuid holland
    Hmm dat kan ik ook nog bespreken dan!
    Onze oudste ( bijna 6 ) is er ook gevoelig voor. Ze kan best een koekje-chocolaatje eten en een beker chocomel drinken maar alles met mate. Wanneer we er niet op letten krijgt ze diarree en buikpijn.
    Zij is trouwens voor heel veel dingen allergisch en een typisch kno klantje hoop niet dat het met jullie dochter ook zo is.
    Die van ons was-is ook altijd ziek en chronisch verkouden
     
  10. yasmine04

    yasmine04 Fanatiek lid

    17 nov 2010
    3.050
    304
    83
    Tbm
    Zuid holland
    Oh dat is fijn!
    I.lias moet echt de test doen ben benieuwd morgen.. vind het ook een lastige leeftijd hij mag tussen 06.00 in de ochtend en 12.00 alleen maar flesvoedimg drinken
     
  11. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    #31 Shakes, 11 nov 2018
    Laatst bewerkt: 11 nov 2018
    En dan drinkt hij dus Nutramigen, waar nog koemelkeiwitten inzitten? Zou daar dan toch niet de oorzaak liggen?

    Waarom mag hij overigens alleen fv drinken dan? Van wie?
     
  12. yasmine04

    yasmine04 Fanatiek lid

    17 nov 2010
    3.050
    304
    83
    Tbm
    Zuid holland
    Ja dat willen ze nu gaan kijken .. beetje jammer dat alles bij elkaar weer 4 weken duurt.
    Hij mag alleen de melk drinken dus of flesvoeding of borstvoeding en op 1 dag bewerken ze die dan ofzo. Dat vond ik zo een gedoe en heb ook niks meer in de vriezer liggen dus van daar flesvoeding.
    Hij mag tussendoor dus geen fruit of brood oid en niemand weet wanneer hij melk krijgt
     
  13. Treez

    Treez Niet meer actief

    Onze dochter is opgenomen toen ze tien weken oud was vanwege onrust. Ze was een huilbaby en ze sliep maximaal 20 minuten aan één stuk. Daarna werd ze weer gillend wakker. De opname was tweeledig, enerzijds om ons als ouders te ontlasten en anderzijds om haar zeer nauwkeurig te observeren en direct onderzoek te kunnen verrichten doen als daar aanleiding voor was. Tijdens een opname gaat dit allemaal een stuk sneller dan met een poliklinische behandeling. Ik vond het in eerste instantie heel erg moeilijk, maar het was een goede keuze. Het was prettig om de zorg uit handen te kunnen geven als ik het gehuil niet meer trok of iemand te hebben die tijdens de nachten rondjes met haar wilde wandelen. Het heeft mij echt geholpen om uit een negatieve spiraal te komen en er weer positief tegenaan te kunnen kijken. Ten tweede hebben we hierdoor sneller een diagnose kunnen krijgen en kon ze direct behandeld worden. Ook tijdens de behandeling werd ze goed geobserveerd en kon de behandeling makkelijk worden bijgesteld. Ze is uiteindelijk tien dagen opgenomen geweest en ondanks dat het nog niet over was, was er duidelijk een verbetering en vooral weer het vertrouwen dat het goed kwam. Overigens weet ik nu acht jaar later dat haar karakter ook een rol speelt. Ze huilt nog steeds vrij snel en intens en ze vindt het nog steeds moeilijk om door te slapen. De helft van de week ligt ze nog steeds op een matras naast ons bed, omdat ze snel angstig is. De combinatie van het medische en haar karakter hebben de babytijd heftig gemaakt.

    Sterkte met het maken van een keuze.
     
    itakepictures en yasmine04 vinden dit leuk.
  14. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.690
    14.044
    113
    Dr vader is berucht met doorlopende ooronstekingen net als zn twee oudere broers. Smalle buis van eustachius dus ook maar 1 verkoudheidje en t was weer feest. Duurde tot zn tiende. In dit tempo zie ik die neus en keelamandelen snel vertrekken. Echt niet normaal, kdv is weer begonnen (man werkt in t onderwijs dus vakanties is ze thuis) en t is gelijk weer raak. Ene virus net een paar dagen weg en de volgende alweer te pakken. Heb dr nu maar op sambucol gezet voor extra weerstand, na een tip gekregen te hebben, hopelijk helpt dat iets.

    Lactose intolerantie is moeilijker te testen dan kma geloof ik. Ben er niet heel ver in gedoken want bij ons hadden we de oplossing dus wij waren klaar.

    Bij hele lage doseringen lactose (of dat nu uit bv of koemelk komt maakt niet uit) is er geen probleem, kom je hoger dan begint de ellende van de krampen, scheetjes, overstrekken en buikpijn. Nou horen krampjes er wel bij in t begin maar haar hoorde je 4 huizen verder nog. Wij zaten echt met ons handen in t haar. KMA was t niet, aldus de optische controles verder ging die molen toen nog niet, maar er was wel iets maar wat??? En dat was ook al toen ze nog bv kreeg. Achteraf had bv ook niet gekund, kon wel koemelkvrij zijn maar lactose zit er toch in.

    Toen kwamen mijn ouders aan met joh wissel van voeding want jij had er ook last van, toen herinnerde mn schoonmoeder datzelfde probleem met mijn man. Dus t pak frisolac was al onderweg toen we bij t laatste huisartsengesprek hierover zaten, die had de minste lactose en was nog t enige wat we konden doen. We hadden er zelf inmiddels weinig vertrouwen meer in, maar bleek uiteindelijk de oplossing voor haar. Enige nadeel is, je weet niet waar de drempel ligt, gelukkig lag die van haar hoger dan dat er in de frisolac zaf dus we kregen een totaal ander kind. Eentje die kon ontspannen en slapen en niet continue alles schrap zette en maar bleef huilen. Ze had ineens een beetje energie om te spelen en de wereld te ontdekken en te lachen. Ze ging van ronduit gremlin naar de pretletter in t huis.

    Volg gewoon de onderzoeken, en komt daar niks uit kan je t altijd nog proberen. Je kan t eventueel wel aandragen. Je zoekt je echt verloren met die ukkies.
     
  15. babbel1983

    babbel1983 Fanatiek lid

    3 jul 2013
    1.324
    298
    83
    Oh ja, dat is idd ook niet fijn. Kan me voorstellem dat dit idd al een hele verbetering is, zeker als hij dan weer eens een aantal uur achter elkaar slaapt in de middag.
    Hier heb ik met mijn dochter ook al ruim 4 jaar gebroken nachten, met zeker im het eerste jaar periodes dat ze wel 10x wakker werd in een nacht, maar vaak was de speen geven dan genoeg. En het waren altijd fases bij deze extremen, nooit weken achter elkaar gelukkig. Dus kan me zeker voorstelken dat dit jullie, maar ook je zoontje opbreekt, ook als hij weer lastig in slaap te krijgen is. Hopelijk komt er snel verandering in, sterkte!
     
  16. Sama1

    Sama1 Fanatiek lid

    18 jan 2015
    1.050
    73
    48
    Nee wanneer je 6 weken in gekrijs zit dan is het erg prettig dat ze het daar bekijken. Eerst dachten ze nog dat het om rust, reinheid, regelmaat zou gaan maar al snel kwamen ze er daar achter dat dit niet het geval was. Ze houden huil lijsten bij en kunnen heel goed observeren wat helpt en niet. Daar waren wij niet meer toe in staat gezien het slaap gebrek. Na 1,5 week reageerde ze beter op hero allergy care, later thuis bleek dit niet genoeg en gingen over op nutramigen. Daarna een totaal andere baby.
     
    yasmine04 vindt dit leuk.
  17. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Gelukkig is het opgelost geraakt.

    Hier vergelijkbaar verhaal, maar gelukkig een pediater die al snel op het spoor zat van kma en dat heel goed opvolgde. Dat is onze redding geweest.
     
  18. yasmine04

    yasmine04 Fanatiek lid

    17 nov 2010
    3.050
    304
    83
    Tbm
    Zuid holland
    Welke diagnose heeft jullie kindje gekregen als ik vragen mag ? Fijn te lezen dat er daarna verbetering in zat, dat wens ik mijn zoontje ook zo
     
  19. yasmine04

    yasmine04 Fanatiek lid

    17 nov 2010
    3.050
    304
    83
    Tbm
    Zuid holland
    De speen weigert hij vanaf 7 maanden ineens .. alles al geprobeerd maar hij pakt niks meer :(
     
  20. yasmine04

    yasmine04 Fanatiek lid

    17 nov 2010
    3.050
    304
    83
    Tbm
    Zuid holland
    Dat is ook waarom ik opname overweeg zodat iemand echt kan mee kijken naar het patroon -gedrag.
    Vaak krijg je allerlei (goedbedoelde) tips en advies maar werkt dat totaal niet voor ons zoontje
     

Deel Deze Pagina