Zwangerschapsyoga

Discussion in 'Zwangerschap' started by onzewonders, Aug 31, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. onzewonders

onzewonders Fanatiek lid

Aug 15, 2011
    4,055
    4
    38
    Heeft er iemand zwangerschapsyoga gedaan en zo ja, wat vond je er van?

Ben erg benieuwd naar ervaringen!

Alvast bedankt!

2. Ange84

Ange84 Fanatiek lid

Apr 26, 2012
    1,398
    707
    113
    Female
    Ambtenaar
    Noord-Brabant
    Ik ben gestart met een cursus zwangerschapsyoga. Ik heb tot nu toe 3 lessen gehad.

Het is voornamelijk gericht op ontspanning (ademhalingsoefeningen), daarnaast wat rek en strek oefeningen. De docente geeft veel tips en er is gelegenheid tot het uitwisselen van ervaringen.

3. Zia86

Zia86 Fanatiek lid

Jan 9, 2009
    2,220
    1
    38
    Ik vond het echt super! Ging eerst 1 keer per week maar al snel zal ik daar 2 keer per week :D Veel ontspannings oefeningen, rek en strek contact maken met je beeb en ademhaling. Heb er ook echt wat aan gehad toen ik weeen had, dat kon ik niet zeggen dat de zwangerschapsgym die ik met de 1e heb gedaan. Al kreeg ik daar wel heel veel info maar met de 2e zwangerschap zat ik daar ook niet op te wachten. Succes met je keuze!

4. Foxy74

Foxy74 Niet meer actief

Ik heb het gedaan en heb er echt veel aan gehad. Ik kon me supergoed ontspannen tijdens de weeën en kon ze goed opvangen.

5. LieveMamaTrix

LieveMamaTrix Fanatiek lid

Mar 12, 2012
    2,806
    0
    36
    Ik ben ook net begonnen! En ik ben direct tot de conclusie gekomen dat dit echt goed voor me is! Ik ben best wel stijf in mijn lijf en ik moet op het moment supreme bij de bevalling natuurlijk zoveel mogelijk ontspannen en flexibel zijn... Een goede dus om me de komende tijd lekker los te maken.

Ook doen we veel ademhalingsoefeningen en zijn er oefeningen die gericht zijn op het contact maken met de baby.

Erg leuk!!

6. Jkuil01

Jkuil01 Bekend lid

May 6, 2012
    828
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier ook net begonnen met yoga.

Ben hartstikke nuchter dus ik hoopte dat het wat voor me was, maar wat vind ik het heerlijk. De oefeningen zoals hier boven al beschreven.
    En niks zweverig.

7. Netje84

Netje84 Actief lid

Apr 2, 2012
    296
    0
    0
    Ha, dat wilde ik vragen! Ik ben zelf ook zo'n nuchter typetje, dus dacht inderdaad dat het te zweverig voor mij zou zijn en dat ik om de haverklap in de lach zou schieten. Zal het niet per instructrice verschillen, of heeft iedereen hier de mening dat het niet te zweverig is?

8. onzewonders

onzewonders Fanatiek lid

Aug 15, 2011
    4,055
    4
    38
    Wat fijn te lezen dat jullie het als prettig en niet zweverig ervaren! Ik ga mij denk ik maar eens aanmelden! Moet er wel eventjes voor rijden,maar het lijkt mij erg prettig om contact te maken met je kind en je voor te kunnen bereiden op de bevalling.

Ik denk dat het vanaf dat je de baby voelt goed is om te starten?

9. Nispie

Nispie Actief lid

May 24, 2012
    337
    0
    16
    Ik heb nu 1 les gehad en vond het ook erg fijn. Lekker ontspannen en wat rek/strek oefeningetjes.
    Ik ben een enorme stresskip, en mij helpt het wel om goed te (leren) ontspannen :)

10. Zonnestraal77

Zonnestraal77 Fanatiek lid

Aug 20, 2011
    4,507
    2
    38
    Verpleegkundige (ambulance)
    Noord-Holland
    Hier ook hele goede ervaringen!!! Volgens mij kun je vanaf 12wk al meedoen. Ik ben gestart vanaf 22wk. Ben ook niet zweverig, maar vind de yoga erg fijn!

11. liga

liga Fanatiek lid

Oct 27, 2011
    1,569
    0
    0
    NULL
    NULL
    Klinkt echt leuk ik ga ook over een paar weken beginnen. Maar wat ik me afvraag ... Wat moet ik aantrekken??? Een joggingbroek ?

12. Patrijs1981

Patrijs1981 Fanatiek lid

Dec 22, 2011
    2,011
    1
    36
    Draagdoekconsulent
    Woerden
    zwangerschapsyoga...super fijn! ik ben rond de 24 weken ermee begonnen. Je leert een hoop en het is ontspannend.

@Liga, je kunt gewoon makkelijke kleding aantrekken. Dus joggingbroek of legging. Niet te veel kleding, zit alleen maar in de weg.

veel plezier

13. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

Mar 13, 2008
    6,167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Ik heb het bij de eerste gedaan en vond het opzich erg leuk.
    De oefeningen vond erg prettig om te doen en hier was ze gelukkig helemaal niet zweverig.

Ik had een joggingsbroek aan en een t-shirt.

14. Isis857

Isis857 Fanatiek lid

Dec 6, 2010
    3,584
    0
    0
    ergens...
    Hier ook aan de yoga, ik vind het heerlijk! Echt een rustmomentje voor mezelf :)

15. Eriva

Eriva Niet meer actief

Ik doe het ook en vind het super! Ze raden aan te beginnen na 20 wk. Heel ontspannend en echt niet te zweverig!

16. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

Jun 11, 2009
    3,158
    11
    38
    Ik heb het ook gedaan. Bij ons moest verplicht de man mee. Was echt heel leuk om dit samen te doen en niks zweverig hoor.
    Bij allebei de bevallingen heb ik er veel aan gehad.

Share This Page